AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Dere med barn med brune øyne, når fikk barnet brune øyne? Vil ikke lese fakta om at øynene skifter farge oftest før 1 år og størst sjanse for brune, fordi det vet jeg, vil lese folks opplevelser Spent på om babyen vår vil beholde de knallblå øynene eller få brune Er 10 mnd. Anonymous poster hash: fcefa...087
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Hvilken farge er det på dine og farens øyne da?
Ramona Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 De vil jo ikke gå fra å være knallblå til å bli brune. Barn med brune øyne, blir vanligvis født med en mørkegrå-ish farge, så blir de brune etter ca tre mnd.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Her har mannen brune og jeg blå. Gutten hadde skikkelig knallblå øyne da han ble født, de var så blå at blant annet mannens tante var helt overbevist om at han aldri kom til å få brune øyne. Da han var litt over året begynte de imidlertid gradvis å endre seg, mot mer og mer grønt. Nå er han tre år, og har grønne øyne med litt brunt akkurat rundt iris. Regner med at de kommer til å bli helt bruke etter hvert som han blir eldre. Anonymous poster hash: 600bc...06b
Gjest Whitestripes Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 De vil jo ikke gå fra å være knallblå til å bli brune. Barn med brune øyne, blir vanligvis født med en mørkegrå-ish farge, så blir de brune etter ca tre mnd. Begge mine gutter er født med veldig mørke blå øyne, men skiftet over til brune rundt 6 måneders alder.
Ramona Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Begge mine gutter er født med veldig mørke blå øyne, men skiftet over til brune rundt 6 måneders alder. Ok, samme skjedde med meg, faktisk! Men når ts skriver knall blå, så tenker jeg på sånne helt isblå øyne liksom.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Meg som skrev over om sønnen min på tre år som ble født med knallblå øyne. Øynene hans var omtrent som dette http://catswallpaperhd.us/cat/cute-baby-with-blue-eyes-hd/attachment/cute-baby-with-blue-eyes-hd-blue-eyes-cute-baby-wallpapers-hd-wallpapers-pictures/ frem til han var litt over et år gammel.Anonymous poster hash: 600bc...06b
Vera Vinge Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Hos min yngste har det vært tydelig at han hvertfall ikke ville få blå øyne fra han var noen uker gammel. Han og broren ble begge født med mørkeblå øyne (blir ikke de fleste det, forresten?), men det tok ikke mange ukene før eldstemann fikk knall-blå øyne i en lysere variant. Yngste på snart fem mnd har egentlig bare fått mer og mer grumsete øyne. De fikk et gyldent skjær i seg da han var en mnd gammel ca, men det er uvisst om øynene blir brune eller mørkegrønne (som mine). Har hørt at man ofte kan se at noen får blå øyne når de blir ganske lyseblå tidlig, mens det er større sjanse for brune/grønne når øyenfargen er ubestemmelig lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Med knallblå så mente jeg at de er kun blå. De er mørke men en lys ring rundt iris. Jeg og alle jeg er biologisk i slekt med til og med iallefall oldeforeldrene har helt blå øyne. Barnefar har brune, hans mor har kun brune i sin slekt da hun kommer fra et land hvor ca alle har brune øyne. Men faren hans har helt blå og slekta hans. Så mest blått en brune er dominant vet jeg. Men ville bare høre folks opplevelser egentlig Alle jeg kjenner med barn som har brune øyne kunne man se det på før 6 mnd. Anonymous poster hash: fcefa...087
Gjest Whitestripes Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Ok, samme skjedde med meg, faktisk! Men når ts skriver knall blå, så tenker jeg på sånne helt isblå øyne liksom. Skjønner. Det er kanskje mer uvanlig, men det er tydelig at det går an. Til tross for hva en har hørt om dette med brune øyne, finnes det alltid unntak. Har jo alltid hørt at ingen er født med brune øyne også, men en over her nevner det, og svogeren min ble også født med brune øyne.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Jeg fikk min første brune flekk på dåpsdagen, fem dager før jeg ble tre måneder Mamma har brune, pappa blå. Anonymous poster hash: d5f60...3d3
miss behave Skrevet 30. juli 2014 #13 Skrevet 30. juli 2014 Jenta mi ble født med helt mørke brune øyne, de var nesten helt sorte. De er fortsatt mørke brune, men har lysnet litt siste året. Nå er hun 2 år.
Veggdyret Skrevet 30. juli 2014 #14 Skrevet 30. juli 2014 Min ble født med mørkegrå øyne og fram til ca 6 måneders alder har de skiftet farge omtrent daglig / avhengig av lyset, noen dager grønnskjær, andre dager blåere eller brunere. Men de siste to dagene har hun fått veldig tydelig mørkebrunt rundt pupilen, så det er nå de siste dagene vi har blitt enige om at de kommer til å ende opp som brune. Hun er 8 mnd nå.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #15 Skrevet 30. juli 2014 Dere som sier dere har barn som har brune øyne ved fødselen er mest sannsynlig ikke norske eller har barn med en partner som er av mørkhudet folkeslag, negroid eller asiat. Alle barn blir født med lyse/blå øyne, også endrer øynene seg til den egentlige øyenfargen sånn ca ved 1-årsalderen. Anonymous poster hash: 77127...321
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #16 Skrevet 30. juli 2014 Jeg liker best blå øyne, har selv brune, veldig mørk brune av en eller annen grunn. Faren min har mest brunt og litt blått inni. Så det er veldig dominant genetisk. Anonymous poster hash: 37f7b...2b9
Gjest Newbitch Skrevet 30. juli 2014 #17 Skrevet 30. juli 2014 Jenta mi ble født med brune øyne. Da er hun et medisinsk mirakel, evt ikke norsk 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #18 Skrevet 30. juli 2014 Kommer du til å bli skuffet hvis de blir brune? Anonymous poster hash: e8bea...24e
cassio Skrevet 31. juli 2014 #19 Skrevet 31. juli 2014 Dere som sier dere har barn som har brune øyne ved fødselen er mest sannsynlig ikke norske eller har barn med en partner som er av mørkhudet folkeslag, negroid eller asiat. Alle barn blir født med lyse/blå øyne, også endrer øynene seg til den egentlige øyenfargen sånn ca ved 1-årsalderen. Anonymous poster hash: 77127...321 Jeg er norsk så langt bak som det er mulig å følge slektene, faren hennes er også helnorsk. Alle barn har ikke blå øyne når de fødes.
cassio Skrevet 31. juli 2014 #20 Skrevet 31. juli 2014 Da er hun et medisinsk mirakel, evt ikke norsk Hun er norsk, og neppe noe medisinsk mirakel siden ingen reagerte spesielt på sykehuset. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå