Gå til innhold

Blåmerker av trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har fått blåmerker av trening?

Den siste uka har det poppet opp ca 50 gule blåmerker på beina mine, fra helt nede på leggene til helt øverst på lårene. Noen veldig små og nesten usynlige, og noen litt større kanskje 2-3 cm i diameter. I det siste har jeg også startet med å trene mye mer enn vanlig (man kan jo si det som at jeg egentlig ikke har trent noe til vanlig). Jeg er f.eks ute og sykler stort sett hver dag, jeg trener 30 days shred, jeg har trent litt diverse andre ting, og det er mye bading og svømming. Men jeg har ikke slått meg, eller dulta meg bort i noe så blåmerkene kan ikke komme av noe slikt. men kan det være at de kommer av treningen?

Anonymous poster hash: dc1b9...53a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har fått blåmerker av trening?

Den siste uka har det poppet opp ca 50 gule blåmerker på beina mine, fra helt nede på leggene til helt øverst på lårene. Noen veldig små og nesten usynlige, og noen litt større kanskje 2-3 cm i diameter. I det siste har jeg også startet med å trene mye mer enn vanlig (man kan jo si det som at jeg egentlig ikke har trent noe til vanlig). Jeg er f.eks ute og sykler stort sett hver dag, jeg trener 30 days shred, jeg har trent litt diverse andre ting, og det er mye bading og svømming. Men jeg har ikke slått meg, eller dulta meg bort i noe så blåmerkene kan ikke komme av noe slikt. men kan det være at de kommer av treningen?

Alltid full av blåmerker. Men de kommer av at jeg dulter borti ting, står på knær, fører vektstanga nære kroppen osv. Merker ikke at jeg slår meg når jeg trener men ser beviset.

Men om man for blåmerker kun pga muskelbruk og ikke slag, så høres ikke det bra ut.

Anonymous poster hash: 26cae...c25

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg får også det. Googlet litt rundt det da jeg begynte å trene, og fant ut at det var vanlig, og ikke farlig.

Gjest Ciegus
Skrevet

Men har aldri hatt i nærheten av 50 da...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg får følge litt ekstra med videre, men regner med at det er helt ufarlig... men du verden så stygt det er!

TS :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg får følge litt ekstra med videre, men regner med at det er helt ufarlig... men du verden så stygt det er!

TS :)

Ja, følg med på det. Jeg ville oppsøkt lege, hvis de har kommet uten grunn. Mange, uforklarlige blåmerker kan være tegn på sykdom og er vel ikke normalt.

Anonymous poster hash: 85698...55a

Skrevet

Jeg får blåmerker av ca alt, merker sjelden at jeg skader meg og blåmerkene er heller ikke vonde. Får endel av de på trening også, men regner da med det er fordi jeg fører stanga intill kroppen/kommer borti noe uten å merke det noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...