Gå til innhold

Hva kan en 3-åring lage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mormor har bursdag til helgen, så tenkte det hadde vært koselig om 3-åringen i huset hadde laget noe selv til mormor utenom "de ordentlige" gavene. Men forslag?

Tegninger og malinger er ganske intetsigende enda, så synes ikke det er så spesielt.. Jeg eier ikke fantasi noen ganger. Noen andre som har forslag til hva vi kan lage?

Anonymous poster hash: e8d7a...257

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mormor har bursdag til helgen, så tenkte det hadde vært koselig om 3-åringen i huset hadde laget noe selv til mormor utenom "de ordentlige" gavene. Men forslag?

Tegninger og malinger er ganske intetsigende enda, så synes ikke det er så spesielt.. Jeg eier ikke fantasi noen ganger. Noen andre som har forslag til hva vi kan lage?

Anonymous poster hash: e8d7a...257

Jeg vet ikke om du har det i nærheten, men på f.eks Panduro (tror jeg) får du kjøpt tusjer som du kan tegne med på hvite kaffekopper (vet ikke om du trenger spesielle kopper eller om det holder med en billig hvit). Da kan du f.eks skrive "Mormors kopp" og la 3-åringen tegne på den. :)

Anonymous poster hash: bce7d...aaa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine forslag:

-Tegne/male kopp (sånn som den over foreslo)

-Trolldeig eller gips, også male det.

-Perler (får kjøpt store om barnet ikke er vandt med å perle), stryke og sette i snor.

-Bilde med feks tegning også kan barnet lime på kongler og ting dere finner ute, glitter ol. Artig om du foreksempel skriver på bildet hva barnet har malt.

-Fingermaling, male i hender og på føtter, også kan barnet lage fine mønster på et lerret eller noe.

-Dere kan jo øve inn en sang som barnet kan synge i selskapet.

-Får også kjøpt sånn enkel barnevev som treåringer også kan bruke.

-Perle smykke

-toving i ull er veldig enkelt og lett.

En veldig grei ting og tove for små er:

1.En skomgummi-bit som du klipper til en liten ball.

2.Du lager et lite "hull" inni og putter inn en liten bjelle

3.Du tar forskjellig ull i mange fine farger og legger det rundt ballen

4.Bøtte med lunket grønnsåpevann også tover du fast ulla (kan hende du må hjelpe litt til det har festet seg.

5.Lar den tørke, så syr du i en snor til å henge den opp i feks vinduet med.

6.Så kam barnet foreksempel lime på perler og pynt.

Ellers er det masse gøy å lage med papp, lim, maling og sånn på youtube :)

Anonymous poster hash: 782de...d8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tatt hånd- og fotavtrykk med akrylmaling på lerreter fra Søstrene Grene til besteforeldre tidligere, stor suksess. Gøy for ungene og en allright gave til besteforeldrene. Vi brukte sølvmaling på hvitt lerret.

Andre kunstverk på slike lerreter er også fine! Evt kan man kjøpe ramme med passepartout og ramme inn en fin tegning barnet har laget. Hvis man fargekoordinerer litt og får ungen til å fylle ut mesteparten av arket, synes jeg småbarns tegninger/malerier kan være riktig så fine, jeg.

Vi har også dekorert porselenskopper med dertil egnet tusj. Det må vel være porselen, tror jeg, ihvertfall med de tusjene vi har. Men hvite porselenskopper får man billig på Ikea, 365+-serien er av feltspatporselen. Herdes i ovn, veldig enkelt og greit.

(Mitt svar er nok litt preget av at mine foreldre ikke er så begeistret for ting som barn har laget, ei heller var de det da jeg var liten selv, men dette har fått stå fremme/blitt brukt.)

Anonymous poster hash: 43efb...23a
Gjest Magdalene
Skrevet

Min pyntet kleshengere en jul.

Kjøpte hvite kleshengere på IKEA, også hjelp jeg med å ta på lim, mens hun pyntet med masse fine perler vi hadde kjøpt på panduro.

Super gave, for den kan brukes uansett. Alle har jo bruk for kleshengere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke blitt så glad for kleshengere. :sjenert:

Jeg høres sikkert sur og utakknemlig ut, men pynt, perler og paljetter på kleshengere kommer nok til å ramle av en etter en. De gnisser jo mot klær der de henger, og jakker blir hengt på og tatt av. Og gjenstander med en perle her og en perle deg og resten gamle limflekker er ikke det helt store.

Da liker jeg bedre ideen om å tegne på kopper.

Anonymous poster hash: c3ea7...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...