Vera Vinge Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 De siste ukene har jeg stadig fått varsler på iPaden om at sikkerhetskopiering til iCloud har sluttet fordi kontoen min er full. Jeg har bare ignorert varslene, fordi jeg tydeligvis ikke har vært klar over at jeg har en iCloud-konto før nå, og ikke har sett behovet for å utvide eller lage mer plass. Men, nå har iPaden hengt seg opp i dette varselet, da det ikke skjer noe når jeg trykker ok. iPad reagerer når jeg trykker ok, fordi det kommer et lite "blink" der hvor det står ok, men det skjer ikke noe mer. Jeg får mao ikke brukt iPaden og jeg får heller ikke skrudd den av. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve å få tilgang til iCloud fra en annen iPad, telefonen eller pcen min. For å se om problemet løses ved at kontoen faktisk ikke er full. Noen som har erfaring med det? Må jeg da laste ned en app for å gjøre det? Jeg har en pc med Windows Vista og en smart-telefon med android-system. Kan jeg administrere via disse, mon tro? Evt fra en annen iPad, hvor jeg ikke kan laste ned noen apper (en jobb-iPad, hvor dette ikke er lov). Jeg har googlet litt, men alle tips går på administrering via innstillinger, og der får ikke jeg tilgang.
Chanchan Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Du får ikke skrudd den av? Har du prøvd å holde inne hjem-knappen og "slå av"-knappen samtidig til eplet kommer opp?
Vera Vinge Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2014 Du får ikke skrudd den av? Har du prøvd å holde inne hjem-knappen og "slå av"-knappen samtidig til eplet kommer opp? Har ikke prøvd det (ennå), fordi jeg trodde det nullstilte hele iPaden?
Chanchan Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Har ikke prøvd det (ennå), fordi jeg trodde det nullstilte hele iPaden? Nei, det er en såkalt "soft reset" og vil bare tvinge ipaden til å restarte.
Vera Vinge Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2014 Nei, det er en såkalt "soft reset" og vil bare tvinge ipaden til å restarte. Høres skummelt ut. Ingen data slettes, altså?
Chanchan Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Høres skummelt ut. Ingen data slettes, altså? Absolutt ikke
Vera Vinge Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2014 Mente å legge til grunnen til at jeg spør: http://support.apple.com/kb/ht1430?viewlocale=no_NO Der står det jo om nullstilling, eller leser jeg det feil?
Chanchan Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Mente å legge til grunnen til at jeg spør: http://support.apple.com/kb/ht1430?viewlocale=no_NO Der står det jo om nullstilling, eller leser jeg det feil? Rart at det står at man nullstiller, for jeg gjør dette med alle iOS-enhetene mine når de henger seg opp. Jeg jobber også med telefonsupport og dette er det første vi prøver hos iOS-kunder når de skal ha hjelp. Har aldri mistet noe data med denne metoden, for å nullstille må man resette til fabrikkinnstillinger via innstillinger eller koble til itunes.
Vera Vinge Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2014 Rart at det står at man nullstiller, for jeg gjør dette med alle iOS-enhetene mine når de henger seg opp. Jeg jobber også med telefonsupport og dette er det første vi prøver hos iOS-kunder når de skal ha hjelp. Har aldri mistet noe data med denne metoden, for å nullstille må man resette til fabrikkinnstillinger via innstillinger eller koble til itunes. Hurra, jeg turte å prøve, og det virka! Nå får jeg tilgang til innstillinger igjen, og nå skal iCloud bort, bort, bort! Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå