Gå til innhold

Reke - allergi ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig redd for å reagere på mat, å få allergisk sjokk. Har spist reker og skalldyr før, men lenge siden nå. Kan jeg fortsatt reagere, eller er det veldig sjeldent?? Noen som vet?

Anonymous poster hash: e831b...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har reagert allergisk tidligere, så er nok sjansen stor for at du vil reagere allergisk igjen.

Kan du ikke like godt la være?

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har reagert allergisk tidligere, så er nok sjansen stor for at du vil reagere allergisk igjen.

Kan du ikke like godt la være?

Skreiv kanskje litt feil, men har aldri reagert før. Spist skalldyr siden jeg var liten. Men har bare fått for meg at jeg kommer til å reagere. Og er livredd for der:p har holdt meg vekke en stund, men har veldig lyst på det :)

Skrevet

Skreiv kanskje litt feil, men har aldri reagert før. Spist skalldyr siden jeg var liten. Men har bare fått for meg at jeg kommer til å reagere. Og er livredd for der:p har holdt meg vekke en stund, men har veldig lyst på det :)

Nei, hvis du ikke har regert før, så tror jeg trygt du kan spise. :)

Det er jo fantastisk godt med skalldyr - prøv å overkomme redselen din så du ikke går glipp av noe kjemepegodt til ingen nytte. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis du ikke har regert før, så tror jeg trygt du kan spise. :)

Det er jo fantastisk godt med skalldyr - prøv å overkomme redselen din så du ikke går glipp av noe kjemepegodt til ingen nytte. :)

Jeg får spise det da :) håper jeg ikke reagerer. Uff, teit å vær redd for det..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før man reagerer allergisk? Etter å ha spist noe . ?

AnonymBruker
Skrevet

Ta en allergitrst så slipper du å bekymre deg.

Anonymous poster hash: a92c6...94b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte på skalldyr da jeg var barn men har vokst den allergien av meg.

Reaferer du med allergisk sjokk på andre matvarer? Har du epipen?

Anonymous poster hash: 9bcd5...499

Skrevet

Er du allergisk mot skalldyr kommer reaksjonen mellom ti minutter og et kvarter etter konsumering.

HrMinya er allergisk eller intolerant mot skalldyr og han får akutt renneræv maks et kvarter etter at han har spist reker eller lignende. Han blir kvalm og generelt uvel og er dårlig i litt over et døgn etter at han har spist skalldyr.

Selv i små mengder reagerer han voldsomt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle fått et anafylaktisk sjokk etter inntak av noe du er allergisk mot/biestikk osv så kommer dette i løpet av sekunder og du rekker sjeldent å reagere.

Men, du har ikke reagert på det før, og antigener mot skalldyr er man som regel født med eller utvikler tidlig barnsalder, så du kan nok trygt spise

Anonymous poster hash: 040fd...d25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...