AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Sønnen min starter i 2 klasse nå. En i klassen, som tidligere har vært en venn har begynt å erte. Dette startet før sommeren, men jeg fant ikke ut av det før nå. Den andre gutten har ertet a typen: "du bruker bleie, æaad bææda" Hørte fra en annen gutt fra en annen skole at han hadde sagt at sønnen min var en dust til ham Når min startet på SFO nå var han litt avventende i forhold til den andre gutten, og gledet seg ikke så mye til å gå. I løpet av denne uken har han sagt ting som "stikk, din dritt" Ber om unnskyldning når min sønn sier at han skal hente en voksen. Kastet stein - dette var under en lek som kan ha kommet ut av kontroll. Min sønn er heller ikke noe englebarn, men jeg er tydelig på at alle skal være med i leken og at om man er snill og grei så får man mange venner. Begge guttene er populære, men den andre er en gutt som alle vil holde seg inne med. Vet fra tidligere at han lett finner noen å hakke på i perioder. Jeg har jo ikke sett episodene, og min sønn kan godt hende har bidratt. Men ser samtidig at han er litt usikker når han kommer på SFO nå. han vil gjerne tekkes denne gutten. Min sønn har andre venner han leker med. 1. Skal jeg la det gå seg til? (men føler da at jeg "svikter" noe, da min sønn har har fortalt meg dette under litt press 2. Prate med gutten, og gjøre det klart at det ikke aksepteres at han at han prater stygt med noen 3. Prate med foreldrene Anonymous poster hash: fa664...a3a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Har dere ingen kontaktperson på SFO? Prat med foreldrene. Å kaste stein mot andre er langt over streken. Bare pass på at du tenker godt over på forhånd hvordan du skal si ting slik at det blir en noe lunde ok samtale. Snakk også med gutten som gjorde det. Anonymous poster hash: 22593...1eb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Om begge er populære handler det nok om det, at han som erter angriper "konkurrenten". De er fortsatt relativt små, og hadde tatt de svinhardt for denne oppførselen. Alliert meg med foreldre og sfo, kanskje skolen. Vist de hva alvor, ansvar og konsekvenser er. Å "havne utpå" eller utvise en uspiselig atferd er ikke noe som bare skjer i tenårene. Mannsterke med foreldre og representanter, begge guttene, og ikke noe saft og kaker. Harde fakta om oppførsel, livet og konsekvenser. Å kaste stein finnes ikke akseptabelt under noen som helst omstendighet.Anonymous poster hash: 5ba37...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå