Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vil gjerne ha litt tips, rpd og flere øyne på saken.

Vi har leid en leilighet rett ved E18. Ble sagt opp for 3 mnd siden fordi at huseier må bo der selv, da bygget snart skal rives. Vi har vasket ut, noe som var en utfordring pga veistøv på veggene. Første gjennomgang var det et par småting som vi måtte utbedre. Neste gang var ikke huseier fornøyd med vask av vegger og lister da vi gikk over, så vi leide inn et vaskebyrå for å utbedre det. I dag skulle vi igjen gå over, og da er det plutselig enda mer han vil kreve. Det er to små hakk i bunnen av kjøleskapet (fra 2007, som ikke finnes kvittering på). Hakkene er 3 cm ca, og det er ikke noe mellomrom slik at det kan tettes. Han vil at vi skal erstatte det. Jeg er ganske sikker på at de var der da vi flyttet inn. Han filmet hele leiligheten da vi fikk nøklene, men er så dårlig kvalitet på filmen at det er vanskelig å se om det er hakk der eller ikke. Vi skal vel uansett ikke kjøpe nytt kjøleskap for et par små hakk i et 7 år gammelt kjøleskap??

Videre er det litt fuktskader på skapet på badet. Han har ikke installert noe forheng eller fester til forheng på badet som er helt flislagt. Det blir også veldig fuktig der inne da det ikke er vindu.

Virker for meg som han bare ønsker å få oss til å fikse så mye han klarer å presse oss til før de selv skal bo der. Hva mener dere om saken?

Må også nevnes at på papiret har kona hans bodd hos oss det siste året og fått posten hit også. Så jeg synes han burde være litt mindre urimelig.

Veldig takknemlig for svar :)

Hilsen frustrert leietaker

Anonymous poster hash: 75968...f64

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei han er helt klart urimelig. For noe tøys. Bare gi faen.

Anonymous poster hash: 48be9...3d6
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Herre Gud, da sier dere bare at han e urimelig og at om han ikke frafaller teite krav går dere til skatteetaten og gir beskjed om at hans kones flytting var kun på papiret.

Jeg tenker at enkelte skal holde litt lav profil om de skal oppføre seg urimelig.

Eller faktisk syntes jeg at dere skal melde huseier uansett for dette med flytting. Det er snakk om ganske mye penger de bedrar samfunnet med. Skattefradrag osv.

Anonymous poster hash: 5d2f5...ebf
  • Liker 8
Skrevet

Har dere fått referanser? Evt kan dere klare dere uten? I så fall burde saken være enkel å løse. Han godtar hakkene etc og dere tier til skattemyndighetene...

• Liker 4
Skrevet

Totalt urimelig. Har du fått igjen depositumet? Enig med Annie70. Dere lar være å sladre om han gir seg med tullet sitt

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de la være å sladre?

Fyren er en dritt, og dette er noe ALLE er tjent med at det gis beskjed til skatteetaten.

Men la han tro at dere ikke sladrer slik at han ettergir de skrapene i kjøleskapet. Litt slitasje må han som huseier regne med. Det er vel ikke slik atdere har slått på kjøleskapet med slegge?

Anonymous poster hash: 5d2f5...ebf
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått ny leilighet alt, vi ser veldig bra ut på papiret pga jobb. Så er ikke avhengig av han der.

Men vi har 40 000 stående på depositunskonto fortsatt, som jeg er litt redd for at han skal begynne å kreve av. Jeg vil bare ikke begynne å "true med å sladre" eller si at vi ikke godtar krav om det er jeg som burde erstatte de små hakka. Noe må vel gå under normal slitasje? Vi har jo tross alt bodd der

/frustrert leietaker

AnonymBruker
Skrevet

Å leie kan være et mareritt, noe du opplever dessverre. Takke seg til et telt på Gaustadtoppen heller!

Anonymous poster hash: be075...1f6
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke slått med slegge :D jeg så ikke engang hakkene før han påpekte det. Som sagt rundt 3-4 cm, og sprekken er kanskje 1 mm.... jeg sa jeg kunne tette det, men det synes han ikke var bra nok

Gjest Blondie65
Skrevet

La han bevise at dere har laget hakkene. Kan han? Er kjølevnen til kjøleskapet redusert grunnet hakkene. Hvis ikke, er dette en meget tynn sak. Det eneste dere trenger å gjøre er å bestride dette, så forblir depositum pengene på konto - han får dem ikke ut.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøleskapets kjøleevne er absolutt ikke nedsatt. Funner som bare det, så det er rett og slett bare småpirk. Han står å sier hva som ikke er bra nok med et stort glis og flirer..

Han mener at man ikke kan se hakkene på filmen, men det er så dårlig kvalitet at det er vanskelig å se! Da han skulle prøve å se om vi hadde laget hull i veggene, klarte han det ikke - så han ville bruke visningsbildene fra han kjøpte leiligheten. Heldigvis skjønte han at han ikke kunne si noe på det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dere står på deres og ber han gi seg. Ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, takk alle sammen. Får bare si at han er urimelig å nekte å betale noe. Håper han gir seg da, han burde holde hodet litt lavt :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere har skikkelig depositumskonto så er det bare å ta kontakt med banken og be om å få pengene utbetalt. Da tar banken kontakt med huseier og så må han bevise at han har en sak mot dere. Noe han ikke har. Det er helt vanlig slitasje man må regne med.

Anonymous poster hash: 48be9...3d6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ordentlig depositumskonto, så det er ikke noe problem.

Tenkte jeg skulle gi han en 100-lapp i morgen og si vær så god - for kjøleskapet ;) håper han mister litt ansikt da. Litt moro må man ha det. Ellers så får han ikke ett øre fra depositumskontoen vår, han har ingen sak mot oss (mener jeg og det virker som dere er enige).

TS

Skrevet

Jeg er utleier selv, og ville aldri sagt noe på det. Det er også rart at vedkommende kommer med "nye ting" hver gang, hvorfor var ikke hakkene i kjøleskapet et prblem tidligere? Tru med å melde fra at h*n har vært uriktig folkeregistrert der.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hah! 8650 kr skulle han ha. For 4 små spikerhull i veggen, liten fuktskade nederst på baderomsskapet fordi at han ikke har laget fester til kabinett eller hengt opp noe kabinett der + 5000 for de to små hakkene på 3 cm i kjøleskapet. Han mente han var rimelig og at HAN var snill med OSS!

Vi fortalte han at vi kom til å ringe banken i morgen for å kreve utbetalt hele beløpet, og at han får gjøre hva han vil. Nevnte også at han ikke må glemme at kona har "bodd hos oss i et år". Gleder meg til vi har pengene våre trygt på egen konto, da er vi ikke sene om å ringe skatteetaten.

Endret av silence23
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hah! 8650 kr skulle han ha. For 4 små spikerhull i veggen, liten fuktskade nederst på baderomsskapet fordi at han ikke har laget fester til kabinett eller hengt opp noe kabinett der + 5000 for de to små hakkene på 3 cm i kjøleskapet. Han mente han var rimelig og at HAN var snill med OSS!

Vi fortalte han at vi kom til å ringe banken i morgen for å kreve utbetalt hele beløpet, og at han får gjøre hva han vil. Nevnte også at han ikke må glemme at kona har "bodd hos oss i et år". Gleder meg til vi har pengene våre trygt på egen konto, da er vi ikke sene om å ringe skatteetaten.

Spikerhull og annet vanlig slitasje må man regne med når man leier ut. Dette kan han ikke kreve penger for.

Anonymous poster hash: 0af52...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...