Gå til innhold

vaske nye parkdresser før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt helt ny parkdress til snuppa på tilbud. Har arvet dresser tidligere og lurer derfor på om det er vanlig å vaske nye parkdresser før de tas i bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en parkeres med vannsøyle så bør den vaskes så sjelden som mulig, vask ødelegger vanntettheten veldig fort.

Gjest Jørild
Skrevet

Nei, ingen vasking før bruk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vasket yttertøy før bruk.

Anonymous poster hash: 2de9b...5b6
Skrevet

Hae vannsøyle ja. Stormbergdress uten for..

Skrevet

Hae vannsøyle ja. Stormbergdress uten for..

Ok, sånne klær kjører jeg til nød på skylling. Må jeg vaske det bruker jeg impregnering i vasken fra 3. vask for eksempel. Evnen stoffet har til å beskytte mot vann er visst halvert etter fem vask, eller var det 3? I hvert fall; ikke vask vanntette/vannavisende klær mer enn høyst nødvendig.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte selgeren på Stormberg om det i går og hun sa at jeg kan vaske det på et kort program, f.eks 30 min, og lav temp. Og med Milo. Men så la det gå lang tid til neste gang, når den er skikkelig skitten og trenger ikke bruke impregnering før den tar inn vann. Og da igjen på et kort program med Milo, og ikke bare skylling fordi da setter ikke impregneringen seg ordentlig fast.

Anonymous poster hash: 11ab6...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte selgeren på Stormberg om det i går og hun sa at jeg kan vaske det på et kort program, f.eks 30 min, og lav temp. Og med Milo. Men så la det gå lang tid til neste gang, når den er skikkelig skitten og trenger ikke bruke impregnering før den tar inn vann. Og da igjen på et kort program med Milo, og ikke bare skylling fordi da setter ikke impregneringen seg ordentlig fast.

Og det var Stormberg sin parkdress uten for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...