Gå til innhold

Når fastlege unnlater å sende henvisning, til tross for at hun har lovt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er som følger:

Jeg har helt siden jeg ble gravid i 2011 slitt med jevnlig depresjon. Har vært inn i psykiatrien flere ganger. Friskmeldte meg selv en periode, men fikk et tilbakeslag. Var derfor nødt til å gå til fastlegen min (denne gangen ny fastlege, siden den gamle hadde sluttet i mellomtiden) og be om henvisning.

Ukene og månedene går, men jeg mottar ingen som helst bekreftelse fra sykehuset om at henvisningen er mottatt. Tror jeg har ringt legekontoret seks ganger, og de har lovt å ordne det opp, uten at det har skjedd noe som helst.

Idag ringer jeg igjen, og henvisningen ble sendt for et par dager siden, før legen gikk ut i ferie. Da har det gått 5 MÅNEDER fra min konsultasjon til henvisningen faktisk er sendt.

Dette kan da umulig være lovlig? Noen jurister her som kan henvise til noen lov? Pasientloven? Vurderer sterkt å ringe Pasientombudet neste uke når de åpner igjen etter ferien, for dette er helt feil i mine øyne, å skulle vente fem måneder på en henvisning.

Anonymous poster hash: dc44e...f21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du kan melde det til helsetilsynet, det er tjenesteforsømmelse

Anonymous poster hash: ad035...b78
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det, men dette er dessverre ganske normalt hos de fastlegene som har mange pasienter på listen.

Anonymous poster hash: d8c09...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...