Gå til innhold

Familien på ferie- 18 år og hos mormor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det helt normalt å måtte bo hos mormoren din i 3 uker mens foreldrene dine er på syden tur?? Jeg har blitt tvunget til å være hos mormor, og mamma har snakket med mormor bak min rygg...Jeg blir straks 18 og det er da ikke nødvendig at jeg blri passet ...? Føler jeg ikke blir tatt på alvor. Jeg hadde planlagt å ha fest hos meg med venner på dagen min, men nå er jeg hos mormor da og må ha familieselskap :vetikke::vetikke: :vetikke: :vetikke::vetikke::vetikke: drittforbanna. Jeg må dele rom med en 7 åring også.

Anonymous poster hash: ede02...041
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok blitt temmelig sur.

Men nå vet ikke jeg om dine foreldre har gode grunner til å gjøre det på den måten.

Anonymous poster hash: 3e314...0f3
  • Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Er det en spesiell grunn til at du må være der?

AnonymBruker
Skrevet

Din planlagte hjemmealenefest er antagelig grunnen til at du ikke får være alene hjemme, tror du ikke?

Når du er myndig og bor i eget hjem kan du feste (og ta regningen for festen), men som 17-åring er dine foreldre frie til å mene du trenger barnevakt. Og også etterpå - så lenge du bor under deres tak og de betaler for deg.

Anonymous poster hash: 3d622...33f

• Liker 14
Skrevet

Alderen din har da ikke noe å si så lenge du bor hos dine foreldre. Deres hus, deres regler. Og nå er du uansett ikke 18 år ennå, så jeg ser ikke noe problem med at de vil ha noen til å passe på deg.

Jeg har forresten passet min 17 år gamle søster i sommer, mens foreldrene våre var på ferie. Ingen av oss hadde noen problemer med det. Dette var riktig nok passing som ikke inneholdt særlig til familieselskap, da...

• Liker 4
Skrevet

Har de virkelig dratt på sydenferie uten deg så de er borte på bursdagen din?

• Liker 3
Skrevet

Syntes jeg ikke er noe rart. Spesielt ikke ut fra hvordan du ordlegger deg og festen du har nevnt. Jeg hadde ikke dratt fra og overlatt huset til en en umoden 17 åring.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er ganske tankeløst og frekt av de. De kunne vel i det minste snakka med deg, og ikke gått bak ryggen din.

AnonymBruker
Skrevet

Når slike ting blir et problem så tenker jeg at det er på tide å flytte hjemmefra.

Da trenger du ikke ha hjemme-alene-fest,

da kan du bare ha fest hjemme :danse:

(noe som forøvrig ikke er så gøy som det høres ut som, spy på dassen,

folk som aldri går hjem og du må betale for ting som går i stykker.)

Så lenge du bor hjemme har det liksom ikke så mye å si at du er over 18,

du bor jo i dine foreldres hus.

Når det er sakt så ser jeg ikke noen problemer med at du skal være alene i tre uker, dersom du er en "vanlig" 17 åring.

Jeg flyttet hjemmefra da jeg begynnte på videregående,

og det var ikke noe stress.

MEN her er det jo snakk om at du skal ha fest i dine foreldres hjem,

og da skjønner jeg godt de plasserer deg hos bestemor ;)

Grattis med dagen forresten :nigo:

Anonymous poster hash: 12293...09d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene hjemme fra jeg var rundt 15 år, så jeg synes det høres kjempeslitsomt ut. Skal du har all-night-long-hjemme-alene-fest med hæla i taket og tennene i tapetet og foreldrene dine vet om det, så kan jeg skjønne at de ikke vil la deg være alene. Skal du derimot ha vors før byen med noen kompiser, så synes jeg det høres i overkant strengt ut. Etter at vi ble 18 har jeg og søsknene mine alltid fått ha så mye vors vi vil så lenge vi har oppført oss ordentlig og ryddet opp etter oss - hjemme alene eller ei.

Anonymous poster hash: 804f5...f8b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det en spesiell grunn til at du må være der?

Nei, det er det det ikke er..

Skrevet

Det er da bare å si at du drar hjem? Og så dra. Men dropp den festen. Det har du ingen rett til i dine foreldres hus.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene hjemme fra jeg var rundt 15 år, så jeg synes det høres kjempeslitsomt ut. Skal du har all-night-long-hjemme-alene-fest med hæla i taket og tennene i tapetet og foreldrene dine vet om det, så kan jeg skjønne at de ikke vil la deg være alene. Skal du derimot ha vors før byen med noen kompiser, så synes jeg det høres i overkant strengt ut. Etter at vi ble 18 har jeg og søsknene mine alltid fått ha så mye vors vi vil så lenge vi har oppført oss ordentlig og ryddet opp etter oss - hjemme alene eller ei.

Anonymous poster hash: 804f5...f8b

Jeg har ikke tenkt til å ha en all night long fest, en rolig fest med venner er det jeg hadde tenkt meg, det var også det jeg sa til de hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

Har de virkelig dratt på sydenferie uten deg så de er borte på bursdagen din?

Jepp, det var billigere å reise på ferie etter høysesongen.

AnonymBruker
Skrevet

Din planlagte hjemmealenefest er antagelig grunnen til at du ikke får være alene hjemme, tror du ikke?

Når du er myndig og bor i eget hjem kan du feste (og ta regningen for festen), men som 17-åring er dine foreldre frie til å mene du trenger barnevakt. Og også etterpå - så lenge du bor under deres tak og de betaler for deg.

Anonymous poster hash: 3d622...33f

Mhm...

Da jeg var 18, var jeg på en måneds interrail, og foreldrene mine var på ferie mens jeg var borte. Året etter, da jeg var ferdig på vgs, var jeg hjemme halvannen uke alene. Hadde to jobber, da, så lite tid til å ha hjemme alene-fest eller liknende. Noe foreldrene mine visste svært godt. Det "verste" jeg gjorde var å ha sommerflørten fra en annen kant av landet boende hos meg. ;)

Anonymous poster hash: 9f3e9...ba9

Gjest Heartbeat
Skrevet

Flytt ut :) Har selv bodd hjemmefra siden jeg var 16. Få deg en jobb etter skoletid og en leilighet selv, så slipper du å bli passet på :fnise::fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hatt barnevakt siden jeg var 14 når mamma reiste bort. Men alltid en i familien eller nabo som jeg kunne gå til om det var noe.

Men jeg er ganske sikker på at mamma hadde sendt meg bort om hun visste jeg skulle ha fest mår hun var borte.

Min 15-åring er også alene hjemme over natten. Men hadde jeg hørt ordet fest, så hadde han blitt sendt til mormoren sin ja.

Anonymous poster hash: 2c221...652

• Liker 1
Skrevet

Det er da strengt tatt bare å dra hjem?

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor får du ikke være med på sydenturen? Hvis foreldrene dine mener du er umoden og ikke i stand til å ta vare på deg selv på egenhånd, kunne de tatt deg med på turen. Kanskje du er litt vanskelig å ha med og gjøre og skal være glad for at mormoren din sa ja?

Anonymous poster hash: 4e9b9...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...