Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2004 #1 Skrevet 28. juni 2004 Har to fugler som har overskredet gjennomsnittlig levealder for sin art. Fuglene bærer preg av å være gamle; peller av seg fjær, men det værste er at de skriker som besatt nesten hele dagen. Det ender derfor ofte opp med at vi legger teppe over dem. De får komme ut, men kun den ene kan fly - den andre har ikke kunnet det på flere år, og vil ikke ut av buret. Først og fremst den skrikingen er fryktelig slitsom - starter tidlig om morgenen og plager både oss og naboene. Her en dag hintet mannen frempå om vi burde avlive de... Men jeg er så fryktelig i mot å avlive dyr fordi man går "lei". Har hatt de i 12 år nå. Noen meninger? Er det hjerterått å avlive to fugler som ikke er syke, bare gamle?
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2004 #2 Skrevet 28. juni 2004 Nei, jeg syns ikke det er hjerterått å avlive gamle dyr i dette tilfellet. Det virker som dyrene ikke har det helt bra med seg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2004 #3 Skrevet 28. juni 2004 Takk for svar, Pulverheksa. Gruer meg fryktelig, har tross alt hatt de lenge, men jeg har en gangende følelse nå om at de ikke har det bra. Skrikingen er frytelig plagsom ogås, den delen av det er veldig plagsom. *trist* Går ut i fra at dyrlegen gir en sprøyte og at døden er smertefri for fuglene?
Gjest Madam Felle Skrevet 28. juni 2004 #4 Skrevet 28. juni 2004 Det mest humane er å avlive når en ser at fuglene ikke har det bra. Men forstår at det ikke er bare bare å gjøre det siden du har hatt de så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå