Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 29. juni 2004 #21 Skrevet 29. juni 2004 Hvorvidt et bryllup skal være "barnefritt" eller "barnevennlig" må være opp til brudeparet. Når det gjelder spebarn er det selvsagt for meg at de må være med så lenge de ammes. (Ja, jeg vet dette ikke var tema, men det danner grunnlag for resonnementet mitt.) Jeg håper bare at de som har langveisfarende gjester som har større barn også inkluderer barna på en eller annen måte. Det er ikke sikkert gjestene har barnevakter dit de kommer. Felles barnevakt, gjerne i nærheten av festlokalet kan gjøre mye for mange. Hva sier dere forresten til følgende case: *Bryllupet blir arrangert på hotell, der de aller fleste gjestene bor. *Barn (velg alder sjøl) er ikke velkomne i bryllupet. *Brudens familie kommer fra en annen kant av landet og må bo på hotellet. *Brudens bror har tre barn mellom 2 og 7 år. *Brudgommens søster er mamma til ei jente på fire måneder. Hvordan kan denne floken løses?
Lullu Skrevet 29. juni 2004 #22 Skrevet 29. juni 2004 Syntes det er vanskelig å sette seg inn i andres situasjon, da det i vårt tilfelle er helt klart er et voksenselskap. Mange grunner til det: Ingen langveisreisende til bryllupet vårt. Alle bor i Oslo/omegn. Kun 3 barn det dreier seg om. En av dem er datteren vår, og hun har vi fått barnevakt til. De andre foreldrene er helt enig i at et bryllup er for voksne, og de skal selv skaffe barnevakt (sistnevnte har baby på 2 og 3 mnd. Men allikevel ingen hindring med barnevakt i følge dem selv). Om sistnevnte umulig kan ha barnevakt til barnet (barnet ammes og tar kun pupp...?), stiller saken seg annerledes selvsagt. Barnet er ikke født enda, så vi får se Men hos oss er det lagt opp til voksenselskap, noe alle gjester repekterer. Så hvorfor skal dere andre her inne kritisere oss som velger å gjøre det på denne måten? Dere som velger å arrangere bryllup med barn tilstede - javel. Jeg kan jo egentlig ikke kritisere dere heller, for dette er deres valg. Festen er sikkert også lagt opp helt annerledes enn vår. Tror ingen barn ville hatt det særlig morsomt i vårt selskap... Hadde gjort ting annerledes om vi skulle ha barn tilstede. P.S. Den yngste som kommer til oss, er 14 år.
Frk. Lykkelig Skrevet 30. juni 2004 #23 Skrevet 30. juni 2004 Vi hadde 11 barn i alderen fra 2,5 år til 17 år. Barna storkoste seg og hadde ikke lyst å ta kveld, selv om det ble langt over midnatt før kakespising og bryllupsvals var unnagjort. De 3 største på 15,5 og 17,5 ble festen ut. Barna fikk så mye brus og is de bare orket, vi hadde rigget til med tv og dvd i naborommet, og de fotograferte ivrig med engangskamraene som var plassert ut på bordene. De var også med å danse litt etter bryllupsvalsen, noe de satte stor pris på. I og med at middagen tok mye lengre tid enn forventet, ble det til at barna forlot festen mye senere enn planlagt. Men festen tok først av litt etter at barna var dratt, så det ble tid for voksenfest også!
Augustbrud02 Skrevet 30. juni 2004 #24 Skrevet 30. juni 2004 Vi har selv valgt et barnefritt bryllup, men det betyr jo så absolutt ikke at barna i familien ikke er veldig viktige i livene våre - for det er de jo! Årsaken for vår del er mer det at barna sannsynligvis ville kjedet seg noe voldsomt under middagen, som jo blir en stor del av festen, og etter middagen er det jo bar osv. så det egner seg jo heller ikke noe særlig for barn. Vet hvordan de pleier å sitte å mase om å få gå fra bordet til vanlig (og da etter 15 minutter, så hvordan skulle det gå etter 3-4 timer....). I vårt tilfelle var ikke dette noe problem. Var på forhånd spent på hvordan det skulle gå, men de satt utrolig fint hele tiden og var kjempeflinke. Hun minste var naturligvis litt urolig, men da gikk bare moren ut med henne. Middagen forløp dermed perfekt. ...og etter middagen er det jo bar osv. så det egner seg jo heller ikke noe særlig for barn. Så jeg stusser veldig på dette med at barna koste seg mest i deres bryllup. All ære for at dere for at dere fikk til dette, men hvordan... - arrangerte dere noe spesielt for barna? Vi hadde ikke noe eget for barna nei, de aktiviserte seg selv hele kvelden. De var med og danset, lekte ute, hjalp til inne og ordnet seg selv veldig fint. Og den gleden barna hadde ved å kunne være en del av bryllupet vårt (det var stort for dem å kunne være med), den ville jeg ikke vært foruten. (2 av barna holdt også tale til oss, noe som også bygger oppunder at de synes dette var stas.) Og det med bar etter middagen var ikke noe problem. Ingen var overstadig beruset, og dermed synes jeg ikke det gjør noe om barn er tilstede heller. Men hadde vi lagt opp til "fyllefest", burde barna vært utelatt.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #25 Skrevet 30. juni 2004 Jeg kunne aldri tenkt å gifte meg uten dattere nmin tilstede :o
Lullu Skrevet 30. juni 2004 #26 Skrevet 30. juni 2004 Jeg kunne aldri tenkt å gifte meg uten dattere nmin tilstede :o Vår datter vil ha det mye artigere sammen med nabojenta, enn 4 timer middag uten andre barn i vårt bryllup. Vi har ønske om at vi denne dagen bare vil være kjærester. I vårt miljø er det helt normalt at bryllup er en voksenfest uten barna. Vi gleder oss til å gi hverandre litt oppmerksomhet igjen. Lang tid mellom hver gang
Gjest Poirot Skrevet 30. juni 2004 #27 Skrevet 30. juni 2004 Hva sier dere forresten til følgende case: *Bryllupet blir arrangert på hotell, der de aller fleste gjestene bor. *Barn (velg alder sjøl) er ikke velkomne i bryllupet. *Brudens familie kommer fra en annen kant av landet og må bo på hotellet. *Brudens bror har tre barn mellom 2 og 7 år. *Brudgommens søster er mamma til ei jente på fire måneder. Hvordan kan denne floken løses? Hvis det er greit å ha med baby, får denne komme. Barna til brudens bror blir ikke med, da de har barnevakt der de bor. De fleste har noen de kan være hos en helg mens mor og far reiser bort. Om de virkelig ikke ahr det kan de spørre brudeparret om de kan hjelpe dem med å skaffe en barnevakt.
Gjest Poirot Skrevet 30. juni 2004 #28 Skrevet 30. juni 2004 Vårt bryllup er uten barn. Men få av gjestene har barn, så det er ikke noe problem. De som kommer langveisfra skal ha barnevakt hjemme, evt hos sin familie som bor her. De andre bor i nærheten og skaffer barnevakt. Null problem. Tror ikke en treåring hadde kost seg veldig hos oss. (Og med den oppførselen han utviste i forrige bryllup vi var i, er jeg glad han ikke kommer!!!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå