Gå til innhold

Avvenning fra Cola

Anbefalte innlegg

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg prøver å bli en avvent Coca-Colikker. Er på min andre dag som tørrlagt...uff det er faktsik hardere enn jeg tror. Drikker masse Litago og Juice som "nikotinplaster". Usj, klarer jeg dette tro? Noen andre Coca-colikkere som vil dele sin erfaring med meg? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor sommer, etter å ha vært på ferie i Sverige med svigers, hadde vi hamstret brett med cola. Det var vanvittig varmt, og vi pusset opp leiligheten, så needless to say, de kalde colaboksene fikk bein å gå på. Det var ikke så lett når det ble tomt faktisk, hadde lyst på cola hele tiden. Løsningen ble å lære seg å like Tab Xtra. En grei cola-smak, men ikke så vanedannende. Drakk en del Tab Xtra de nærmeste dagene og cola-lysten forsvant.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Vel problemet er egentlig Cola og Tab Xtra/Peps Max. Jeg er like avhengig av alt. Jeg begynte å drikke light-brus for ikke å eeese ut. I og for seg ikke gjort det, men Light-brus er jo ikke akkurat sunt det heller :(. Leste et sted om at PH-verdien er så lav, at tennene etser opp til slutt dersom man drikker det mye... Så jeg tror jeg tar den harde metoden, slutter med alt :roll: . Håper rastløsheten gir seg etterhvert..

Skrevet

Ja, det er kanskje ikke sukker i lettbrus (som får tennene til å råtne), men det er ikke akkurat bedre at de etser bort. Vi holder oss til brus i helgene, spesielt vanskelig nå om sommeren når det er varmt og en kald brus er det eneste man har lyst på. Som du sier, det beste er å holde seg unna alt. Lær deg å like vann. :wink:

Skrevet

Jeg er en! Men jeg kan ikke bare kutte ut cola helt, jeg må fremdeles ha en halvliter cola 1 gang i uken.

Det er cola light må vite :ler:

Men det er en forbedring fra før, for før gikk det 3-5 1,5 liters coca cola i løpet av 1 uke.....

Det blir vel med den ene lille flasken i all framtid kan jeg tenke meg. Og jeg gleder meg ikke helt til sommeren pga varmen, men jeg får prøve å gå over til vann når vi er ute på spisesteder o.l.

Ellers så ønsker jeg dere lykke til!

Gjest GreenSky
Skrevet
Leste et sted om at PH-verdien er så lav' date=' at tennene etser opp til slutt dersom man drikker det mye... [/quote']

Bruk sugerør! Forøvrig etser jus også, så det blir som å velge mellom pest eller kolera, hvis du bruker jus som "nikotinplaster"

Gjest Elenath
Skrevet

For meg holdt det å se hvordan cola enkelt og greit fjernet flekker i do da vi kjøpte leilighet. Drikker det velfig sjeldent nå. :o

Skrevet

Hei, jeg heter mylian og jeg er en pepsi-max-oholiker :vinke:

Skrevet
Hei' date= jeg heter mylian og jeg er en pepsi-max-oholiker :vinke:

:Nikke:

:vinke: Hei jeg er LilleBille og jeg er Tab'oman

Skrevet

All drikke med sukker er som kjent ikke bra for tennene. dvs litago-melk også. bedre enn brus, men fortsatt ikke bra.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg drikke vann tilsatt "en dråpe sitron" og isbiter! Nam! Er blitt helt hektet.... :wink:

(Har klart å vent meg til å drikke cola bare i helgene)

Ellers smaker farris+appelsinjuice litt godt også...

Clea

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Takk for støtte alle sammen. :blomst:

Når det gjelder juice og litago er vel ikke de vanedannende (håper jeg ihvertfall), De er bare der for å ha noe å drikke som erstating de første dagene (forhåpentligvis). Jeg skal aldri drikke mer!

Hilsen tørrlagt Coca-colikker. :hoppe:

Gjest lurven
Skrevet

hei jeg heter lurven jeg er cocaholslikker

det er mange av oss

Skrevet

Rattlesnake: skal si du er sterk hvis du klarer det! jeg tror ikke jeg hadde klart det. har problemer med bare å begrense meg :oops:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Uff ja det var det. Vet ikke om jeg sprekker :-? . Jeg tenker mer på cola, enn på sex akkurat nå. Det sier ikke så lite :)

Skrevet
Uff ja det var det. Vet ikke om jeg sprekker :-? . Jeg tenker mer på cola' date=' enn på sex akkurat nå. Det sier ikke så lite :)[/quote']

Nei, det skal ikke være greit :wink:

Skrevet
Uff ja det var det. Vet ikke om jeg sprekker :-? . Jeg tenker mer på cola' date=' enn på sex akkurat nå. Det sier ikke så lite :)[/quote']

:trøste: Stakar ormen... Ta en :perebrus: i stedet

Skrevet

Beundringsverdig hvis du klarer det! Stå på! :)

Jeg forsøkte en gang, men klarer ikke. Jeg bare MÅ ha min liter light-brus pr. dag!

Gjest Liljedugg
Skrevet

Drikk alt annet enn cola eller cola light/Pepsi.

Velg te, kaffe, iskaffe, iste, saft med masse is, vann med sitron og is, presset appelsinsaft, ingefærøl, skogsbærjuice, eplesider osv.

Rent vann er aller best og renser kroppen. Lysten på cola går over. Og MÅ du ha cola, så sett flaska i sollyset i vinduskarmen og drikk den lunken. Skal love at du mister lysten på mer av samme sorten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...