Gå til innhold

Kristine Ullebø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kristine Ullebø er forresten 17 år og skal begynne i 2.klasse på vgs til høsten.

Hun gjør ingenting galt. Hun er som jenter flest, opptatt av sminke, shopping, mote og er opptatt av utseendet. At hun liker å ta bilde av seg i diverse klesplagg og posituerer, fordi hun ønsker å bli modell, er det ingenting galt i.

Hun er et godt forbilde fordi hun er positiv og oppfordrer alle til å like seg selv som de er, og at man skal gå for drømmene sine. Akkurat slik som fotballfrue oppfordrer til.

Jeg vil tro at samtlige som slenger dritt om krisssy.blogg.no er sjalu, eller de forstår ikke hva som blir formidlet.

Det at hun er tynn er fordi hun er født sånn. Jeg kjenner mange som er født veldig tynne og er det hele livet, selv om de spiser som hester.

Hvorfor kan ikke alle få være seg selv som de er? Har ikke alle en lik verdi her i verden? Det er ingenting som er rett eller galt, og hva som er rett for deg er ikke nødvendigvis rett for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristine Ullebø er forresten 17 år og skal begynne i 2.klasse på vgs til høsten.

Hun gjør ingenting galt. Hun er som jenter flest, opptatt av sminke, shopping, mote og er opptatt av utseendet. At hun liker å ta bilde av seg i diverse klesplagg og posituerer, fordi hun ønsker å bli modell, er det ingenting galt i.

Hun er et godt forbilde fordi hun er positiv og oppfordrer alle til å like seg selv som de er, og at man skal gå for drømmene sine. Akkurat slik som fotballfrue oppfordrer til.

Jeg vil tro at samtlige som slenger dritt om krisssy.blogg.no er sjalu, eller de forstår ikke hva som blir formidlet.

Det at hun er tynn er fordi hun er født sånn. Jeg kjenner mange som er født veldig tynne og er det hele livet, selv om de spiser som hester.

Hvorfor kan ikke alle få være seg selv som de er? Har ikke alle en lik verdi her i verden? Det er ingenting som er rett eller galt, og hva som er rett for deg er ikke nødvendigvis rett for meg.

Bloggen hennes har tusenvis av lesere hver dag hun følges av 659 000 på instagram.

Da er ikke bare snakk om en 17 år gammel jente som blogger fra jenterommet lenger.

Mange av bildene hennes brukes på pro ana-sider av syke jenter som ikke er naturlig tynne og sulter seg for å opp en figur som hun har.

Hun velger å la seg av fotografere i klær og vinkler som fremhever hennes m e g e t tynne figur. Det er et lov å sette et spørsmåltegn ved uten at det skal omtales som sjalusi eller "haters"-

Anonymous poster hash: 0377b...8f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Bloggen hennes har tusenvis av lesere hver dag hun følges av 659 000 på instagram.

Da er ikke bare snakk om en 17 år gammel jente som blogger fra jenterommet lenger.

Mange av bildene hennes brukes på pro ana-sider av syke jenter som ikke er naturlig tynne og sulter seg for å opp en figur som hun har.

Hun velger å la seg av fotografere i klær og vinkler som fremhever hennes m e g e t tynne figur. Det er et lov å sette et spørsmåltegn ved uten at det skal omtales som sjalusi eller "haters"-

Anonymous poster hash: 0377b...8f6

Men det er da ikke hennes skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ikke hennes skyld!

Selvfølgelig ikke, men hadde det vært mine bilder som havnet der, så hadde jeg kledd meg litt annerledes/droppet å legge ut enkelte bilder.

Anonymous poster hash: 56797...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Selvfølgelig ikke, men hadde det vært mine bilder som havnet der, så hadde jeg kledd meg litt annerledes/droppet å legge ut enkelte bilder.

Men det blir en annen historie hva vi ville gjort.Poenget er at man ikke kan gå til angrep på henne fordi andre misbruker hennes bilder. Jeg kan også ha mine tanker og meninger om hvordan hun eksponerer seg,men igjen så er det ikke hennes skyld at det hun legger ut blir misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir en annen historie hva vi ville gjort.Poenget er at man ikke kan gå til angrep på henne fordi andre misbruker hennes bilder. Jeg kan også ha mine tanker og meninger om hvordan hun eksponerer seg,men igjen så er det ikke hennes skyld at det hun legger ut blir misbrukt.

Det er sant. Men hun lar de jo også bli misbrukt da hun vet om dette og fortsetter. Fortsatt ikke hennes skyld, but still

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fullt mulig å være syltynn, tross for at man spiser masse. Jeg er 1.70 høy, veier 44 kg og spiser så mye jeg kan. Jeg har sjekket meg hos legen flere ganger, og utenom at jeg har litt sær fordøyelse så er alt i orden.

Anonymous poster hash: df9ed...937
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å være syltynn, tross for at man spiser masse. Jeg er 1.70 høy, veier 44 kg og spiser så mye jeg kan. Jeg har sjekket meg hos legen flere ganger, og utenom at jeg har litt sær fordøyelse så er alt i orden.

Anonymous poster hash: df9ed...937

Oh mama..

--

Jeg skjønner ikke hvor mange ganger vi skal diskutere kroppsvekten til lille frøken Ullebø. Ja, det er provoserende å se at hun ikke klarer å se hvordan hun oppfattes av mennesker og spesielt unge mennesker med et forskrudd syn på kroppen. Men jeg skjønner ikke at man gidder. Samtalene her inne går jo i "Det er fult mulig å være så tynn bla bla" "Hun ser jo ikke hva hun holder på med" også kommer det en eller annen spydig kommentar om foreldrene også begynner vi på nytt.

Hun blogger, hun provoserer, folk er tynne. Hun er bare et menneske i denne verden som liker å provosere og ikke ta til seg kritikk. Next please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh mama..

--

Jeg skjønner ikke hvor mange ganger vi skal diskutere kroppsvekten til lille frøken Ullebø. Ja, det er provoserende å se at hun ikke klarer å se hvordan hun oppfattes av mennesker og spesielt unge mennesker med et forskrudd syn på kroppen. Men jeg skjønner ikke at man gidder. Samtalene her inne går jo i "Det er fult mulig å være så tynn bla bla" "Hun ser jo ikke hva hun holder på med" også kommer det en eller annen spydig kommentar om foreldrene også begynner vi på nytt.

Hun blogger, hun provoserer, folk er tynne. Hun er bare et menneske i denne verden som liker å provosere og ikke ta til seg kritikk. Next please.

Så alle som er naturlig tynne, slanke og normalvektige skal gjemmes bort og ikke syns? Er det bare de som er overvektige som skal få syns?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle som er naturlig tynne, slanke og normalvektige skal gjemmes bort og ikke syns? Er det bare de som er overvektige som skal få syns?

Virkelig? Jeg håper ikke du er seriøs.

# Frk. Ullebø - Vi vet ingenting om hun har et anstrengt forhold til mat eller kropp ut i fra bloggen, men likevel skal vi komme med rykter og meninger om hva som er riktig og galt, i forhold til hun. Hun skal få leve livet sitt akkurat som hun vil, men etter flere 100+ kommentarer burde hun nå forstått at det å kle på deg litt mer enn en shorts og en croptop ville nok ha hjulpet å dempe kroppsfokuset. Vil hun ikke dette? Nei, da er det ikke noe problem, men da må hun ta den støten. Hun leker med ilden når hun kler seg såpass, og når man leker med ilden, vil man bli brent. Vi har diskutert foreldrene så sinnsykt mange ganger at det blitt litt idiotisk å begynne å dra dem inn i diskusjonen igjen, for vi vet og vi vet godt at foreldrene er som alle andre.

Har du sett utenfor døra i det siste? Jeg vet ikke hvor i landet du befinner deg, men hvor jeg bor går barn ned i 10 årsaldrene med shorts som ikke dekker rumpa, de går med croptops med "You can't sit with us" topper og "selfie" sitert på. Jeg skal ikke si at Ullebø har en innvirkning, men med såpass mange lesere så tenker jeg at "Du leser krisssy bloggen, det er sikkert og visst" - Hvordan vet jeg det? Fordi antrekkene er kopiert direkte.

Når det kommer til pro ana sider, så burde hun begynne å ta ansvar. Jeg ser tynne mennesker som kler seg helt normalt og disse tenker jeg ikke over. Å komme med standpunktet om at tynne mennesker skal gjemme seg og overvektige skal få lov til å vise seg fram syntes jeg er helt idiotisk. Vi er alle mennesker, i alle ulike former og personligheter, men de fleste er oppegående nok til å kle seg etter formen på kroppen.

Edit:

Vi med normalvekt kommenterer ikke fordi vi er sjalu, det er fordi vi blir bekymret når en person har en bmi på 15. Nå vet vi ikke vekt eller høyde til Kristine, men den er nok ikke langt unna noe på 16-18. Vi blir bekymret, for de fleste av oss har nok sett hvordan det går med mennesker som har et anstrengt forhold til både mat og kropp. Det hjelper ikke å si at man prøver å legge på seg, når man kun spiser frukt og grønnsaker.

Endret av dillyduzit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har designet sin egen skinnjakke. Hun er så vakker 532490-12-1407409680332.jpg

Anonymous poster hash: 3e24a...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nagler på både genser og shorts? Oida.

Anonymous poster hash: 58c2a...ce1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var fint jeg! Chic, men røft på samme tid. :lillesky:

Anonymous poster hash: 4a8bf...123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er Krissy?

Anonymous poster hash: cfbdd...5e9

Kristine Ullebø, vel! 17 år og ifra Førde. Skal begynner 2-året på vgs, og har oppnådd ganske mye i livet allerede! :)

Anonymous poster hash: 30cbc...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret hennes er ekte ja, null extentions :)

Nydelig hår har hun!

Anonymous poster hash: e91fe...1dd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...