Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

guttungen vår ble født med mørke,mørke blå øyne. det ene øye ble ble nesten svart(som mine er) før han var 3 mnd, foruten en trekant øverst. før han var året ble det andre øyet mer grumsete, etterhvert ble det litt lysere. nå er han snart 3 år og har et øye som er grønn med gyldne innslag som er nokså lyst og et mørkebrunt/nesten svart, foruten den trekanten øverst som er likt det andre øye :)

Skrevet

Jenta vår har knallblå øyne(som vist på det bildet lenger tilbake i tråden). Jeg har knallblå øyne, men pappaen (som er helnorsk) har mørkebrune øyne. Hun er nå nesten to år og jeg rekner vel egentlig med at de forblir blå.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier dere har barn som har brune øyne ved fødselen er mest sannsynlig ikke norske eller har barn med en partner som er av mørkhudet folkeslag, negroid eller asiat. Alle barn blir født med lyse/blå øyne, også endrer øynene seg til den egentlige øyenfargen sånn ca ved 1-årsalderen. Anonymous poster hash: 77127...321

Det er vel en tvilsom påstand? Ei venninne av meg har to barn, eldste har brune øyne - og de var brune allerede ved 3 ukers alder, det finnes bildebevis, og yngste har knallblå øyne. Begge foreldrene er norske, ikke engang fra Vestlandet :-p. Faren har blå øyne, hans foreldre - blå og grønne, mora har brune, hennes foreldre - brune og blå. Eldste ungen, den med brune øyne, er helt blond forresten.

Anonymous poster hash: d4521...d1f

• Liker 1
Skrevet

Jeg selv var gjennom hele fargesprekteret før jeg endte opp med brune øyne. Ble født med mørke grå/sort-aktige øyne, som på kort tid ble helt grå, før de begynte å helle over til blå. Før de rakk å bli ordentlig blå, skiftet de brått om til grønt. De hadde en ganske klar grønnfarge, før jeg fikk helt brune øyne ved halvannet/to-årsalder. Helt brune uten mønster har de vært siden.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer du til å bli skuffet hvis de blir brune?

Anonymous poster hash: e8bea...24e

Hehe nei er bare spent <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Men er så vant med de blå øynene at det vil bli litt rart med en gang men nei jeg elsker ungen uansett, om øynene ble rosa med lilla striper så hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymous poster hash: fcefa...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en tvilsom påstand? Ei venninne av meg har to barn, eldste har brune øyne - og de var brune allerede ved 3 ukers alder, det finnes bildebevis, og yngste har knallblå øyne. Begge foreldrene er norske, ikke engang fra Vestlandet :-p. Faren har blå øyne, hans foreldre - blå og grønne, mora har brune, hennes foreldre - brune og blå. Eldste ungen, den med brune øyne, er helt blond forresten.

Hva har Vestlandet med saken å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner forresten ei fra Bosnia og mannen og all slekt er også dderfra. Både hun, mannene og alle deres biologiske slektninger har brune øyne, svart hår og er sånn Sør-Europeisk brun hud. Så fikk de ei datter, hun var født med blåe øyne, ganske lys i huden og blondt hår. Men masse trekk fra faren så er ikke noe tvil om at han er faren. Hun er 7 år og har ennå blå øyne, lys hud og er blond. Så slike ting kan ligge i genene som man har arvet fra f.eks en tipp tipp tipp oldefar.

Man har jo hørt om de lyse som fikk en afrikansk baby og en dna-test bekreftet at faren er faren. Og da har de funnet ut at en av de de hadde en afrikansk tipp tipp tipp oldemor eller noe sånt. Men skjer neppe ofte det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva har Vestlandet med saken å gjøre? Anonymous poster hash: fcefa...087

var bare en spøk. Er mange med spanske røtter på Vestlandet.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Dere som sier dere har barn som har brune øyne ved fødselen er mest sannsynlig ikke norske eller har barn med en partner som er av mørkhudet folkeslag, negroid eller asiat.

Alle barn blir født med lyse/blå øyne, også endrer øynene seg til den egentlige øyenfargen sånn ca ved 1-årsalderen.

Anonymous poster hash: 77127...321

Min svoger er helnorsk uten innslag av noe som helst annet, så det der stemmer ikke. Som sagt, han er født med brune øyne, enten du tror det eller ikke.

Skrevet

Her er hun også født med brune, nesten sorte øyne, og så fikk de en spesiell brun-grønn farge etter noen måneder.

Norske begge to, gitt.

Skrevet

Minstefrøkna mi hadde ganske mørke øyne helt fra fødselen. Til å begynne med hadde hun litt fargeforskjell ut fra hvordan lyset traff øynene hennes (mørke blå/koksfargede), likevel var vi ikke i tvil om at de ble brune. (Både jeg og pappa`n er norske) Nå har hun nydelige brune øyne og langt lyst hår :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

var bare en spøk. Er mange med spanske røtter på Vestlandet.

Skjønte at det er en spøk men har aldri hørt om masse spanske aner på Vestlandet. Neppe så kjent at det var italienere på Røst heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er halvt norsk og halvt latin-amerikansk. Faren til barnet er spansk. Vi begge har brune øyne. Barnet vårt ble født med mørke øyne som bare ble lysere og lysere og nå er de helt blå. Hun er bare 5 måneder men legen tror de kommer til å forbli blå.

Anonymous poster hash: 00803...3f5

Skrevet

Jeg har to barn, og øyefargen deres var like blå da de ble født og de første par månedene. Eldstemanns øyne forble like blå og klare, mens yngstemanns øyne forandret seg fra han var 5-6 måneder. Det var ganske morsomt å følge med på, for i starten så man best at de mørknet når man så ham på avstand. På avstand så blikket hans mørkt ut, men helt nær kunne man se at de fortsatt var blå. Nå er øynene brune innerst med en blå ring rundt - men det må man se nøye etter for å se, for ser man bare fort ser fargen ubestemmelig ut.

Jeg har brune øyne, mannen har blå, og vi har begge veldig mange i familien (deriblant barnas besteforeldre) som har ubestemmelige øyefarger. Pappa har grå-blå-grønne, svigermor har brun-grønn-grå. Så det skal bli morsomt å følge med videre :)

AnonymBruker
Skrevet

1. Nesten svarte ved fødsel, lysnet til en dyp brunfarge etter noen måneder.

2. Mørkeblå ved fødsel, brune etter 2-3 måneder.

3. Blandings ved fødsel, brune etter få uker.

De er 3/4 norske, 1/4 afrikanske.

Anonymous poster hash: 83838...12a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...