AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Han er keen på å kjøpe leilighet. Jeg er student og har ikke så god råd. Er det riktig av han å kreve "husleie" av meg hvis jeg flytter inn? Jeg mener at det riktige er at jeg er med på å betale fellesutgifter til kommunen, og strøm. Pappa sier "betal aldri ned på andres lån". Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
Rosa Sitron Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Det er veldig uenigheter på det punktet, men jeg mener at du selvsagt skal betale din del av fellesutgiftene Altså husleie, strøm , tv osv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Betal, halvparten av renter, husleie og strøm/internett etc... pappa har rett! betal ikke ned på hans lån.... Anonymous poster hash: 6769e...c46
Rapunzel_ Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Du må jo betale han husleie hvis du bor i leiligheten han eier, på lik linje med at du for eksempel leier av hvilken som helst annen. I tillegg bør du være med å betale utgifter som strøm, nettleie, Internett, TV osv. Men at du skal betale noe annet enn det, synes jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Du skal ikke betale ned på andres lån (=avdrag). Men rentene skal du være med å betale på. Samt andre faste fellesugifter. Lykke til Anonymous poster hash: f293b...cb9
Apehjerne Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Nei du skal jo ikke betale andres lån. Men om du bwtaler fellesutgifter,internett etc så har jo unasett han mer til overs for å betale lånet. Så egentlig er det kun flytting av penger.
Gjest Nori Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Voksne mennesker kan ikke regne med å bo gratis, og dersom man bor sammen med en kjæreste som eier bolig mener jeg at man absolutt skal betale noe utover rene fellesutgifter som strøm, forsikring, TV o.l. Om kjæresten så bruker disse pengene på å betale ned lån eller på å kjøpe Donald-blader er uinteressant.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Renter må du være med å dekke, samt alle andre vanlig utgifter. For meg har du en veldig kunstig tilnærming til problemet. Dette bør dere snakke om sammen, for så å bli enige om hva du kan bidra med. Jeg ba aldri min bedre halvdel betale, men hun ville bidra. Dette selv om jeg tjente mye bedre enn henne. Anonymous poster hash: 52dac...140
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Tillegg: Hva er alternativet ditt? Gjerne ok å se det opp mot det, altså å leie noe eget. Hun slapp unna med 3000 i måneden, måtte nok betalt rundt 5000 i et kollektiv. Anonymous poster hash: 52dac...140 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Du må jo betale han husleie hvis du bor i leiligheten han eier, på lik linje med at du for eksempel leier av hvilken som helst annen. Men jeg er ingen "hvilken som helst". Er greit å være med å betale fellesutgiftene, mat og sånn. Men lånet er hans. Han eier leiligheten, så hvorfor skal jeg betale ned på lånet hans? Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Nei du skal jo ikke betale andres lån. Men om du bwtaler fellesutgifter,internett etc så har jo unasett han mer til overs for å betale lånet. Så egentlig er det kun flytting av penger. Det er det jeg tenker. Hvis jeg betaler halve fellesutgifter og er med å betale for mat, så tjener han et par tusen økonomisk på det i forhold til å være singel. Vinn-vinn. Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Fordi du ikke kan forvente å bo gratis. Hvorfor skal han huse deg til en ekstremt billig penge? Leier du hos noen andre er du sikkert med på å betale deres lån og. Anonymous poster hash: 0ab27...713 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #13 Skrevet 30. juli 2014 Voksne mennesker kan ikke regne med å bo gratis Jeg regner ikke med det, jeg er jo villig til å dele på fellesutgiftene og mat til husholdningen (mat på restauranter er noe annet). Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #14 Skrevet 30. juli 2014 Jeg bor gratis hos kjæresten min og betaler bare mat. MEN han har fri tilgang til bilen min og jeg betaler bensin, og han bruker bilen til og fra jobb hver dag. Høres det greit ut eller burde jeg betalt på fellesutgifter og slikt i tillegg? Anonymous poster hash: b25e5...8db
Rapunzel_ Skrevet 30. juli 2014 #15 Skrevet 30. juli 2014 (endret) Men jeg er ingen "hvilken som helst". Er greit å være med å betale fellesutgiftene, mat og sånn. Men lånet er hans. Han eier leiligheten, så hvorfor skal jeg betale ned på lånet hans? Anonymous poster hash: dfa2d...1ed Jeg mener ikke at du bør betale ned på lånet hans, som han har tatt opp for å kjøpe leiligheten, men jeg mener bare at du bør betale husleie siden du faktisk bor der (som er en vanlig ting å gjøre når du bor et sted som du ikke eier selv), og at du i tillegg bør være med å betale andre fellesutgifter som strøm, Internett, TV, mat osv, altså ting som du har gode av Mener ikke at du er "hvilken som helst", men at du bør betale kjæresten din på samme måte som hvilken som helst annen utleier. Hvis du f.eks. velger å ikke bo sammen med han, men heller leie hos en tilfeldig utleier på finn.no, så må du jo betale husleie, strøm og alt det der. Hvorfor skal du slippe å betale bare fordi du er i et forhold med han som eier leiligheten? Endret 30. juli 2014 av Rapunzel_
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #16 Skrevet 30. juli 2014 Leier du hos noen andre er du sikkert med på å betale deres lån og.Anonymous poster hash: 0ab27...713 Ja, men hva er relevansen? Hvorfor skal han tjene penger på kjæresten sin? Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #17 Skrevet 30. juli 2014 Jeg bor gratis hos kjæresten min og betaler bare mat. Anonymous poster hash: b25e5...8db Der ser dere! Det finnes skikkelige menn der ute, og det er slik det skulle vært. Heldigvis tror jeg dette er ganske vanlig også. Det er fåtallet av menn som vil utnytte kjæresten økonomisk. At du låner han bilen din er jo også bra. Du skal ikke betale husleie av han og han skal ikke betale billån av deg. Kjærester utnytter hverandre ikke økonomisk! Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
Menor2 Skrevet 30. juli 2014 #18 Skrevet 30. juli 2014 Er jo nettopp det den som bor gratis gjør. H*n utnytter det faktum at kjæresten alt betaler på leiligheten. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #19 Skrevet 30. juli 2014 Jeg mener ikke at du bør betale ned på lånet hans, jeg mener bare at du bør betale husleie siden du faktisk bor der (som er en vanlig ting å gjøre når du bor et sted som du ikke eier selv) What's the difference, liksom? Om jeg må betale han en fast sum i måneden, så er det vel likegyldig om du kaller det husleie eller "betale ned på lånet hans". Anonymous poster hash: dfa2d...1ed
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #20 Skrevet 30. juli 2014 Hvis du f.eks. velger å ikke bo sammen med han, men heller leie hos en tilfeldig utleier på finn.no, så må du jo betale husleie, strøm og alt det der. Hvorfor skal du slippe å betale bare fordi du er i et forhold med han som eier leiligheten? Hm, jeg synes det er utrolig at noen kan stille det spørsmålet. Når en gullsmed selger en gullring til en fremmed så tar han betalt for den, men når han gir den til kjæresten sin så tar han ikke betalt. Ganske logisk? Forskjell på kunde og kjæreste. Anonymous poster hash: dfa2d...1ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå