AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Er det vanlig? Han kritiserer meg for alt. Mener jeg lyver eller skryter dersom jeg forteller noe til andre som jeg er stolt av (og dette sier han også i plenum). Uansett hva det er så gir han meg aldri positive bemerkninger. Jeg må omtrent presse ut av han at jeg er fin eller flink. Jeg derimot gir han MASSE komplimenter. Til og med for den minste ting. Dette merker han også selv og setter pris på. Likevel klarer han ikke gjøre det samme tilbake. Jeg har forsøkt å snakke med han. Sagt hvordan det får meg til å føle osv. Det ender bare i krangel. Hva kan jeg si til han for å vise at det ødelegger forholdet vårt at han konstant er kritisk og negativ? Anonymous poster hash: 074d7...c11
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Høres ikke ut som et sunt forhold. Han må ha komplekser og problemer med seg selv. Hvorfor orker du være sammen med en sånn mann? Jeg har erfart at det nytter ikke å gå rundt å leve i håpet at ting skal bli bedre..Anonymous poster hash: 5f888...9c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Slutt i alle fall å gi ham komplimenter. Og neste gang han beskylder deg for å lyve lager du skikkelig spetakkel og gjør det klart at det et fullstendig uakseptabelt.Anonymous poster hash: 61e4d...0b9
SiMa Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Er det vanlig? Han kritiserer meg for alt. Mener jeg lyver eller skryter dersom jeg forteller noe til andre som jeg er stolt av (og dette sier han også i plenum). Uansett hva det er så gir han meg aldri positive bemerkninger. Jeg må omtrent presse ut av han at jeg er fin eller flink. Jeg derimot gir han MASSE komplimenter. Til og med for den minste ting. Dette merker han også selv og setter pris på. Likevel klarer han ikke gjøre det samme tilbake. Jeg har forsøkt å snakke med han. Sagt hvordan det får meg til å føle osv. Det ender bare i krangel. Hva kan jeg si til han for å vise at det ødelegger forholdet vårt at han konstant er kritisk og negativ?Anonymous poster hash: 074d7...c11 Si akkurat det. At han konstant er kritisk og negativ ødelegger forholdet deres. Si at du ikke har tenkt å fortsette å være sammen med en som bryter deg ned. Og si klart ifra der og da (eller rett etter hvis dere er sammen med andre). Og for all del, slutt å komme med en haug komplimenter til han, da er det jo ikke rart han tror du er fornøyd med han (selv om du også sier at du ikke liker kritikken han stadig kommer med).
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Har du vurdert å behandle ham på samme måte i en større eller mindre dose? Dersom du gjør det tenker jeg det er to muligheter. Enten forstår han (eventuelt etter litt furting/krangling) hvor nedbrytende det er å stadig bli kritisert og aldri få føle seg "god nok", eller så mener han at han har rett til å uansett/alltid behandles med respekt - og samtidig rett til å si hva han mener til andre (sånn "jeg er jo bare ærlig"). Jeg forstår ikke den "tankegangen" men har opplevd mennesker som føler det slik. Jeg synes det er veldig vanskelig og nedbrytende å ha nære relasjoner med slike mennesker. Det går utover selvbilde, livsglede og trygghet. Anonymous poster hash: b0ca2...51f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Si akkurat det. At han konstant er kritisk og negativ ødelegger forholdet deres. Si at du ikke har tenkt å fortsette å være sammen med en som bryter deg ned. Og si klart ifra der og da (eller rett etter hvis dere er sammen med andre). Og for all del, slutt å komme med en haug komplimenter til han, da er det jo ikke rart han tror du er fornøyd med han (selv om du også sier at du ikke liker kritikken han stadig kommer med). Jeg har jo sagt det. Det ender bare med at han sier at jeg lager en scene, at jeg alltid lager drama, at jeg alltid "blir sånn". Hele verden går under og det er min skyld. Synes heller ikke at det er riktig at jeg skal slutte å gi en usikker mann komplimenter. Da blir det vel bare verre. Anonymous poster hash: 074d7...c11
SiMa Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Jeg har jo sagt det. Det ender bare med at han sier at jeg lager en scene, at jeg alltid lager drama, at jeg alltid "blir sånn". Hele verden går under og det er min skyld. Synes heller ikke at det er riktig at jeg skal slutte å gi en usikker mann komplimenter. Da blir det vel bare verre.Anonymous poster hash: 074d7...c11 Sier du rett ut at han ødelegger forholdet når han oppfører seg som han gjør? At han enten må slutte, eller så går du? Og hvorfor skal du gi han komplimenter? Han gir aldri deg komplimenter, bare kritikk, og selv tåler han ikke kritikk. Det er en veldig skjevhet her, og det må bli opp til deg om du vil leve med det i lengden.
Gjest Whitestripes Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 "Hvis alt er så galt med meg, hvorfor er du sammen med meg?" Det ville jeg spurt om. Og hvorfor i huleste finner du deg i dette? Folk behandler deg slik du tillater å bli behandlet. Hver gang han sier noe kritisk eller negativt til deg, så svarer du: "Jeg finner meg ikke i at du snakker sånn til meg" eller "Hvis du ikke har noe positivt å si, så ti stille". Hver gang. Konsekvent.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Slik var min eksmann også. Kritikk kritikk kritikk all day long. Sannheten er at han var usikker på seg selv, trygge selvsikre menneksker oppfører seg ikke slik. Det er fryktelig kjedelig og sårende. Du får ta igjen med samme mynt. Anonymous poster hash: 79de8...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå