Gå til innhold

Hvem vil få stipendet pengene mine? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en jente på straks 18. Til nå har moren min fått stipend pengene mine inn på hennes konto for så å overføre pengene til min konto. Jeg har prøvd å kontakte lånekassen før å si at jeg vil bytte slik at de kommer direkte til meg, men det har ikke funka. hVergang jeg prøver står det feil ellernoe. Nå fikk jeg en svarslipp hjem og den skulle meg og mamma skrive navnene våres på, da ville jeg ikke at mamma skulle skrive sånn at jeg får pengene men da får jeg j oinen ingen penger, hav skal jeg gjøre med det?? :jolie::jolie: :jolie: :jolie::jolie::jolie:

Anonymous poster hash: 6f629...ba1
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Det er jo dine penger, du må skrive fullmakt for at de skal sette dem inn på hennes konto. Dersom du ikke vil det må du gi lånekassen et kontonummer som du eier. Dersom du ikke har egen konto oppretter du en i banken.

Skrevet

På svarslippen pleier det å stå kontonummeret som de tidligere har overført pengene til og deretter et sted med mulighet for endring til annet kontonummer. Det var iallefall slik når jeg fortsatt fikk svarslipp via brev (det er ikke så lenge siden, så kan ikke se for meg at de har gjort så store endringer).

Eventuelt så ringer du lånekassen, sender mail eller tar deg en tur til dem hvis de har et lokalt kontor i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet

Hva nøyaktig er det du har fått beskjed om er "feil ellernoe" når du har prøvd å endre dette tidligere?

Anonymous poster hash: fe696...c68
AnonymBruker
Skrevet

Min datter som skal opp i 2. videregående nå, fikk pengene inn på sin konto i hele fjor. Det samme gjelder for neste skoleår.

Kan du ikke logge deg inn på dine sider hos Lånekassen og gjøre endringer?

Anonymous poster hash: a2c16...750
AnonymBruker
Skrevet

Min datter som skal opp i 2. videregående nå, fikk pengene inn på sin konto i hele fjor. Det samme gjelder for neste skoleår.

Kan du ikke logge deg inn på dine sider hos Lånekassen og gjøre endringer?

Meg over ;)

Både min datter og jeg har måtte skrive under på papirer som vi sender Lånekassen, så det er nok noe alle må gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Meg over ;)Både min datter og jeg har måtte skrive under på papirer som vi sender Lånekassen, så det er nok noe alle må gjøre. Anonymous poster hash: a2c16...750

For å få stipendet ja, men for å endre konto så kan man logge seg inn på "dine sider" hos Lånekassen.

Anonymous poster hash: 78146...0fb

AnonymBruker
Skrevet

På svarslippen pleier det å stå kontonummeret som de tidligere har overført pengene til og deretter et sted med mulighet for endring til annet kontonummer. Det var iallefall slik når jeg fortsatt fikk svarslipp via brev (det er ikke så lenge siden, så kan ikke se for meg at de har gjort så store endringer).

Eventuelt så ringer du lånekassen, sender mail eller tar deg en tur til dem hvis de har et lokalt kontor i nærheten.

Jeg prøvde å skrifte kontonummer på lånekassens sider men det står alltid feil på siden osv når jeg prøver. Så je har prøvd flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Hva nøyaktig er det du har fått beskjed om er "feil ellernoe" når du har prøvd å endre dette tidligere?

Anonymous poster hash: fe696...c68

Jeg har fått svar at det er tekniske problemer på siden, det er det alltid.

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg vet kommer pengene automatisk over ens egen konto når man fyller 18 år, er det ikke slik?

Gjest Violetta
Skrevet

Som jeg vet kommer pengene automatisk over ens egen konto når man fyller 18 år, er det ikke slik?

Man må jo opplyse om hvilket kontonummer de skal på. Dersom de skal på en konto som tilhører en forelder må eleven skrive fullmakt og sende inn. Slik var det i hvert fall i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...