AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Her jeg bor, har det alltid vært en sti som gikk rundt et fjell, ganske lang tursti. Det har vært allment kjent her at det er en tursti. Alle har brukt stien, og gått der. Nå har det blitt bygget endel hus tett i tett ca 10-20 meter fra stien. Jeg skulle gå der med bikkja idag, og skvatt da en diger toller lå på andre enden av stien og bjeffet sint på oss. Den hadde nok båndet fra hagen til et av husene, og over veien og i grøfta der han lå og slappet av. Jeg tipper han var i bånd, jeg turte ikke gå forbi (da måtte jeg gått mellom ham og huset siden han lå på andre enden av stien, og jeg hadde med en liten hund som kunne blitt angrepet), så jeg snudde Først ble jeg forbanna fordi de hadde latt bikkja okkupere hele turstien så ingen kunne bruke den! Han bjeffa HØYT så de hørte ham garantert, og de hadde masse vinduer på huset så de kunne se hele situasjonen, men så kom jeg til å tenke på om stien er deres tomt? Det virker vel heller usannsynlig (de har ikke plantet noe eller klippet, det er en tursti, og de hadde en separat hage til alle husene), men hvor finner jeg ut om det er en tursti fortsatt eller ikke? Anonymous poster hash: 958b7...dbc
hjertesukka Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Ringe kommunen? På servicetorget vet de som regel hvem du skal henvende deg til når det gjelder slike saker. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Her jeg bor, har det alltid vært en sti som gikk rundt et fjell, ganske lang tursti. Det har vært allment kjent her at det er en tursti. Alle har brukt stien, og gått der. Nå har det blitt bygget endel hus tett i tett ca 10-20 meter fra stien. Jeg skulle gå der med bikkja idag, og skvatt da en diger toller lå på andre enden av stien og bjeffet sint på oss. Den hadde nok båndet fra hagen til et av husene, og over veien og i grøfta der han lå og slappet av. Jeg tipper han var i bånd, jeg turte ikke gå forbi (da måtte jeg gått mellom ham og huset siden han lå på andre enden av stien, og jeg hadde med en liten hund som kunne blitt angrepet), så jeg snudde Først ble jeg forbanna fordi de hadde latt bikkja okkupere hele turstien så ingen kunne bruke den! Han bjeffa HØYT så de hørte ham garantert, og de hadde masse vinduer på huset så de kunne se hele situasjonen, men så kom jeg til å tenke på om stien er deres tomt? Det virker vel heller usannsynlig (de har ikke plantet noe eller klippet, det er en tursti, og de hadde en separat hage til alle husene), men hvor finner jeg ut om det er en tursti fortsatt eller ikke?Anonymous poster hash: 958b7...dbc En hund? Anonymous poster hash: 6b3b2...3c7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 En hund?Anonymous poster hash: 6b3b2...3c7 Toller er en hunderase, så ja.Anonymous poster hash: 4b75d...1eb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 På kartet på finn ser man hvordan tomtene er, vet ikke hvor oppdatert det er da men. Har kommet en ny tjeneste nå og forresten, www.seeiendom.no Der får man se toget og tinglysingen (tror jeg), om huset er fredet og sånne ting. Den ble opprettet for at kommunene fikk alt for mange telefoner om akkurat sånn ting, som gjorde at dem fikk mindre tid til det dem egentlig skal gjøreAnonymous poster hash: 48cb0...118 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Takk for svar! Får se på postkassene hva det heter der i området, før jeg evt. ringer kommunen eller ser på nettsidene...Anonymous poster hash: 958b7...dbc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 På kommunen sine nettsider finner du gjerne digitale kart over din kommune der tomtene vises.Anonymous poster hash: 8eac1...f95
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #8 Skrevet 29. juli 2014 Oh, takk. Lastet ned en kartapp, ser på den at det ikke er deres tomt.. Frekt å ringe på og be de flytte hunden sin neste gang?Anonymous poster hash: 958b7...dbc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #9 Skrevet 29. juli 2014 Oh, takk. Lastet ned en kartapp, ser på den at det ikke er deres tomt.. Frekt å ringe på og be de flytte hunden sin neste gang?Anonymous poster hash: 958b7...dbc Nei, jeg synes ikke at det er frekt Anonymous poster hash: 6b3b2...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå