Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå står det i avisen Varden om nye voldtekt og voldtektforsøk..

det er helt horibelt at menn ikke tar til fornuft... I allefall skulle myndighetene og de som bestemmer om hva somer forbrytelse eller ikke, begynne å åpne øynene..

Det er helt klart at menn ikke bryr seg om at det de gjør er galt, de blir jo ikke dømt for noe som helst, her i landet -grrrr.... :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Takk for den. Men det er godt å være klar over at jeg støtter voldtekt og voldtekstmenn og ikke legger noe i mellom for å får gjennomført det. Var bare ikke klar over det, men nå er jeg det ;)

Skrevet
Takk for den. Men det er godt å være klar over at jeg støtter voldtekt og voldtekstmenn og ikke legger noe i mellom for å får gjennomført det. Var bare ikke klar over det' date=' men nå er jeg det ;)[/quote']

det utspillet tar jeg ikke helt alvorlig -hehe-

Kan du fortelle meg hvorfor menn voldtar en jente da???

Jeg har hørt ganske så mange unnskyldninger fra menn som mener at jenter ber om det og at egentlig så er det jentenes egen feil at de blir voldtatt...

Hvorfor ser ikke menn på voldtekt som voldtekt??

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Du snakket jo om alle menn. Selvfølgelig er jeg mot voldtekt, og forsvarer ikke det på noen måte. 99.9 % av alle menn er ikke voldtektsforbrytere. Og til info, det hender også at kvinner misbruker barn og andre kvinner seksuelt. Det blir jo selvfølgelig llitt vanskelig for en kvinne å voldta en mann.

Det er forøvrig ingen unnskyldning for å voldta noen. Voldtekt er hvis hun sier nei, eller på en annen måte gir uttrykk for at hun ikke vil. Så enkelt er det.

Skrevet
Du snakket jo om alle menn. Selvfølgelig er jeg mot voldtekt' date=' og forsvarer ikke det på noen måte. 99.9 % av alle menn er ikke voldtektsforbrytere.[/quote']

Dette skjønte du vel også i ditt første innlegg...

Er forøvrig veldig enig med Brekka Lill :Nikke:

Skrevet

99.9 % er ikke rett tall å operere med.. Det er ca 8000 ( og mer) kvinenr som blir voldtatt etc i løpet av et år...

Mange anmelder det ikke, fordi de vet at voldtektsmennene ikke blir tatt...

Når du snakker om kviinenr som voldtar -s- så er det en ganske liten del...i forhold til menn..Menn bruker voldtekt for å vise makt, kvinenr bruker ikke den type makt...

Har du peiling på hva en voldtekt gjør med en kvienne??? mange menn vet ikke det... derfor oppfører de seg som ifioter og kaster tilbke det du skriver nå... "deter eikke bare menn... tanker" for å unnskulde mennes forskrudde handlinger

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tydligvis at ikke brekka skjønte det da. Jeg har alltid skjønt det ja, helt riktig.

Skrevet

ups... jeg skrev visst litt på siden av det jeg skulle skrive -sorry...

temaet voldtekt er sårbart for meg

så hver gang det kommer opp i media el.l så blir jeg hissig

Skrevet
Tydligvis at ikke brekka skjønte det da. Jeg har alltid skjønt det ja' date=' helt riktig.[/quote']

hba har du skjønt, som jeg ikke har skjønt??

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
99.9 % er ikke rett tall å operere med.. Det er ca 8000 ( og mer) kvinenr som blir voldtatt etc i løpet av et år...

Si at ca halvparten i Norge er menn. 2,25 mill og 8000 blir voldtatt. Si at 8000 menn voldtar(antakeligvis færre, siden noen voldtar flere, men la gå).

8000/2 250 000= 0,003 (0,3%). Unnskyld det var visst 99,7% som ikke var voldtekstforbrytere.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har du peiling på hva en voldtekt gjør med en kvienne??? mange menn vet ikke det... derfor oppfører de seg som ifioter og kaster tilbke det du skriver nå... "deter eikke bare menn... tanker" for å unnskulde mennes forskrudde handlinger

Det er generaliseringen jeg reagerer på, men det er visst litt vanskelig for deg å skjønne forstår jeg. Du har i tidligere innlegg sagt at jeg er voldtektsforbryter sammen med alle andre menn.

Hvis du går rundt og tror at det ikke finnes kvinner som misbruker seksuelt, så må du tro om igjen. Og de kvinnene som gjør det gjør vel det av samme grunn som noen menn gjør - vise makt. Eller var det sånn at det fantes unnskyldninger hvis kvinner gjør det?

Hvis det er sånn at 99% ikke er voldtekstforbrytere, men at det er mange flere, vil jeg gjerne se dokumentasjon.. Hvis du ikike har det, vær så snill og ikke kom med slike ubegrunnede påstander.

Gjest Poirot
Skrevet

Det er helt klart at menn ikke bryr seg om at det de gjør er galt, de blir jo ikke dømt for noe som helst, her i landet -grrrr.... :evil:

Det var dette med bevis, da....

Skrevet

Jeg ser på voldtekt som voldtekt.

De som blir anklaget bruker selvfølgelig alle midler for å hindre motparten i å legge frem bevis. Voldtekt er desverre vannskelig å bevise, og straffene er vel ikke altfor lange heller. Desverre vil nok dyr alltid gjøre slikt mot hverandre. :(

Skrevet

Jeg er så drittlei av bitre damer som dømmer alle menn likt. Og det på verste måte. Når du forsøker å dra i gang en debatt om en alvorlig sak med et innlegg hvor du bruker slike generaliseringer bør du iallfall ikke regne med at du får mest oppmerksomhet rundt temaet voldtekt. Du omtaler menn som en gruppe uten en eneste følelse i kroppen eller snav av moral. Det er det som gjør meg sur, fordi ingen av mine mannlige venner fortjener å havne under en slik generalisering.

Det er forøvrig bra at det er såpass vanskelig å dømme voldtektsforbrytere. Misforstå rett, det er ikke BRA at disse beistene går løs, men hadde det vært enkelt hadde altfor mange blitt feilaktig dømt. Tro meg, det er nok av kvinner som slenger om seg med falske voldtektsanklager og det som verre er. Moren til en bekjent gikk til incestsøksmål mot eksmannen fordi hun ville ha foreldreretten- selv om det absolutt ikke var sant at slikt hadde forekommet. Tenk det- det finnes altså damer uten tanke for annet enn seg selv også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig i det. Man kan godt ha en debatt om voldekt, straff og offerets manglende rettigheter. Men når man vinkler det slik at menn enten er voldtekstforbrytere eller likegyldig til det hele, må jeg innrømme at det var det som satt seg i hodet mitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fakta fra Amnesty international:

"Hvert år blir mellom 8000 og 9000 kvinner voldtatt i Norge. Av de 681 anmeldte voldtektene i 2002 fikk kun 52 overgripere en straffereaksjon."

" Voldtekt er den mest underrapporterte forbrytelse som begås. De faktiske tallene på voldtekter kan være opptil 50 ganger høyere enn det som rapporteres."

Gjest Anonymous
Skrevet

Kvinner kan også voldta menn. Menn blir stive selv om de absolutt ikke ønsker å kopulere med kvinnen, deres egen kropp kan forråde dem og gjøre voldtekt mulig. Jeg kjenner en mann som ble "angrepet" av en kvinne slik, han hælet ikke trynet på henne. Hun prøvde å egle seg innpå ham. Hun var på fester pga. felles venner, ventet til han ble full og la seg - fulgte etter ham og hadde sex med ham da han var dritings og ikke istand til å motsette seg.

Det er også viktig at det ikke skal være lett å bli felt for voldtekt - men som det snakkes om i media nå, det bør fokuseres mer på å hente inn bevis av politiet. Utdanne eksperter på områder, slik de har i Danmark bl.a. Slik kan man oppnå at fler enn 1 av 12 anmeldte dømmes.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror det er uvanlig at kvinner kommer med falske voldtektsanmeldelser. Det er staffbart å komme med falsk anmeldelse. Da kan kvinnen selv risikere straff. Dette er noe hun får beskjed om før avhøret starter. Hun bør ha veldig gode beviser for å få en person dømt for voldtekt. Ord mot ord holder ikke. Hun bør også oppsøke politi og/eller legevakten umiddelbart etter voldtekten for å sikkre bevis. Må ikke dusje først.

Det er også en belastning å gjennomgå avhør, en langvarig etterforskningsperiode (min 6 mnd) med nye avhør, vitner og bevis. Voldtektsmannen kan komme med trussler for at man skal trekke anmeldelser. Folk rundt voldtektsmannen kan legge press på voldtektsofferet. Tro meg. Det er helt jævlig. Jeg er midt oppi en slik sak nå. Jeg har fått drapstrussler og lever med voldsalarm. Jeg har psykiske senskader som gjør det enda vanskeligere å holde ut 3-4 timer lange avhør, og press fra flere kanter. Men jeg skal holde ut. Jeg vil ikke la meg skremme. Jeg skal gjøre hva jeg kan for å få frem sannheten.

Vil advare alle mot å komme med falske anmeldelser. De gjør det bare vanskeligere for seg selv og for de som virkelig blir utsatt for slike forbrytelser. Til dere som blir utsatt for voldtekt. Anmeld den. Det er beste måten å forebygge nye voldtekter på.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvordan beviser man en voldtekt? Det blir alltid ord mot ord... og veldig ofte taper kvinnen, for hun la sikkert opp til det selv.

Hvis man er så dum og bli med noen hjem etter fest, eller oppfører seg utfordrende, så mister man tydeligvis retten til å si "nei", og overgriperen går fri.

At det finnes mange kvinner som bruker voldtektsanklager som hevn og straff er det ingen tvil om. Kvinner er ikke bedre enn menn, de bruker bare andre metoder for å få viljen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...