Berit Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 http://www.hegnar.no/sprek/artikkel511981.ece Noe å tenke på !
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 http://www.hegnar.no/sprek/artikkel511981.ece Noe å tenke på ! Derfor det er så lett å forspise seg på middagsmat med bl.a. sursøte sauser (middagsmaten er jo saltet), og man får trang til å oppsøke samme mat igjen og igjen? Fastfood-kjedene utnytter kunnskap om bl.a. dette når menyene settes sammen (søt drikke( brus) og salt mat, + andre ting som fett som tilsammen gir en spesiell effekt i hjernen) Anonymous poster hash: a7a80...6fd
Berit Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2014 Æsj, men Snickers er jo så godt! Ja, det er veldig godt. Har merket at bla snickers, salte og søte kjeks og mye mer, bla kjøpe is er det både salt og sukker i, er veldig godt der og da og jeg får lyst på mer og mer, nesten vanskelig å stoppe. Og spiser jeg disse tingene har jeg mindre lyst på usaltete nøtter, frukt og grønnsaker. Det smaker ikke så godt lenger med de sunne matvarene. Men dersom jeg holder meg fra disse saltsøte ferdigproduktene en stund (minst flere dager), merker jeg at det smaker plutselig mye bedre med de sunne matvarene. Så smaksløkene forandres også føler jeg dersom man venner seg til å spise ren hjemmelavet mat, grønnsaker, frukt, usaltete nøtter.
Pysa Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Bare tull! Jeg har spist søtt og salt hver dag i alle år, og er fremdeles ikke hekta. ;-) 10
Gjest BettyBoop Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 http://www.hegnar.no/sprek/artikkel511981.ece Noe å tenke på !ikke rart man blir avhengig. Det er jo sååå godt. Jeg elsker smash men klarer da å styre unna. Har ikke spist det på en mnd så jeg syns han overdriver
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Er det derfor ferdigpizza (fra frysediskene) er dyttet full av sukker i tillegg til salt? Anonymous poster hash: a7a80...6fd 1
Berit Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2014 Bare tull! Jeg har spist søtt og salt hver dag i alle år, og er fremdeles ikke hekta. ;-) Det var jo et litt morsomt utsagn. 3
Pawn Hearts Skrevet 29. juli 2014 #9 Skrevet 29. juli 2014 Bare tull! Jeg har spist søtt og salt hver dag i alle år, og er fremdeles ikke hekta. ;-) 1
Bobla2013 Skrevet 29. juli 2014 #10 Skrevet 29. juli 2014 Smash/Nidar innrømmer det i allefall: "det skal godt gjøres å spise bare én" 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #11 Skrevet 29. juli 2014 Men alle har vel visst at søtt/salt er godt og at sukker og salt er noe man lett får for mye av? Anonymous poster hash: f508d...67b
la Flaca Skrevet 29. juli 2014 #12 Skrevet 29. juli 2014 http://www.hegnar.no/sprek/artikkel511981.ece Noe å tenke på !Næsj, det er da ikke noe å tenke på i det hele tatt. Skal man ikke få lov til å kose seg med noen ting lenger uten dårlig samvittighet eller? Snickers er godt det, men den som sammenlikner søtsalt godteri med narkotika har jammen ikke prøvd særlig god dop. Bare nyt snickersen og sursøtsausen dere jenter! 1
twang Skrevet 29. juli 2014 #13 Skrevet 29. juli 2014 Da stikker jeg å kjøper en snickers da. Effektiv markedsføring xD 1
Gjest Dalma Skrevet 29. juli 2014 #14 Skrevet 29. juli 2014 Ja, det er veldig godt. Har merket at bla snickers, salte og søte kjeks og mye mer, bla kjøpe is er det både salt og sukker i, er veldig godt der og da og jeg får lyst på mer og mer, nesten vanskelig å stoppe. Og spiser jeg disse tingene har jeg mindre lyst på usaltete nøtter, frukt og grønnsaker. Det smaker ikke så godt lenger med de sunne matvarene. Men dersom jeg holder meg fra disse saltsøte ferdigproduktene en stund (minst flere dager), merker jeg at det smaker plutselig mye bedre med de sunne matvarene. Så smaksløkene forandres også føler jeg dersom man venner seg til å spise ren hjemmelavet mat, grønnsaker, frukt, usaltete nøtter. Har merka det samme.
Berit Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #15 Skrevet 29. juli 2014 ikke rart man blir avhengig. Det er jo sååå godt. Jeg elsker smash men klarer da å styre unna. Har ikke spist det på en mnd så jeg syns han overdriver Synes egentlig ikke at han overdriver. Kommer litt an på hvordan man tolker det. Han skriver jo som på en måte som narkotika.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #16 Skrevet 29. juli 2014 http://www.hegnar.no/sprek/artikkel511981.ece Noe å tenke på ! Vel, det forklarer jo en del.. Anonymous poster hash: e150c...fc0
Petra75 Skrevet 29. juli 2014 #17 Skrevet 29. juli 2014 Jeg var hekta allerede som toåring. Listet meg opp tidlig på morran, snek meg inn på kjøkkenet og rørte sammen en stoooor porsjon smør og sukker. Så nei - jeg er ikke overrasket Men har holdt meg unna heroinen, da. 1
Berit Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #18 Skrevet 29. juli 2014 Næsj, det er da ikke noe å tenke på i det hele tatt. Skal man ikke få lov til å kose seg med noen ting lenger uten dårlig samvittighet eller? Snickers er godt det, men den som sammenlikner søtsalt godteri med narkotika har jammen ikke prøvd særlig god dop. Bare nyt snickersen og sursøtsausen dere jenter! Synes absolutt det er noe å tenke på. Men er helt enig med deg at man må få kose seg med med det også uten å få dårlig samvittighet. Bare det ikke er hver dag. Han sammenligner det som på en måte med narkotika, det er selvsagt ikke det, det vet han nok helt sikkert. Jeg vet om noen som sier at de ikke liker det ene eller det andre. De er vant med å spise fastfood hver dag. Jeg tror at dersom de hadde holdt seg unna saltsøt ferdig mat over en periode, hadde de kommet til å like mer av sunne matvarer. Smaksløkene forandrer seg etter hva man venner seg til.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #19 Skrevet 29. juli 2014 Jeg var hekta allerede som toåring. Listet meg opp tidlig på morran, snek meg inn på kjøkkenet og rørte sammen en stoooor porsjon smør og sukker. Så nei - jeg er ikke overrasket Men har holdt meg unna heroinen, da. Har også prøvd hjemmelaget smørkrem (smør og sukker) på brødskinene som liten. Vafler med salt smør og søtt pålegg (syltetøy/ brunost) er jo en gjenganger. Og mange synes at det er ustoppelig godt. Nå forstår jeg jo hvorfor. I tillegg er det ofte mye sukker og saltet smør/ margarin i røra, så samme effekt fås uansett hvilket pålegg man bruker Anonymous poster hash: a7a80...6fd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #20 Skrevet 29. juli 2014 Har også prøvd hjemmelaget smørkrem (smør og sukker) på brødskivene som liten. Vafler med salt smør og søtt pålegg (syltetøy/ brunost) er jo en gjenganger. Og mange synes at det er ustoppelig godt. Nå forstår jeg jo hvorfor. I tillegg er det ofte mye sukker og saltet smør/ margarin i røra, så samme effekt fås uansett hvilket pålegg man bruker Anonymous poster hash: a7a80...6fd Anonymous poster hash: a7a80...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå