Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i ett og et halvt år. Et problem i forholdet er at han prioriterer kompiser og egne interesser veldig mye, de går fremfor alt, også meg. Det er snakk om en 40 år gammel mann, jeg er 28. Jeg mener at man selvsagt skal ta vare på venner selv om man er i et forhold og også gjøre egne ting. Men i forhold MÅ man finne "mellomveier" og både gi og ta.

Vi har begge barn annenhver helg. De helgene vi ikke har barn vil jeg gjerne være sammen med kjæresten, av og til med hans venner av og til med mine og av og til hver for oss. Men mest sammen. Det vil han også. Så lenge jeg er med på "hans" ting, fester med kompisene osv. Hvis jeg tenker tilbake på tiden siden vi ble sammen har alle de "barnefrie" helgene blitt fylt opp med "hans ting":

Hvis jeg tenker tilbake på i sommer så startet det med at vi en helg besøkte venner av han på en annen kant av landet, så var han med meg og mine barn på en fem-dagers tur hvor han ikke klarte å la vær å gå på byen alene en kveld. Så kom vi hjem og han tro bort i to uker med sine barn. Jeg var med i en av de ukene og da var han borte alene på fest to av de dagene.

Da vi kom hjem passet jeg hans barn så han kunne gå i en bursdag.

Nå har han fortsatt barna og har besøk av familie. Jeg og mitt barn er der delvis sammen med de fordi han ønsker det. Barna skal til moren sin i morgen og mitt barn skal til faren. Da har vi to helger igjen før ferien er over. Jeg har SÅ lyst til å ha en liten "voksenferie" bare vi to. Dra bort en uke eller en langhelg. Det er jo så billige billetter nå.

Men det er han ikke med på, han har ikke penger sier han. MEN han har penger til å dra bort neste helg på fyllatur en helt annen plass i landet med kompiser. Jeg kan gjerne bli med, men ønsker ikke dette, da jeg vet at disse turene innebærer å drikke og feste til kl. seks på morgenen begge dagene.

Jeg kan altså "få" siste helg, men da har han jo hvertfall ingen penger. Jeg er så forbanna og skuffet. Hva synes dere om dette? Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: bcc52...215
Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du overreagerer. Hvorfor gidder du være annenprioritet for denne mannen? Han er tydeligvis veldig klar for å ta igjen for sin "tapte ungdom" etter samlivsbrudd, og det å ha kjæreste er nok ikke så viktig for han som for deg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han virker ikke helt dedikert nei. Greit å leve sitt eget liv i et forhold, men ikke før en har levd livet sammen i samme forholdet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brutal mann. Det hjelper ikke å leve i håpet at de skal forandre seg i allefall. Jeg har sett flere menn skal ta igjen alt det tapte når de har vært i et langt forhold. Han er nok glad i deg, men har nok ikke samme syn på hva som er viktig i et forhold og du ender opp med å gå rundt skuffet gang på gang pga hans prioteringer.

Anonymous poster hash: 361ad...cb6

AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer ikke.

Anonymous poster hash: 05b32...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...