Gå til innhold

Tør ikke slippe ut pus!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg har hatt en katt i snart et år nå. Han har vært utekatt hele tiden og det har gått veldig fint, helt til det kom en ny katt for ca. to uker siden. Det begynte med hyling og småslossing, som selvfølgelig skjer. Men her om dagen kom han inn med blod rundt det ene øyet, og pelstuster hengende løst både her og der.

Han har det helt fint nå, men jeg er så redd for å slippe han ut igjen, i tilfelle det skulle skje igjen eller at han kommer inn med enda større skader. Jeg er sikkert helt irrasjonell nå, men jeg er så redd for ham! Samtidig får jeg helt vondt i meg når han maser om å få gå ut...

Noen som har liknende erfaringer og kan berolige meg? :)

Anonymous poster hash: ca38d...5fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å ja - masse småsår og pelstuster i alle kanter i starten. Til og med et betent sår som måtte ordnes av dyrlegen. Min pus var den "nye katten" i nabolaget og gatas ukastrerte skrekk ble satt på plass etter noen måneders tid. Trøsten er at det vanligvis roer seg når de finner sin plass på territoriumet. Selv om de kunne sloss og krangle så busta føk (som oftest mye lyd og lite action), så ble de gode kompiser etterhvert og kunne ligge ved siden av hverandre og slappe av. Nå har det kommet en ny pus i nabolaget vårt og min herremann kommer inn med småsår innimellom - nyligst med et kutt på snuta. Slipp pus ut og la de ordne opp - det kan ta litt tid av erfaring :)

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

de må bare finne ut av rangen :) det går over :)

Anonymous poster hash: 42fea...96b
Skrevet

Flyttet akkurat selv med katten min. Hun sloss noen ganger i uka, men det har hun fint skyld i selv. Hun har blitt den nye sjefen i nabolaget :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Er katten din kastrert? Hvis ikke, vær ansvarlig og få det gjort før du slipper h*n ut, så kan du unngå alvorlige skader på pus og vi slipper flere uønskede katter

Anonymous poster hash: 4ba5d...9a2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er katten din kastrert? Hvis ikke, vær ansvarlig og få det gjort før du slipper h*n ut, så kan du unngå alvorlige skader på pus og vi slipper flere uønskede katter

Anonymous poster hash: 4ba5d...9a2

Joda, han er det, og har vært det så lenge han har vært min.

Tror faktisk ikke at han sloss noe særlig. Når han og den andre katta først traff hverandre sto jeg på verandaen og så på, og da var det den som fløy i han. Virker som den katta mest er ute på natta da, så kanskje jeg skal slippe han ut kun på dagen.

Men dere mener altså at jeg bare skal slippe han ut, og at de bare må finne ut av det? Luringen kom seg ut igår igjennom et åpent vindu, og det gikk visst helt fint :P

Anonymous poster hash: ca38d...5fa

Skrevet

Du må bare slippe han ut. Dem må bare ordne opp seg i mellom. Men, jeg ville prøvd å finne ut om den nye katten er kastrert. Er han det, så ordner det seg kjappere.

Jeg gikk ofte ut i starten når jeg hørte krangle-lyder, det legger en demper på dem.

Skrevet

jeg har lært at så lenge han har sår i ansiktet har han fortsatt kontrollen, hvis han er sår på "baksiden" har han tapt kampen ... så når han har sår i ansiktet betyr det at han er en fighter som kan forsvare seg :)

Skrevet

Det roer seg etter hvert som de har avgjort rangen seg imellom. For enten vi liker det eller ikke, så er det slik at den ene er sjef og den andre ikke. ;) De kan godta hverandre og leve fredelig sammen etter hvert, men innerst inne vet alltid de hvor i hierarkiet de står. Pusina mi stakkar, er f.eks nederst alltid... :sukk: Det går heldigvis greit likevel, siden hun har lært å unngå kranglefantene, og de har funnet ut at de har bedre ting å bruke kreftene på. Case closed liksom. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Min pus sloss fra seg og er nå hersker over tomta vår. Har ikke sett en fremmed pus i hagen på over ett år. Men det tok 6 måneder! Tror det hjalp at hunden stakk av og jaget bort to katter en gang i fjor sommer :fnise: Så det går over!

Anonymous poster hash: f8adc...367
Skrevet

Bare la de drive på. Det er sånn det skal være, hjelper ikke om katta er kastrert på slåssing dessverre..

AnonymBruker
Skrevet

Vår katt elsket å være ute før det kom andre katter som prøvde å jage han. Han var veldig liten da, og kom ofte hjem med masse diaré i baken (blitt skremt). Han ble redd for å gå ut, og begynte å gjøre fra seg overalt i huset. Etterhvert som han ble større, klarte han å forsvare territoriumet sitt, og nå elsker han å være ute igjen:) gi det litt tid, så tror jeg det skal gå bra.

Anonymous poster hash: b993e...e5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...