AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Hvilken verdi er det man skal bruke i regnskapet? Leverandørens pris den aktuelle dagen, hva jeg betalte sist jeg kjøpte inn varer eller den prisen mine kunder måtte betalt for varen? Er en vare som det kan være vanskelig å bestemme prisen på. Varierende pris og ofte vanskelig å beregne pris per enhet (man kjøper inn veldig mange enheter og pris per enhet avhenger av antallet. Hvis jeg for eksempel til nå har et overskudd på 10.000 kr, hvordan vil dette uttaket påvirke mitt regnskap? Kjøpt inn for 500 kr. I dag kunne jeg kjøpt de samme varene for 550 kr. Kunne solgt for 800 kr i dag (litt avhengig av betalingsvillighet hos kunder). Ingen mva, selger for lite. Er ikke regnskapspliktig, bare fører inntekter, kostnader og overskudd for skatt og selvangivelse. Anonymous poster hash: f2cc7...3df
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Hvilken verdi er det man skal bruke i regnskapet? Leverandørens pris den aktuelle dagen, hva jeg betalte sist jeg kjøpte inn varer eller den prisen mine kunder måtte betalt for varen? Er en vare som det kan være vanskelig å bestemme prisen på. Varierende pris og ofte vanskelig å beregne pris per enhet (man kjøper inn veldig mange enheter og pris per enhet avhenger av antallet. Hvis jeg for eksempel til nå har et overskudd på 10.000 kr, hvordan vil dette uttaket påvirke mitt regnskap? Kjøpt inn for 500 kr. I dag kunne jeg kjøpt de samme varene for 550 kr. Kunne solgt for 800 kr i dag (litt avhengig av betalingsvillighet hos kunder). Ingen mva, selger for lite. Er ikke regnskapspliktig, bare fører inntekter, kostnader og overskudd for skatt og selvangivelse. Anonymous poster hash: f2cc7...3df Hvilken vare er det snakk om? Anonymous poster hash: 1b6c6...663
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Du skal skatte gevinstbeskatte det du ville hatt i fortjeneste om du solgte varen til en tredjeperson. Når prisen varierer blir det et skjønnsspørsmål, og da er egentlig det viktigste at du gjør en vurdering som du kan dokumentere. Det er vanskelig for skattemyndighetene å overprøve ditt skjønn også. Har du gjort en edruelig vurdering og kan fremlegge denne om du får spørsmål så er du langt på vei. Anonymous poster hash: 18e1f...545 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå