Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har visst blitt "spleiset" av min fetter, til å få meg en venninne. Har vært venneløs ganske lenge, og dette er selvsagt kjempeskummelt. Jeg går på AAP, og treffer minimalt med folk, da helst på butikken osv...

Vi har snakket litt over nettet, og vi har mye til felles. Og nå skal vi altså treffes. Hun kommer på besøk til meg. Jeg gleder meg litt, men gruer meg mest. Er ikke noe feil med min måte å kommunisere på, men jeg er jo selvsagt ikke vant til å ha fremmende i min leilighet. Hva skal jeg gjøre? Bare ta imot henne, og så gi henne boller og brus? Jeg er redd nå :sjenert: Dette skjer imorgen ettermiddag.....

Tips, vær så snill.

Anonymous poster hash: 02ebf...ede
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare slapp av og vær deg selv. Ha noe musikk i bakgrunnen hvis det gjør deg roligere. Jeg har fått flere venner via nettet. Det kan være en fin måte å bli kjent på :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare slapp av og vær deg selv. Ha noe musikk i bakgrunnen hvis det gjør deg roligere. Jeg har fått flere venner via nettet. Det kan være en fin måte å bli kjent på :)

Takker for svar :) Men hva GJØR dere på? Bare sitter og prater? Skal jeg invitere henne med å bade istedet feks?

TS

Skrevet

Det er oftere lettere å slappe av når en gjør noe sammen som du sier. For eksempel bade, gå en tur, gå på cafe, ss pille bowling.. Noe begge liker.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar :) Men hva GJØR dere på? Bare sitter og prater? Skal jeg invitere henne med å bade istedet feks?

TS

Det kan være lettere og mer avslappende å prate og bli kjent ved å gjøre noe sammen som f.eks å gå en tur eller bade, som du foreslår, eller en annen aktivitet, enn bare å sitte og snakke.

Spør henne om hun har lyst til å bli med og bade eller gå tur f.eks

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: e78bb...9db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er oftere lettere å slappe av når en gjør noe sammen som du sier. For eksempel bade, gå en tur, gå på cafe, ss pille bowling.. Noe begge liker.

Er det det du/dere har gjort? :)

TS

Skrevet

Spør om hun vil ha et glass vin. Det letter stemmningen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lettere og mer avslappende å prate og bli kjent ved å gjøre noe sammen som f.eks å gå en tur eller bade, som du foreslår, eller en annen aktivitet, enn bare å sitte og snakke.

Spør henne om hun har lyst til å bli med og bade eller gå tur f.eks

Lykke til :blomst:

Takk for lykke til. Det trenger jeg :) Jeg er pissa-nervøs. Må sikkert innom toalettet 20 ganger imorgen før hun kommer........ Men det vertse som kan skje er vel at vi ikke passer sammen? Og hva da? Skal man bare gå hver sin vei? Og om og hvis og alt det der, hvordan sier man det da? :sjenert:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge rundt 29 forresten. Og jeg har ikke mulighet til å kjøpe vin før hun kommer :fnise: Vi bor begge godt utpå landet.......

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for lykke til. Det trenger jeg :) Jeg er pissa-nervøs. Må sikkert innom toalettet 20 ganger imorgen før hun kommer........ Men det vertse som kan skje er vel at vi ikke passer sammen? Og hva da? Skal man bare gå hver sin vei? Og om og hvis og alt det der, hvordan sier man det da? :sjenert:

TS

Prøv å la være å bekymre deg. Det går sikkert fint :) Dere har jo snakket over nettet og har mye felles. Kanskje du på forhånd skal tenke litt over hva du kan tenke deg å snakke med henne om for å bli bedre kjent? Kanskje snakke om ting som dere begge er opptatt av og om ting dere liker?

Jeg er sikker på at dere får det fint sammen når dere treffes og deler opplevelser (enten bading, tur eller en annen aktivitet).

• Liker 1
Skrevet

TS

Ja jeg har pleid å møte folk på cafe eller gå en tur for det er noe begge har likt :)
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å la være å bekymre deg. Det går sikkert fint :) Dere har jo snakket over nettet og har mye felles. Kanskje du på forhånd skal tenke litt over hva du kan tenke deg å snakke med henne om for å bli bedre kjent? Kanskje snakke om ting som dere begge er opptatt av og om ting dere liker?

Jeg er sikker på at dere får det fint sammen når dere treffes og deler opplevelser (enten bading, tur eller en annen aktivitet).

Jo... Du har sikkert rett. :) Men om hun ikke vil finne på noe, og ikke nødvendigvis jeg heller, så er jeg så redd for at vi bare skal sitte der rett opp og ned, og se på hverandre.... :sjenert:

Det var lett å få venner når man var ca 8, men nå er jo det helt ille. Og jeg er også livredd for å virke desperat eller noe........

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har pleid å møte folk på cafe eller gå en tur for det er noe begge har likt :)

Og så har dere bare snakket om løst og fast?

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jo... Du har sikkert rett. :) Men om hun ikke vil finne på noe, og ikke nødvendigvis jeg heller, så er jeg så redd for at vi bare skal sitte der rett opp og ned, og se på hverandre.... :sjenert:

Det var lett å få venner når man var ca 8, men nå er jo det helt ille. Og jeg er også livredd for å virke desperat eller noe........

TS

Jeg har også blitt kjent ved å gå tur sammen og ved å gjøre andre ting som begge liker å gjøre.

Fremtidsønsker er noe som også er fint å snakke om. Hva er hennes drømmer/ håp/ mål for fremtiden, og hva er dine? Hva er hennes llidenskaper, hva er dine lidenskaper (f.eks. musikk, kunst, natur, fiske).

Hva kan hun og hva kan du tenke dere å gjøre i nærmeste fremtid? Kan det f.eks være en konsert hun kunne tenkt seg å dra på, som du også kunne tenkt deg å dra på? Eller telttur, fjelltur osv

Jeg er sikker på at dere finner på noe trivelig å gjøre. Hva om du spør henne på forhånd om hun har lyst til å bli med å gå en tur, dra på piknik og/ eller evt bade?

AnonymBruker
Skrevet

PS Det er uansett lurt å spørre på forhånd, slik at hun evt har med badetøy og solkrem m.m.. Morgen ettermiddag kan bli perfekt for bading dersom været er fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også blitt kjent ved å gå tur sammen og ved å gjøre andre ting som begge liker å gjøre.

Fremtidsønsker er noe som også er fint å snakke om. Hva er hennes drømmer/ håp/ mål for fremtiden, og hva er dine? Hva er hennes llidenskaper, hva er dine lidenskaper (f.eks. musikk, kunst, natur, fiske).

Hva kan hun og hva kan du tenke dere å gjøre i nærmeste fremtid? Kan det f.eks være en konsert hun kunne tenkt seg å dra på, som du også kunne tenkt deg å dra på? Eller telttur, fjelltur osv

Jeg er sikker på at dere finner på noe trivelig å gjøre. Hva om du spør henne på forhånd om hun har lyst til å bli med å gå en tur, dra på piknik og/ eller evt bade?

PS Det er uansett lurt å spørre på forhånd, slik at hun evt har med badetøy og solkrem m.m.. Morgen ettermiddag kan bli perfekt for bading dersom været er fint :)

Gode forslag, tusen takk :)

Ja, sendte henne mld for ca en time siden om hun ville bade, på face, men mld er ikke lest, så får sikkert svar imorgen. I verste tilfelle der, så har jeg både solkrem og sikkert 30 bikinier hun kan velge mellom.

Men om vi "klikker", skal da man da avtale videre? :klo:

Huff så dust jeg føler meg, men dette er veldig veldig nytt....... Og veldig skummelt.. Er kjempeenkelt å snakke med en random persom man møter, men dette vil jeg egentlig venninne-satse på.. :sjenert:

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS

Det kommer til å gå fint :)

Vet du hva hun er glad i av mat? Er det et utested dere kan gå og spise på etter badet/ turen, eller tar du evt med smørbrød eller engangsgrill m.m. på stranda?

Er dere glad i pølser, så smaker det godt på tur :) Lettvindt og godt :spise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går som regel MYE bedre enn man frykter med slike ting. Men jeg synes det er bedre å gå en liten tur eller møtes på cafe, for å unngå den pinlige stillheten eller å ha noe å snakke om (dvs kommentere).

Det kan vøre lurt å tenke ut noe du kanskje kan spørre om hvis det skulle bli stille en stund. Ikke for personlig, men kanskje om familie, jobb, film, musikk, reiser etc. Et sånt enkelt spørsmål får fort praten på glid igjen om det stopper opp.

Min erfaring er at det kun blir slike pinlige pauser om man begynner å tenke på det ("Shit, nå ble det stille.. hjelp..!"). Veldig lett å få litt panikk og jernteppe når man tenker på det. Det er da slike enkle spørsmål er greie å ha.

Anonymous poster hash: 23d14...d7a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gode forslag, tusen takk :)

Ja, sendte henne mld for ca en time siden om hun ville bade, på face, men mld er ikke lest, så får sikkert svar imorgen. I verste tilfelle der, så har jeg både solkrem og sikkert 30 bikinier hun kan velge mellom.

Men om vi "klikker", skal da man da avtale videre? :klo:

Huff så dust jeg føler meg, men dette er veldig veldig nytt....... Og veldig skummelt.. Er kjempeenkelt å snakke med en random persom man møter, men dette vil jeg egentlig venninne-satse på.. :sjenert:

TS

Takk for hyggelig tilbakemelding :blomst:

Dere kan jo avtale å møtes igjen på f.eks fredag ettermiddag og finne på noe sammen igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor som sagt ute på landet, det er verken kafeer eller noe annet her. Ingen bowling, ingenting. Har en liten fiskebutikk i nærheten da men ;)

Jeg har ikke råd til så mange festligheter som koster (AAP, som skrevet i HI), men jeg liker alle ting som er gratis, feks da naturen. Hun liker seg også i naturen skrev hun.

Takker nok en gang for samtale-forslag :) Og tviler på at jeg kommer til å sove stort i natt............. Har noen av dere møtt noen slik som meg (Eller noe lignende), og så har det gått rett til helvete?

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...