Gå til innhold

Skremmende sannhet fra Tarot-decket


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

I går kveld drev jeg og sorterte i noen gamle papirer fra juletider. Fant blandt dem seks ark med spådommer på som jeg selv hadde skrevet ned utifra en tarot seanse jeg hadde tidligere i år.

Og under "NÆR FREMTID" sto det: Keiserinnen: Det er meget, meget sannsynlig at du går gjennom et svangerskap og en fødsel ganske snart. :o :o :o :o :o

Hadde helt glemt av de spådommene jeg! *creepy* Og nå har jeg akkurat blitt gravid!

:o Hva tror dere?

Kan tarotkortene fortelle oss mer enn vi vet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jeg overbevist om, når det gjøres grundig.

Men det er ikke så creepy, mer naturlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jeg vet. funker som faen. ikke skjønner jeg hvordan, men tarotkortene vet alltid hva som er på gang. merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Kommer an på humøret hva jeg velger å tro på ;-)

Og hvem som leser kortene for meg.

Og hva som blir sagt.

Men det har stemt skremmende bra etpar ganger ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer på meg hver gang jeg prøver....

Jeg føler meg som en liten heks, så synst ikke det er skummelt... :)

Nesten alle horokskop passer, men syntest det er bedre å "gjøre det selv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnys!!* Selvfølgelig er tarot noe stor tull som ikke kan fortelle deg mere enn du vet selv! "Sanne" spådommer er et resultat av at vi tolker det vi ønsker inn i dem, og at vi husker bedre de spådommene som gikk i opfyllelse enn de som ikke gjorde det. Har du mange spådommer "liggende" som ikke gikk i oppfyllelse tror du? Er ikke akkurat så veldig bombe at en ung jente som ønsker å bli gravid blir det "i nærmeste fremtid"..... For hva er nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kinga

Ragnhild; med den pragmatiske, superrealistiske innstillingen der ødelegger du all moroa ;-)

Tarot er gøyest når folk som kjenner deg godt leser kortene for deg og tolker i vei. En kan få høre mange artige teorier om og syn på en selv på den måten.

Ai laik tarot! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld, skal holde meg unna sånn at dere får kose dere i fred! ;) Skjønner godt at det kan være gøy, men jeg er visst født kjedelig realistisk og klarer ikke å tro på sånnt jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Sånn egentlig er jeg sikkert med på å ødelegge hele moroa sjøl...

Det vil si: For noen er ikke tarot og spådom "moro", men blodig alvor.

De spør kortene om råd, framtid osv.

Jeg synes det er vanvittig fascinerende; både tarot i seg selv (for moro) og mennesker som tar dette virkelig seriøst. Innimellom blir jeg dradd mellom "moro" og "jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, kanskje jeg tror litt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke på disse kortene, men har nå begynt å tvile. En venninne ble spådd, og masse av det som ble spådd stemte, men jeg bortforklarte det med at dat var hun som leste i kortene som "tolket" det i riktig retning. Venninnen min var gravid, og ble spådd at hun fikk en gutt og den ble født på termindato. Det var ganske langt fram i tid da så vi tenkte ikke mer på det, men nå i juni, fødte hun en gutt.....på termindato.....at det ble en gutt var jo 50 % sjanse for, så hadde det stemt hadde ikke det bevist noen ting, men på termindato også, hvor tilfeldig er det???

Jeg bare spør???

Nå vil jeg også bli spådd............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8)

Jeg har stor sans for tarot, og holder nå på å lære meg dette. Går ikke etter noe lærebok, men kun tolke kortene ut fra drøm og intuisjon. Det er meget spennende. Skikkelig selvutvikling jenter :lol:

Jeg har fått totalt ukjente til å legge kort på meg og det var utrolig. Det stemte veldig godt, ikke noe visste tarotisten om meg. Kun navn og fødselsdato.

Keiserinnen betyr mange ting, men det er viktig å se helheten rundt kortet og hva man har spurt om. :blunke:

Jeg personlig er virkelig glad i mine kort, jeg bærer de på meg, har de under hodeputa om natta. Bare prøv å ta et kort og legg under hodeputa og se hva som skjer. Ikke sikkert du får en drøm første natta. Kan hende det går noen dager. MEN HUSK BRUKER DU DE TIL SELSKAPSLEK, SÅ BLIR DE KUN DET! :roll:

Kortene er nemlig magisk! :briller:

Ha en fin dag.

Hilsen Maeve 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Amanda :roll:

Det jeg mener med magisk er den energien du tilfører kortene. Derfor om du har egen kortstokk la aldri noen ta i dine kort uten din tillatelse, for de kan ta den energien fra kortene :evil:

Bare ta kontakt om det er noe mer du lurer på!

Hilsen Maeve 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk til innkjøp av tarotkort og bok kun for å finne ut om jeg snart fikk min etterlengta baby jeg.Muligens litt desperat men :oops: :oops:

Etter å ha lagt kortene ca 150 gang fikk jeg opp en biiiiiiiiitte liten antydning til familieforøkelse.Dette er ca 1,5 år siden nå og magen er still like flat og jenta fremdeles like klen :D :lol:

Fikk litt lyst å legge kort igjen,men denne gangen fordi jeg nå vil ut av barndomshjemmet mitt og inn i mitt eget krypinn med darlingen.

Da trenger man jobb,et sted og bo også de rette kortene så man får igjen piffen :oops: :wink:

Forøvrig tror jeg ikke at alt er tull og tøys,men et kort kan ha så utrolig mange meninger at man lett kan "lure" seg selv til å tro at det betyr det du vil det skal bety,om noen skjønte den der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea du kom med et fint svar synes jeg! :P

Hvorfor ikke legge vekk læreboka, og begynne å tolke ut i fra hva din intuisjon sier deg? :blunke:

Det sies så ,at kort og bok skal være gitt deg i gave, kanskje en overtro? Jeg kjøpte selv, etter noen år fant jeg ut at lærebok ikke gikk an å følge, det ble helt feil, eller så tolket du slik det passet deg i øyeblikket. Mange har den evnen i seg å tolke, men de bruker ikke bok i det hele tatt. :briller:

Misbrukes kortene, mister du evnen til å bruke de. Fall heller ikke for fristelsen å spå kjæresten eller en venninne uten tillatelse. Da vil det bli som å lese andres brev eller dagbøker. :x

Ellers lykke til med å få flytte hjemmefra, og å få barn, det siste er en berikelse, sier Maeve som har 4 selv! :sjarmor:

God sommer til dere alle!

Hilsen Maeve :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååååhhhhhh, tusen takk Maeve :)

Jeg skal stor kose meg,først med hus og hjem og gubbe of course :wink: så får vi se hva som skjer :)

God sommer til deg også,og dine 4 små :D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg der Thea, en del som legger kortene vil nok "tolke" svaret i riktig retning. men hvis du la kortene 150 ganger var nok svaret at du ikke skal ha barn i nærmeste framtid........

En venninne av meg ringte til en mann som heter Roger Elliottog fikk tilsendt et personlig horoskop for 150 kr. men når hun fikk det ringte hun å klaget for det var for mye negativt.........Hva om han bare "så" negative ting da?? Skal han bare dikte opp positivt da eller? Noen har en tendens til å legge litt for mye i slike spådomgreier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarotkortene har ikke et eget liv eller en egen bevissthet. Kortene i seg selv er ikke annet enn; objekter. Døde gjenstander; illustrerte spillkort.

Men kortene er rike på symboler, arketyper og mytologiske assosiasjoner. De er som skapt for å trigge intuitive glimt av en større helhet, til å nå en dypere innsikt. For å "spå" med kortene er det etpar forutsetninger som må legges til grunn:

*intensjon

*intuitivitet

*innsikt

Noen mennesker er født med en glimrende intuisjon, og bruker tarotkortene som hjelpemiddel til å forstå "glimtene" av innsikt.

De er gjerne sensitive for andres utstråling, har evnen til å "se" inn i mennesker, og til å hente ut informasjon fra "den kollektive bevissthet" som Jung kalte det. Kortene er hjelpemiddelet, tarotleseren er selve kilden. Alle kan gjøre det, men bare noen gjør det naturlig.

Mystikken og mytene er bare kulisser, noen behøver kulissene for å tro, andre gjør det ikke. For å få kortene til å gi en mening, må du tro på det "intuitive språket", du må være åpen for svarene, og ha lært å skille det fra egoets skvaldrende behov og ønsker.

De som ikke tror, vil aldri "se" mer enn de velger å se, og ikke tape noe på det.

De som vil se, bare for å se, ser hva de vil se.

De som er oppriktige, som søker innsikt med gode intensjoner, aksepterer det som forblir skjult og annerkjenner alle virkeligheter, de vil se det som er, uten å miste synet på hva som kan bli.

Tarot er spennende, og er et utmerket hjelpemiddel til å lære seg selv å kjenne, til å knytte kontakt med en større virkelighet enn den fysiske.

Det er ingenting å bevise, for den samme regelen gjelder for alle; det som er, det er.

Pisces :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Duchess

Etter at min mor begynte med Reikki og det viser seg at det fungerer, OG jeg etter å ha fnyst av stjernetegn i alle år faktisk har funnet ut at det stemmer skremmende med virkeligheten, så vet jeg ikke helt jeg, er vel mer åpen for det nå ja...

Varme hender og energi kan gjøre så mangt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...