Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier leilighet i rekkehus. Min nabo klager på at jeg røyker ute på verandaen, skal jeg vise hensyn å ikke gjøre det eller skal jeg stå på min rett over at jeg eier min del av rekkehuset og fortsette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan naboen spør, og hvilke alternativer du har.

Anonymous poster hash: f9a5e...298
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du vel egentlig tenke på hva slagts type nabo-forhold du vil ha. Kanskje det kommer en dag der du skulle ønske naboen din lot være å gjøre noe men som du egentlig ikke kan kreve, da gjengjeldes kanskje tjenesten.

Anonymous poster hash: 0ddee...474
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs. Du trenger jo ikke å sitte der ute og kjederøyke hele dagen. Det blir like plagsomt som høy, bråkete musikk hele dagen. Men én røyk i ny og ne må vel naboen kunne tåle med mindre h*n er allergisk.

Anonymous poster hash: c9ff0...fab

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an naboen og hvor mye du røyker. Om naboen ellers er en drittsekk som farer opp for den minste ting, bare fortsett.

Men se også litt på hvor ofte det skjer. Om du står der og røyker som en skorstein halve dagen så skjønner jeg godt at det kan bli sjenerende, men du skal selvsagt ha mulighet til å ta deg en sigg i ny og ne på din egen veranda.

Anonymous poster hash: f6494...282
AnonymBruker
Skrevet

Som ikke-røyker, hadde jeg satt pris på om du lot være.

Røyken siver inn i soverom, barnerom, stue, kjøkken.

Lukten henger igjen mye lenger enn hva det tar røykeren å røyke faenskapet.

Men i følge loven, har du jo lov til å røyke røyken din.

Og da må jo barnefamilier, astmatikerene og ikke-røykende bare holde ut,

eller flytte.

Anonymous poster hash: 79f1a...dc3
  • Liker 4
Skrevet

Er da på jobb på dag tid, og det er jo naboen min også, så jeg står overhode ikke ute å stor damper. Det er en røyk i ny og ne, naboen min vil jeg si er en grinebitter og klager på den minste lille ting, så trenger ikke ha noe godt nabo forhold til den. Det er en litt eldre person og er ganske så rolig av seg så det er vel ikke så mye jeg har å klage på at den må dempe seg eller noe sånt.
alternativet er å gå ned på trappa med inngangen til leiligheten min å røyke der, men det skulle da vel være unødvendig når jeg har min private veranda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han klager, syter og forlanger ville jeg gitt faen og røykt alt jeg ville, om han ber høflig ville jeg vært mer villig til å finne en annen løsning.

Høres ut som naboen din tilhører den første kategorien, så da ville jeg dampet i vei på verandaen når jeg måtte ønske.

Skrevet

Det har vel aldri skjedd at h*n har spurt på en høflig måte om jeg kunne latt være. Det er kun når vi møtes utenfor at h*n klager over at jeg røyker eller stikker hodet over verandaen å sier at jeg må slutte å røyke.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva med å bare stumpe røyken for godt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel aldri skjedd at h*n har spurt på en høflig måte om jeg kunne latt være. Det er kun når vi møtes utenfor at h*n klager over at jeg røyker eller stikker hodet over verandaen å sier at jeg må slutte å røyke.

Røyk med god samvittighet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eier leilighet i rekkehus. Min nabo klager på at jeg røyker ute på verandaen, skal jeg vise hensyn å ikke gjøre det eller skal jeg stå på min rett over at jeg eier min del av rekkehuset og fortsette?

For meg er det en selvfølge å ta hensyn til andre hvis jeg kan. Det er skikkelig plagsomt med røyk på veranda i en blokk eller rekkehus. ( tar selv en røyk i ny og ne) Der jeg bodde før kunne jeg ikke lufte uten å få naboens røyk rett inn i stuen.

Så spørs det hvordan du ønsker at naboforholdet skal være.

Anonymous poster hash: 09bd6...e99

• Liker 1
Skrevet

Hva med å bare stumpe røyken for godt?

lettere sagt enn gjort når man ikke er innstilt på det eller har lyst til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vist hensyn

Anonymous poster hash: 191b4...503

• Liker 1
Skrevet

For meg er det en selvfølge å ta hensyn til andre hvis jeg kan. Det er skikkelig plagsomt med røyk på veranda i en blokk eller rekkehus. ( tar selv en røyk i ny og ne) Der jeg bodde før kunne jeg ikke lufte uten å få naboens røyk rett inn i stuen.

Så spørs det hvordan du ønsker at naboforholdet skal være.

Anonymous poster hash: 09bd6...e99

Som sagt de fleste som bor rundt meg er en del år eldre enn meg, det vil si 50 ++ og selv er jeg 25-30 år. Å det er ikke mye som skjer rundt om her som sier det at jeg trenger å ha et godt naboforhold for å si det sånn. Ikke for å være en vanskelig nabo, men det eneste jeg ønsker er å kunne ta en røyke ute på min veranda i ny og ne.

Gjest brutal_mann
Skrevet

lettere sagt enn gjort når man ikke er innstilt på det eller har lyst til det.

Definitivt! Hvor kan du reise på ferie for de pengene du røyker opp hvert år?

(Om deltakere i tråden ikke forstår hvor jeg er på vei hen, ta hensyn! Men da til deg selv.)

• Liker 1
Skrevet

Definitivt! Hvor kan du reise på ferie for de pengene du røyker opp hvert år?

(Om deltakere i tråden ikke forstår hvor jeg er på vei hen, ta hensyn! Men da til deg selv.)

Tjener så pass med penger og er flink med penger så kan reise akkurat hvor jeg vil, så trenger ikke droppe røyken før å reise på ferie.

Skjønner hvor du vil, men det er vel min egen avgjørelse om jeg skal røyke eller ikke.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Tjener så pass med penger og er flink med penger så kan reise akkurat hvor jeg vil, så trenger ikke droppe røyken før å reise på ferie.

Skjønner hvor du vil, men det er vel min egen avgjørelse om jeg skal røyke eller ikke.

Helt riktig, det er din og bare din avgjørelse. Men, jeg har en fot, du har ei ræv, og jeg tupper deg i den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig, det er din og bare din avgjørelse. Men, jeg har en fot, du har ei ræv, og jeg tupper deg i den.

Jeg måtte smile litt av formuleringen din. :fnise:

Velkommen tilbake, forresten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...