Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 13 år som søker råd fra dere her! Jeg ønsker meg småsøsken. Når jeg var liten sa foreldrene mine alltid at de ikke skulle ha flere barn, men når mamma snakker med venninner forteller hun dem alltid hva slags utstyr hun skal kjøpe om hun blir gravid igjen. Jeg vet at de er i stand til å få flere barn, og håper hele tiden på beskjeden. Men jeg kan vel ikke bare si det til dem? er ikke det litt rart?

På forhånd Takk

Anonymous poster hash: f1acb...3a4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo det kan du si. Men nå blir du jo en del eldre enn søskenet ditt da, så du ender vel kun opp som barnevakt i noen år før du flytter ut.

Anonymous poster hash: 8266e...bb0
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du faktisk får småsøsken må du være klar over at det vil gjøre en del med forholdet mellom deg og dine foreldre (både positivt og negativt) å få en baby inn, og at aldersforskjellen vil være så stor at det vil gå flere tiår før det blir et typisk søskenforhold. Men for all del, det kan være riktig så hyggelig med søsken, og det er helt greit å ønske seg det.

Jeg synes du skal sette deg ned med foreldrene dine og si dette til dem. Det er ingen grunn til at de skulle ta det ille opp: Du bestemmer ikke dette, men du virker oppegående og moden for alderen og det skjønner du jo godt. Det er likevel ingen grunn til at du ikke skal kunne gi uttrykk for det ønsket her. Du trenger ikke legge ut i timesvis om hvorfor, men gjøre dem klar over ønsket ditt på en måte som gjør at de skjønner at det er reelt og ikke bare noe du tenkte på akkurat der og da. Å veie argumentene for og imot klarer de selv, men det er fint for dem å vite om at du tenker på dette.

Anonymous poster hash: b294f...b00
AnonymBruker
Skrevet

Jes synes du heller skal forhøre deg i nabolaget om noen trenger trillepike/barnevakt, hvis du er glad i barn :)

Småsøsken høres bra ut helt til du blir eldre og kanskje får kjæreste og vil ha foreldrene til å kjøre deg hit og dit, også kan de ikke pga de har små barn.

Anonymous poster hash: 579bc...f30

Skrevet

TS her

Ja, men så å si hele slekta har søsken flokker med både ti og femten år i mellom barna. Alle tantene mine er over 65 , men mine foreldre er snart 40

AnonymBruker
Skrevet

Spør om de tenker seg å få flere barn da vel?

Anonymous poster hash: f9126...2f4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal si noe til dem. Siden du allerede har blitt 13 år er det grunn til å tro at de har tenkt mye på dette selv. Vurdert fordeler og ulemper ved å få ett barn til. Eventuelt også sterilisert seg for alt det vi vet. Helt ok og naturlig at du har din mening om den saken, men det er dine foreldre som tar (sannsynligvis har de allerede tatt denne beslutningen for lenge siden) avgjørelsen. De færreste som ønsker flere barn lar det gå hele 13 år mellom barna de får. Vi vet heller ikke noe om hvordan veien deres var for å få deg. Var det noen spontanaborter underveis som gjorde prosessen tøffere? Hvordan følte din mor at fødselen faktisk var? Hvordan har de følt at det er/har vært å være foreldre? Økonomiske vurderinger? Du er bare 13 år og det er så mange vinkler man må tenke på når man skal vurdere å få enda ett barn i tillegg til det man allerede har. Jeg vil tro de har bestemt seg for lenge siden.

Anonymous poster hash: bf6d2...c75
AnonymBruker
Skrevet

Huff, stakkars deg som ikke får et søsken :/

Kan ikke være noe særlig å være enebarn..

Anonymous poster hash: d2492...804

AnonymBruker
Skrevet

Si det til dem, er du riktig så heldig kan det være de tar seg en produktiv tur i sengehalmen!

Anonymous poster hash: c07b0...54b
AnonymBruker
Skrevet

Huff, stakkars deg som ikke får et søsken :/

Kan ikke være noe særlig å være enebarn..Anonymous poster hash: d2492...804

Bedre å være enebarn enn å ha foreldre som har fått flere barn enn de klarer å ta seg av. Jeg har 5 søsken og ville nok fått en mye bedre oppvekst som enebarn

Anonymous poster hash: 40735...1f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du si at du ønsker deg søsken!

Men, det er foreldrene dine som til syvende og sist velger. Vil de ikke ha flere, så vil de ikke det. Men så lenge du ikke maser konstant er det da helt i orden at du sier din mening :)

Anonymous poster hash: 88dbd...4c0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...