Petalouda Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 - og han er helt tulling!!! han ble operert i går og har siden han våknet i går ettermiddag vært som en turbo på speed! nå måtte jeg stenge han inne på et soverom her, han er helt gal og er høyt og lavt absolutt heeele tiden. mammapusen er også nyoperert og hun er sliten og sinna og freser hver gang junior rører på seg - hvilket jo er hele tiden. jeg prøver å holde dem adskilt, og det funker jo litt på en måte, men junior er helt bæsj når han ikke får løpe alle steder. tips, vær så snill .. ? *trøtt og sliten*
Gjest Anubiel Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Det bør gå over. Har ingen andre tips enn det! Og kanskje forsøke å leke ham sliten? Min virket som om han hadde skiftet personlighet i 24 timer etter operasjonen. Blant annet så fant han stor glede i å sitte og plaske ut og leke med alt vannet sitt. Gikk over dagen etter!
Petalouda Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2014 håper det går over .... det er helt umulig å leke ham sliten. nå har jeg badet han, i håp om at han blir opptatt med å slikke seg tørr en stund .. så kanskje både moren og jeg får litt fred her .... *sukke sliten*
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Først, så utrolig bra du har kastrert katten din! Du er en ansvarsfull dyreeier og et godt forbilde! Kattungen vil roe seg etterhvert, de blir gjerne heeeeelt torpedo etter anestesi, eller helt slappe. Gratulerer, du fikk torpedoen Han vil roe seg etter et par dager. Lek gjerne masse med han for å slite ut. Lurt å bade han så han vasker seg. Anonymous poster hash: 01927...990
Berit Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 (endret) Mor kjenner han muligens ikke igjen pga operasjonen og andre lukter. Derfor fresingen, og mulig derfor hannkatten har denne adferden. Det vil bestemt gå over. Jeg ville ikke stengt ham inne på badet. Det bare forsterker at noe "galt" (i hans øyne kanskje) er skjedd: Han lukter annerledes og mor vil ikke ha noe med ham å gjøre, og han blir stengt inne. Han får heller ikke utløp noe særlig for hans energi av å bare være på badet. Endret 29. juli 2014 av Berit
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Bare hold dem adskilt til mor har kommet seg, hun har vært gjennom en større operasjon og er garantert ikke i form til å håndtere plagsom ungkatt. Kos med dem hver for seg. Det blir bedre når de er kommet seg etter operasjonen. Anonymous poster hash: a1338...606
Petalouda Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2014 Mammapus freste til sønnen før operasjonen også, var derfor vi fremskyndet det hele, vi hadde tenkt å vente til litt lengre utpå høsten. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=855124 mammapus er sinna mot alt og alle nå, i følge dyrlegen har oppførselen hennes sammenheng med at hun mest sannsynlig har blitt behandlet veldig dårlig av mennesker der hun bodde før vi hentet henne. Vi adopterte henne da hun var akkurat to år gammel, og gravid (uten at vi visste det) og hun var verdens mest kosete pus da, og hun var en helt fantastisk kattemamma, men nå er det bare fresing alle veier. Junior ble vasket og stengt inne på et soverom, der han nå har slikket seg den siste timen. Han er fortsatt like rabiat, løper rundt her og er spinnvill.
Minya Skrevet 29. juli 2014 #8 Skrevet 29. juli 2014 Det er helt normalt at hannkatter blir helt tulling når de kommer hjem etter kastrering. Kastreringen og den lette narkosen skyter adrenalinproduksjonen helt i taket, så det er typisk at de spreller rundt i minst en dag eller to etter inngrepet. Det er til å bli sprø av, men det går over. At mammapus er slapp og sløv er også helt normalt. Kastrering av kjetter er et mye større inngrep og krever dertil mer narkose. Noe som oftere gjør at kjettene blir sløve i minst to dager. At hun freser mot kattungen er også normalt. De lukter annerledes for hverandre nå som de nettopp er kastrerte og må på en måte lære hverandre å kjenne igjen. Og når han løper rundt som en torpedo er det ikke noe rart at hun blir irritert på ham heller. Dessuten prøver pusemor å støte fra seg kattungen nå som han er gammel nok til å "dra ut i verden" på egenhånd. Hun forsvarer sitt revir og kattungen er ikke lenger en naturlig del av reviret. Denne fresingen starter som regel når kattungene er en 15-16 uker gamle, selv om det er noe mer subtilt i starten.
boblesaft Skrevet 29. juli 2014 #9 Skrevet 29. juli 2014 Det kan komme av at pusen fortsatt er "rusa" etter narkosen eller "innsovningssprøyten", det skjedde her også.. Min gjorde masse rart, han skulle f.eks. absolutt stå med hele hodet under vasken, og etterpå gravde han ut alt vannet fra vannskåla si så det ble vått over hele kjøkkengulvet. Han blir helt sikkert normal igjen, det er nok bare å vente 1
Petalouda Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2014 sukk, ja jeg håper det går over snart, dette er til å bli gal av ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå