LilleBille Skrevet 28. juni 2004 #21 Skrevet 28. juni 2004 Og MÅ du ha cola, så sett flaska i sollyset i vinduskarmen og drikk den lunken. Skal love at du mister lysten på mer av samme sorten... .. og nei da.. for oss virkelig innbarkede hjelper ikke det.. (dessuten "lærte" jeg å drikke varm Tab... ) :oops:
Dru Skrevet 28. juni 2004 #22 Skrevet 28. juni 2004 Jeg er tørrlagt coca-coliker. Grunnen er at jeg plutselig ble kvalm av cola... og alt annet med _høyt_ sukkerinnhold. Og siden jeg ikke takler light-brus, så var jo den saken grei Men suget går over, det. Beste middelet er vann. Masse vann. Og så er det bra for kroppen, ikke minst. Lykke til!
Sheba Skrevet 29. juni 2004 #24 Skrevet 29. juni 2004 Uff, må du virkelig kutte helt ut da? Jeg er også cocaholiker (og den søte varianten, liker ikke lightbrus), men har klart å kutte ned veldig på forbruket, nå drikkes cola (eh - vanligvis da) kun i helgene, og det fungerer stort sett greit. Men du verden hvor jeg gleder meg til helgen! Slafs! Tror ikke jeg hadde fiksa et liv helt kjemisk renska for cola gitt, det ville jo vært like ille som hvis det plutselig var tomt for øl her i verden... Men har du bestemt deg skal du få e en "lykke-til"-klem fra meg! (som er svak i både ånd og skjød når det kommer til Cola)
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #25 Skrevet 29. juni 2004 her sto det noe som kan være interessant for deg, Slangen.
Sofia Skrevet 29. juni 2004 #26 Skrevet 29. juni 2004 Hei, jeg heter Sofia (holdt på å skrive mitt virkelige navn..) og er colaholiker. Rød cola, ikke noe light her takk! Jeg holder også på å slutte faktisk, har holdt ut i ca 10 dager nå. Dvs jeg drakk et lit glass på søndag da jeg ble bedt på sjokoladekake. Og jeg drikker ikke kaffe, så da var valget cola eller vann. Jeg har drukket gjennomsnittlig 1 1/2 liter cola om dagen i maaange år. Minst 10 år. Jeg har ikke hull i tennene eller har lagt på meg, MEN. Jeg sliter med uren hud, dvs. skikkelig pubertets-kviser. Helt pyton. Så jeg slutter for å se om huden min blir bedre. Det gjelder all "svart" brus. Men jeg har drukket annen brus istedenfor. Har i løpet av disse dagene prøvd Sprite, Champagne, Solo, Fanta Exotic, som jo er ganske så god, sitronbrus og saft og vann vann vann... Det er hardt å ikke drikke cola, jeg kjenner et virkelig savn. I går ettermiddag sov jeg en time på sofaen, og når jeg våknet, da var det virkelig kjipt å ikke ha cola i huset. For da MÅ man jo bare ha sjokkis og cola ikke sant. Sånn for å våkne liksom.. ikke helt det samme med sitronbrus... :veldigsur: Men jeg holder ut, enn så lenge. Men blir nok å unne meg en boks av og til..
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #27 Skrevet 29. juni 2004 Er det coffeinen i colaen som gjør at dere kjenner et slikt savn?
Sofia Skrevet 29. juni 2004 #28 Skrevet 29. juni 2004 Er det coffeinen i colaen som gjør at dere kjenner et slikt savn? Jeg vet ikke, men noe må det være. For det er et savn, ja mere enn et savn, egentlig. Neste like ille som å slutte å røyke...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. juni 2004 #29 Skrevet 29. juni 2004 her sto det noe som kan være interessant for deg' date= Slangen. Jeg tror jeg har lest noe liknende før en gang. Det er derfor jeg bestemte meg (for lenge siden egentlig). Jeg trodde at light-brus hadde laver PH, men det hadde det visst ikke. Uansett hadde light-brus skremmende lav PH den også . Hvorfor man blir avhengig av Cola? Er ikke så sikker på at det er koffein, for jeg får ikke den samme gode følelsen av å drikke kaffe...men jeg aner egentlig ikke. ...men for å ta det positive. Jeg har sovet som en stein de siste to nettene. Tror kanskje det har noe med at jeg har sluttet å gjøre. Brusen innholder jo tross alt koffein, dessuten er det vanndrivende og at man må på do forstyrrer sikker søvnen. Bare en teori men..
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #30 Skrevet 29. juni 2004 Nei, men jeg kan tenke meg at "kaffomane" som prøver å slutte ikke synes at cola som "røykeplaster" blir heeelt det samme heller. Det er vel bare hva en har vendt seg til. Sikkert en psykisk avhengighet i tillegg til den fysiske.
Tusenfryd Skrevet 29. juni 2004 #31 Skrevet 29. juni 2004 Kan i hvert fall bekrefte at kaffe er verre å slutte med enn røyk! Og det vil sikkert være det samme med cola. Det er det deilige og nydelige koffeinstoffet som gjør det.
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #32 Skrevet 29. juni 2004 Deilig og nydelig!? Om coffein!? Tenker vel helst på fyrer jeg, når jeg hører ordene "deilig og nydelig".
Sheba Skrevet 29. juni 2004 #33 Skrevet 29. juni 2004 Vet ikke hva det er som gjør at man føler seg avhengig, jeg drikker heller ikke noe særlig kaffe, det kan jeg helt uproblematisk være uten i mange uker/måneder. Saken er rett og slett den at jeg elsker smaken av "ordentlig" cola..finnes ikke maken rett og slett. Har prøvd tab, cola-light, andre typer cola men det smaker rett og slett ikke like bra (for meg). Så jeg vil si at jeg er avhengig av smaken! (her lurer jeg sikkert meg selv, men sånn føles det ivaffal). Vil også si det at jeg er 37 år gammel, har ikke hatt ett hull i mine tenner siden jeg var 12 år gammel, så jeg kjøper ikke helt den at det er tenna mine det går værst utover hvis jeg ikke slutter...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. juni 2004 #34 Skrevet 29. juni 2004 Det er veldig individuelt hvor mye sukker og "drit" folk tåler før dem får hull i tennene. Noen kan spise godteri og ikke pusse tennene, likevel får dem ikke hull. Når det gjelder brus, er faktisk, som nevnt tidligere her, lav PH og etsing den største faren. Altså ikke hull i tenene.
Naixin Skrevet 29. juni 2004 #35 Skrevet 29. juni 2004 Har vært avhengig av Cola-light. Drakk 1 1/2 - 2 liter per dag. Fra frokost til kvelds. :oops: Men nå har jeg trappet ned ved å gå til 1 1/2 liter, 1,25 liter, 1 liter osv. har tillatt meg selv å drikke 1/2 liter per dag inntill videre. Jeg har klart det ved å ta meg et glass kaldt vann hver gang lysten trenger på. Merker nå at jeg egentlig kan kutte ut den siste 1/2. Og kommer nok til å gjøre det snart :-) Som med mye annet, handler det jo om selv-disiplin...
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #36 Skrevet 29. juni 2004 jeg har vært coca cola og pepsiavhengig i nesten hele mitt liv! :-( men nå er jeg helt avholds! grunnen er rar men flaks for meg virket den slik.... det som skjedde var at i slutten av februar i år måtte jeg hjelpe samboeren min å vaske ned huset som han skulle selge. muligens slet jeg meg ut for mye og jeg ble syk. jeg orket ikke mat, jeg spøy ofte, hadde hodepine og orket knapt bevege meg på do for å spy. slik holdt jeg på i nesten 4 uker :o og da jeg ble frisk, orket jeg bare ikke drikke cola :-? jeg smaker et par slurker innimellom men syns ikke det er no godt lenger! merksnodig er det såvisst. nå drikker jeg kun taffelvann (billig kullsyret vann fra rema, bedre enn farris!). har heller ikke noe behov for å drikke noen annen brus heller. så det lønner seg å bli syk damer!
LarsLarsere Skrevet 29. juni 2004 #37 Skrevet 29. juni 2004 Prøvde å slutte engang men fant ut at livet var mye bedre med cola, ihvertfall så langt.
Nelle Skrevet 29. juni 2004 #38 Skrevet 29. juni 2004 For meg holdt det å se hvordan cola enkelt og greit fjernet flekker i do da vi kjøpte leilighet. Drikker det velfig sjeldent nå. :o Den var god!! Og det verste er jo at det er sant også! Bra triks for å slutte å drikke Cola :-) Jeg var avhengig før, men gikk først over til bare solo, og nå det siste halvåret ca. bare vann/farris. Jeg kjøper farris på halvannenlitersflasker i butikken og heller over på halvlitersflasker for å ha med på jobb/dansing osv. Og vips -jeg som før ikke likte Farris, nå er det nesten bare det jeg liker! Lykke til!
Cupcake Skrevet 30. juni 2004 #39 Skrevet 30. juni 2004 For meg holdt det å se hvordan cola enkelt og greit fjernet flekker i do da vi kjøpte leilighet. Drikker det velfig sjeldent nå. :o Har også hørt at Cola løser opp rust!
Gjest 1111 Skrevet 30. juni 2004 #40 Skrevet 30. juni 2004 Har også hørt at Cola løser opp rust! Legg en litt rusten mynt i et glass med cola over natten og se hva som skjer - og tenk på at det er dine tenner! :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå