AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Jeg forstår meg virkelig ikke på denne appen. En dag viser den feks 8km, en annen dag det er samme løypen, så viser den 6km. Og plutselig stopper den midt i en treningsøkt? Og i tillegg. FEKS: Om jeg setter på Hiking, og den da viser feks 500 kcal på 1 time, om jeg da setter på løping samme tid, da viser den 380 kcal. Dette er da akkurat samme stedet jeg bruker den, samme lengden. Bare at tiden er raskere. Det virker som om Endomondo viser khal etter hvor lang tid ting tar? Jeg brukte feks 3 timer å gå oppi fjellet, og da viste den plutselig 3000 kcal? Dette har skjedd alle ganger, at uansett hva jeg gjør, så viser den mer kchal jo lenger tid det tar, enten jeg løper eller går i sneglefart. Og man forbrenner jo mer av å løpe så vidt jeg vet. Prøvde den andre dere skryter av, RunKeeper, den viste at jeg har gått 10meter, da jeg egentlig har gått 9km.......... Er det noe jeg kan gjøre? Har letet etter oppdateringer, men finner ingen. Har samsung galaxy s4, så kan ikke se at mobilen er problemet? Anonymous poster hash: 69936...e15
nojac Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Tipper at problemet ditt er telefonens GPS heller enn appene.Har du logget deg inn på endomondo.com og studert kartet av treningsøktene dine?Jeg har også nå en S4 som virker som den skal, men det gikk ikke med mine forrige telefoner.Hvordan den beregner energiforbruk vet jeg ikke, men den har jo ikke annet enn tid, distanse,høydeforskjell og treningsform å ta utgangspunkt i.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Tipper at problemet ditt er telefonens GPS heller enn appene. Har du logget deg inn på endomondo.com og studert kartet av treningsøktene dine? Jeg har også nå en S4 som virker som den skal, men det gikk ikke med mine forrige telefoner. Hvordan den beregner energiforbruk vet jeg ikke, men den har jo ikke annet enn tid, distanse,høydeforskjell og treningsform å ta utgangspunkt i. Har ikke logget meg inn og studert kartet mer enn jeg har sett kartet på treningsøkten min, og dette stemmer på en prikk.... Må jeg skaffe noe tilleggsutstyr som feks pulsmåler? Idag, da viste den at jeg har gått i 6,7km snitt-tempo minuttet, og det var 1km mer i snitt/minutt enn igår, og likevel, så viser den mindre kcal. I tillegg var det samme distanse, i fjell/terreng/skog osv. Jeg skjønner ingenting. ts Anonymous poster hash: 69936...e15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Har ikke logget meg inn og studert kartet mer enn jeg har sett kartet på treningsøkten min, og dette stemmer på en prikk.... Må jeg skaffe noe tilleggsutstyr som feks pulsmåler? Idag, da viste den at jeg har gått i 6,7km snitt-tempo minuttet, og det var 1km mer i snitt/minutt enn igår, og likevel, så viser den mindre kcal. I tillegg var det samme distanse, i fjell/terreng/skog osv. Jeg skjønner ingenting. ts Anonymous poster hash: 69936...e15 Beklager, ikke snitt-tempo, men snittfart. I snitt tempo viser den 11,3 min/km idag, og 10,1min/km igår. Med mindre kcal-forbruk idag tydeligvis........... ts Anonymous poster hash: 69936...e15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Beklager, ikke snitt-tempo, men snittfart. I snitt tempo viser den 11,3 min/km idag, og 10,1min/km igår. Med mindre kcal-forbruk idag tydeligvis........... ts Anonymous poster hash: 69936...e15 Og idag LØPTE jeg hele 6/8 deler av veien........... Anonymous poster hash: 69936...e15
nojac Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Kartet viser markeringer for hver km, samme tur kan umulig gi korrekte kart begge gangene hvis den ene ble målt til 6 og den andre til 8 km.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Kartet viser markeringer for hver km, samme tur kan umulig gi korrekte kart begge gangene hvis den ene ble målt til 6 og den andre til 8 km. Hvordan fikser jeg dette? Det ser helt likt ut på kartet skjønner du.... Samme blå streken............. ts Anonymous poster hash: 69936...e15
Gjest tuppesjura Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Jeg bruker endomondo og hos meg fungerer det. Riktig km og rute hver gang. Har du gratis versjonen eller den man betaler for?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Jeg bruker endomondo og hos meg fungerer det. Riktig km og rute hver gang. Har du gratis versjonen eller den man betaler for? Jeg har den versjonen jeg betaler for... ts Anonymous poster hash: 69936...e15
Sportsidioten Skrevet 31. juli 2014 #10 Skrevet 31. juli 2014 Min erfaring blandt venner er at premiumversjonen er mer "kranglete" enn gratis versjonen. Jeg har gratis versjonen og den viser riktig km hver gang
Gjest tuppesjura Skrevet 31. juli 2014 #11 Skrevet 31. juli 2014 Jeg gar også den man betaler for, og har ingen problemer.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #12 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har slitt med gps-en en gang jeg hadde premiumversjonen, selv om det hadde fungert fint tidligere. Da så jeg tydelig på kartet etterpå at den ikke hadde klart å følge løypa. Ordnet seg når jeg gikk tilbake til gratisversjonen. Anonymous poster hash: a41a2...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå