AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Vi driver og skal flytte og pakker og styrer mye. Dette har pågått en måneds tid snart og katten leker rundt i esker og kofferter. Jeg holdt på å slenge gamle bøker som skal kastes ned fra mørkeloftet og jeg traff siden på pus med en bok! jeg tror jeg traff ham i bakre "lår". Han løp forskrekket unna, tok noen haltesteg med det samme. Jeg koste på ham og klemte og kjente på alle bein og mage/rygg og ingen smertereaksjon. Han stanga hånda mi til kos og litt etterpå (ca 45 min etterpå) ville han ut (helt normal oppførsel). Jeg føler meg som verdens verste menneske som slapp ham ut og ikke tok ham til dyrlegen. Kan han ha indre blødninger? Tror dere det gikl bra? er helt på gråten siden det skjedde...Anonymous poster hash: dcd8e...92a
Fuglen Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Kaste gamle bøker? :O Jeg hadde nok tatt med pus til dyrlegen for sikkerhets skyld. Katter er flinke til å skjule smerte
Pinkee Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Nå på morgenen dette skjedde? Prøv å lokke han inn. Katter er flinke til å skule smerter, og har han indre blødninger kan han være aktiv ei god stund før det begynner å vise på katten. Mest sannsynlig er det ikke skjedd han noe galt, men en tur til dyrlegen er likevel å anbefale.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Hvor hardt kastet du boka da? Katter tåler mye, men jeg ville dobbel- og trippelsjekket om jeg følte jeg hadde grunn til bekymring. Anonymous poster hash: 3e530...b71
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 TS her. Dette skjedde ca 08.30. Jeg ringte dyrlegen på ettermiddagen når pus kom inn. Snakket litt med vakthavende, som mente at pus trolig bare hadde fått et psykisk støkk ut fra det jeg fortalte. Fikk spørsmål om hun haltet eller hadde skadde klør/tær og beskjed om å klemme hardt på alle ledd og ribbein og se etter reaksjon. Eneste reaksjon jeg fikk var en pus som ville ned på gulvet igjen. Dyrlegen ba meg da observere. Nå er det halvannet døgn siden det skjedde, og pus er fortsatt sitt vante jeg... Så da slapper jeg litt mer av. Dyrlegen sa at indre skader/blødninger annet enn et blåmerke ville la seg merke ved nedsatt almenntilstand, nedsatt apetitt eller at hun gjemte seg bort og ikke ville ha kos. Fikk dog lære at maling til katten skal jeg ikke høre på, da katter som har det vondt maler! Det visste jeg ikke. Men nå ser det ut til at det går bra, men hun er under nøye observasjon i noen dager til! Anonymous poster hash: dcd8e...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå