AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Saken er som følger: Jeg har helt siden jeg ble gravid i 2011 slitt med jevnlig depresjon. Har vært inn i psykiatrien flere ganger. Friskmeldte meg selv en periode, men fikk et tilbakeslag. Var derfor nødt til å gå til fastlegen min (denne gangen ny fastlege, siden den gamle hadde sluttet i mellomtiden) og be om henvisning. Ukene og månedene går, men jeg mottar ingen som helst bekreftelse fra sykehuset om at henvisningen er mottatt. Tror jeg har ringt legekontoret seks ganger, og de har lovt å ordne det opp, uten at det har skjedd noe som helst. Idag ringer jeg igjen, og henvisningen ble sendt for et par dager siden, før legen gikk ut i ferie. Da har det gått 5 MÅNEDER fra min konsultasjon til henvisningen faktisk er sendt. Dette kan da umulig være lovlig? Noen jurister her som kan henvise til noen lov? Pasientloven? Vurderer sterkt å ringe Pasientombudet neste uke når de åpner igjen etter ferien, for dette er helt feil i mine øyne, å skulle vente fem måneder på en henvisning. Anonymous poster hash: dc44e...f21
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 du kan melde det til helsetilsynet, det er tjenesteforsømmelse Anonymous poster hash: ad035...b78 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Beklager å si det, men dette er dessverre ganske normalt hos de fastlegene som har mange pasienter på listen. Anonymous poster hash: d8c09...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå