Gå til innhold

Svigemor snakker negativt om ekskona til samboeren min til meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har vært gift før med hun som er mammaen til barna hans. De har 50/50 og samarbeider bra.

Ekskona hadde en kjempe konflikt med moren til samboeren min, da de var gift.

Samboeren min fortalte meg om dette før vi ble offisielt sammen. Det gikk mye på at ekskona hans synes at foreldrene til samboeren min tok for mye plass. Selv om det alltid er to sider av en sak.

Svigermor snakker negativt om ekskona til meg. Forteller forskjellige episoder og i starten rodde jeg det litt bort, men lyttet. Men det blir bare mer og mer.

Sist så fortalte svigermor at hun hadde skrevet ned alt om hva ekskona hadde "gjort og sagt". Ble paff og klarte ikke å si så mye under samtalen. Hun fortalte også at hun hadde nå overtaket og kunne "ta" ekskona om hun gjorde noe stort ut av ting. Og dette kunne gjøre at ekskona ville miste jobben sin. Ekskona jobber i barnevernet.

Hva sier man til dette da?!

Jeg har et fint forhold til svigermor, men hun er spesiell. Og jeg kan forstå ekskona til samboeren at hun kan bli litt mye til tider. Men svigerfar er helt annerledes, for det er svigermor som styrer mest. De har tatt imot meg og mitt barn fra før på en fantastisk måte. Gjør ikke forskjell på ekte barnebarn og bonusbarnebarn.

Men jeg må si at jeg ble så skremt av denne episoden. Hadde "glemt" det litt, for det har skjedd så mye i det siste. Mistet mammaen min i kreft i sommer, så det har vært litt mye.

Jeg må fortelle samboeren min om dette....

Anonymous poster hash: bb014...446
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du fortelle samboeren din om dette. Hvis du har en slags vendetta på gang ift barnas mor, så er det jo han og ikke du som må ta tak i dette. Men du kan si til henne at du ikke er interessert i å høre mer om ekskona.

Anonymous poster hash: 4c5f2...8d7
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang skal jeg si til svigermor at jeg ikke ønsker å høre negativt om ekskona. For det var en konflikt mellom dem og ikke meg. Jeg ønsker å ha et godt samarbeid med ekskona pga barna de har sammen,

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang skal jeg si til svigermor at jeg ikke ønsker å høre negativt om ekskona. For det var en konflikt mellom dem og ikke meg. Jeg ønsker å ha et godt samarbeid med ekskona pga barna de har sammen,

TS

Og husk at hvis det noen gang begynner å skurre mellom deg og din mann, vil nok du også snakkes om på samme måte til venner, bekjente og evt nye kjærester....

Anonymous poster hash: 26aae...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Og husk at hvis det noen gang begynner å skurre mellom deg og din mann, vil nok du også snakkes om på samme måte til venner, bekjente og evt nye kjærester....

Anonymous poster hash: 26aae...7d0

Samme tenkte jeg.

Her må mannen komme på banen før du blir den nye ekskona som syntes foreldrene tok alt for mye plass. Det er det aller første jeg tenker når du forteller om hvordan hun er.........

Jeg ville orientert mannen om dette altså og sett an reaksjonen hans. Reagerer han ikke svært negativt og tar det opp med moren har dere nok endel fremtidige problemer dessverre.

Anonymous poster hash: 03ca3...792

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...