Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tenkte jeg kunne lage en liten sykepleier tråd for oss som er sykepleiere :) Her kan man lufte gleder, sorger, sinne og frustrasjon.

Hvor jobber du? Trives du i jobben? Er jobben din slitsom? Hvilken turnusordning har du? Er du viderutdannet, eller tenker på å bli det?

Jeg er 24 år og jobber på ortopedisk sengepost. Jeg har jobbet der i to år og synes hverdagen er veldig varierende. En dag ønsker jeg nesten å si opp, mens en annen dag elsker jeg yrket. Jeg har tenkt på å viderutdanne meg, men aner ikke hva. Har tenkt litt på jordmor yrket, men er ikke sikker.

Hva med dere? :)

Anonymous poster hash: 2ffe6...ff1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra tråd! Jeg er nettopp nyutdannet og skal starte i hjemmesykepleien i 80 % fast jobb på mandag! Er shit-nervøs. Ikke bare for ny jobb, men for nytt liv. Ikke student lenger, men plutselig arbeidene... Rart. Jeg skal jobbe todelt turnus og hver 4. helg.

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Kan kommende sykepleiere skrive her også?

AnonymBruker
Skrevet

Ræva lønn!

Anonymous poster hash: 1ae92...22a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i psykiatrien jeg da, hvor jeg trives veldig godt. :) Ferdigutdannet for to år siden. Har dager hvor jeg føler lite mestring og fremgang, og dager hvor jeg føler jeg virkelig får utgjort en forskjell for pasienten. Kommer opp i mange nye, spennende og merkelige situasjoner hvor man lærer mye, men også skumle og ekle episoder en godt kunne vært uten... Tenker noen ganger at jeg savner litt fra somatikken, flere prosedyrer og den måten å utøve sykepleie på, men er superfornøyd med å jobbe der jeg jobber. Begynner på videreutdanning i psykisk helsearbeid til høsten! :)

Anonymous poster hash: 3c83c...18f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem. Trives veldig godt. Vi har todelt turnus med jobb hver tredje helg. Vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Varierende oppgaver, alt fra psykiatri til sykepleieprosedyrer.

Det mest negative er at jeg hele tiden må forsvare jobben min, at det faktsik går ann å trives på en sykehjemsavd. også. Det irriterer meg noe veldig faktisk ;) Sykepleiere som jobber andre steder er de verste på å snakke nedsettende om sykehjem.

Anonymous poster hash: 6e6b7...ddf
  • Liker 3
Skrevet

Kan folk som hater sykepleiere og sykepleiestudenter også skrive her?

• Liker 2
Skrevet

vet noen av dere om dette studie her er aktuelt for sykepleiere; European Master in Health Economics and Management?? eller må man ha en tilegs fag osv? kjenner dere noen som studere det?

er nyutdannet sykepleier, skal ta videre utdanning :)

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i psykiatrien jeg da

Anonymous poster hash: 3c83c...18f

Hvis dere fortsatt ikke får undervist noe om Carl Jung anbefaler jeg deg dypt og inderlig å lese i alle fall litt om og av han. Det er noen år siden sist jeg pratet med nyutdannete psykiatriske sykepleiere, men de hadde ikke en gang hørt navnet før. Langt mindre fått noen undervisning om han og hans teorier.

Anonymous poster hash: a2651...e92

Skrevet

vet noen av dere om dette studie her er aktuelt for sykepleiere; European Master in Health Economics and Management?? eller må man ha en tilegs fag osv? kjenner dere noen som studere det?

er nyutdannet sykepleier, skal ta videre utdanning :)

Må du ikke jobbe ca 2 år før du kan ta videreutdanning? Jeg er også nyutdannet nå i mai, men trodde vi måtte arbeide noen år først?

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem. Trives veldig godt. Vi har todelt turnus med jobb hver tredje helg. Vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Varierende oppgaver, alt fra psykiatri til sykepleieprosedyrer.

Det mest negative er at jeg hele tiden må forsvare jobben min, at det faktsik går ann å trives på en sykehjemsavd. også. Det irriterer meg noe veldig faktisk ;) Sykepleiere som jobber andre steder er de verste på å snakke nedsettende om sykehjem.

Anonymous poster hash: 6e6b7...ddf

Det forstår jeg godt! Selvfølgelig kan en trives på sykehjem også =) Minst en like viktig jobb!

Gjest Magdalene
Skrevet

Kan folk som hater sykepleiere og sykepleiestudenter også skrive her?

Lag din egen tråd. Denne er, om du kan lese, opprettet for sykepleiere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som tidligere har studert medisin, men hoppet over på sykepleie? Jeg studerer medisin men har egentlig funnet ut at det er jordmor jeg vil bli. Er det veldig rart å bytte?

Anonymous poster hash: 105b6...9ef
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som tidligere har studert medisin, men hoppet over på sykepleie? Jeg studerer medisin men har egentlig funnet ut at det er jordmor jeg vil bli. Er det veldig rart å bytte?

Anonymous poster hash: 105b6...9ef

Jeg studerer selv medisin, og en på kullet mitt gjorde akkurat det byttet for et par år siden. Hoppet av medisinstudet for å bli jordmor. Du er ikke alene ;)

Anonymous poster hash: c6659...67d

Skrevet

Så flott med en slik tråd! Eg skal til med siste året på grunnutdanninga no. Kan foressten anbefale nettsida sykepleiediskusjon.net. Den er veldig grei ;)

• Liker 1
Skrevet

Må du ikke jobbe ca 2 år før du kan ta videreutdanning? Jeg er også nyutdannet nå i mai, men trodde vi måtte arbeide noen år først?

ikke alle master grad studier krever at man må ha yrkeserfaringer, så nei man trenger ikke å ha jobbet en del.

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg er også sykepleier og har jobbet siden jeg ble ferdig i 2011. De fleste viderutdanningene krever minimum to års erfaring i jobb som sykepleier.

Jeg har også tenkt å viderutdanne meg, men vet ikke hva eller når. Er ikke bare å hoppe på studier igjen for to år når man har hus og det hele..

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tenkte jeg kunne lage en liten sykepleier tråd for oss som er sykepleiere :) Her kan man lufte gleder, sorger, sinne og frustrasjon.

Hvor jobber du? Trives du i jobben? Er jobben din slitsom? Hvilken turnusordning har du? Er du viderutdannet, eller tenker på å bli det?

Jeg er 24 år og jobber på ortopedisk sengepost. Jeg har jobbet der i to år og synes hverdagen er veldig varierende. En dag ønsker jeg nesten å si opp, mens en annen dag elsker jeg yrket. Jeg har tenkt på å viderutdanne meg, men aner ikke hva. Har tenkt litt på jordmor yrket, men er ikke sikker.

Hva med dere? :)

Anonymous poster hash: 2ffe6...ff1

Begynn på operasjon. Du har gode forutsetninger.

Anonymous poster hash: 12a79...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Lag din egen tråd. Denne er, om du kan lese, opprettet for sykepleiere.

Tråd går til helvete i 3.... 2... 1....

Anonymous poster hash: 12a79...c1c

• 3 år senere...
Skrevet
På 30.7.2014 den 14.19, Emas skrev:

Så flott med en slik tråd! Eg skal til med siste året på grunnutdanninga no. Kan foressten anbefale nettsida sykepleiediskusjon.net. Den er veldig grei ;)

Så bra du anbefaler http://sykepleiediskusjon.net/  :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...