Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med p-ring? Er det mye bivirkninger i starten, f.eks mye blødninger? Er den ubehagelig eller lett å legge merke til under sex? Noen som har prøvd og er fornøyd/misfornøyd med noe? Vurderer å gå til legen og få dette istedenfor p-piller

Skrevet

Jeg brukte p-ring i over et år. Var sløv med p-pillene, så det var lettere for meg. Ringen ble merket noe under sex, men ellers hadde jeg ingen bivirkninger. Blødde ikke noe annet enn den uka jeg "skulle". Jeg anbefaler det :-) bare pass på å få den på plass igjen hvis den sklir ut under sexen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta den ut to timer av gangen. Jeg tar den alltid ut under sex. Kan fint hoppe over mensen ved å bare sette inn en ny ring istedet for en pause. Ingen bivirkninger, veldig grei form for prevensjon.

Anonymous poster hash: cc550...de4

Skrevet

Har ingen bivirkninger og hverken jeg eller samboer merker noe til ringen ved sex.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt p-ring i litt over et år og det funker veldig bra. Slipper å huske pilla hver dag, og har kontroll over mensen. Kjæresten sier han ikke merker den under sex, og den har aldri falt ut underveis heller. Jeg anbefaler den absolutt! :)

Anonymous poster hash: d2cf3...ab2
AnonymBruker
Skrevet

Stress med den ringen! Merket den under sex og greide faen meg ikke å huske å sette den inn igjen etter sex... Spiral ble løsningen for meg, er superfornøyd :)

Anonymous poster hash: 2f786...6ae

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg lurer på om den egentlig virker på meg.. kjennte godt eggstokkene og nå etter 3 ukker er jeg veldig sliten og kvalm .. lurer om noen her har blir gravid ved bruk av p ring?

Skrevet

Brukte den i seks år! Funket kjempebra, bare ta den ut under sex! Den e veldig lett å ta ut og inn, og du merker den nok ikke til hverdags.

Siden den kun utgir hormoner lokalt er det lite eller ingen bivirkninger på den 😊

Dessverre ble jeg allergisk mot den etter mange års bruk. Fikk ihvertfall en allergisk reaksjon og måtte slutte. Hvis ikke hadde jeg brukt den fortsatt 👍

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, men har også vurdert p-ring. Og kanskje bedre å spørre her enn å starte ny tråd. ☺ Har hatt så mye symptomer av pillen. Nå ammer jeg men, men vurderer veldig å prøve når jeg er ferdig. Dere som har prøvd,hvordan er den egentlig å ta ut og inn? Og noen som vet hva vanlige bivirkninger er? :-) Sette inn noe som jeg ikke kan ta ut selv som f.eks. spiral er uaktuelt I allefall. Men kondom blir litt slitsomt i lengden.

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, men har også vurdert p-ring. Og kanskje bedre å spørre her enn å starte ny tråd. ☺ Har hatt så mye symptomer av pillen. Nå ammer jeg men, men vurderer veldig å prøve når jeg er ferdig. Dere som har prøvd,hvordan er den egentlig å ta ut og inn? Og noen som vet hva vanlige bivirkninger er? :-) Sette inn noe som jeg ikke kan ta ut selv som f.eks. spiral er uaktuelt I allefall. Men kondom blir litt slitsomt i lengden.

Synes den er lett å sette inn. Former den som et 8-tall og bare smetter den på plass. Henter den ut med en finger. Er vel de samme bivirkningene på den som ved andre hormonbaserte prevensjonsmidler. Søk på nett så finner du pakningsvedlegget :)

Skrevet

hva koster det? :)

Anonymous poster hash: 81866...434
Skrevet (endret)

De koster rett over 300, er absolutt verd det:)

Har brukt min av og på (stoppet fordi vi ville ha barn) i 3 år. Er kjempefornøyd! Min mann merker den under sex, men vi tar den bare ut. Å det er ikke så veldig problem å huske når den skal inn å når den skal ut. Selv lager jeg notat på kalenderen som piper når det er påtide med ny ring ;)

Endret av Tiingelling
  • 4 uker senere...
Skrevet

Begynte med p-ring for litt over tre mnd. siden og har fått veldig ømme bryster (i tillegg til endel andre bivirkninger) som i tillegg har blitt litt større. Har hatt mensen i hver ringfrie uke og vært påpasselig med å sette den inn/ta den ut på samme dag og til samme tid.

De to siste dagene har jeg opplevd at det stikker skikkelig når jeg kommer nær brystene.

Hva kan det komme av?

Noen som er blitt gravide mens de har gått på p-ringen?

Skrevet

Begynte med p-ring for litt over tre mnd. siden og har fått veldig ømme bryster (i tillegg til endel andre bivirkninger) som i tillegg har blitt litt større. Har hatt mensen i hver ringfrie uke og vært påpasselig med å sette den inn/ta den ut på samme dag og til samme tid.

De to siste dagene har jeg opplevd at det stikker skikkelig når jeg kommer nær brystene.

Hva kan det komme av?

Noen som er blitt gravide mens de har gått på p-ringen?

Skrevet

Jeg har lest om noen her på forumet som har blitt gravid av p-ring. Vanskelig å vite om de har brukt den rett da men...

Anonymous poster hash: f25d0...ef2

Skrevet

Jeg brukte den et års tid, jeg bare tok den akkurat under sex. Sluttet på den fordi jeg har fått så voldsomt med bivirkninger, slet med det samme på flere forskjellige p-pillemerker da. Nå prøver jeg ut spiral, og er så langt fornøyd :)

Skrevet

Jeg brukte det i ca to år, men jeg opplevde å få mye kviser ved bruk av den. Ellers var jeg kjempe fornøyd, veldig lettvin og din prevensjon. Kjente den litt under sex, men ikke noe problem å ta den ut bare man husker å sette den inn igjen. :-)

Skrevet

Jeg begynte med p-ring fordi jeg ikke tålte p-piller, etter å ha prøvd forskjellige merker. Mistet sexlysten og hadde mensen flere uker i strekk. Er utrolig fornøyd med p-ringen, har ikke hatt noen bivirkninger. Har mensen i færre dager nå enn hva jeg hadde før, og blør mindre. Veldig lettvint å sette inn og ta ut, nesten som en tampong. Jeg legger aldri merke til at den er der, men kjæresten min kjenner den når vi har sex. Gjør ingenting for han, men så har vi vært sammen ganske lenge også.

Jeg vil absolutt anbefale p-ring :-)

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hei, jeg bruker p ringen nå i fire månter, men jeg tokk feil 2x denne måneden.1x glemte jeg å sette in ny p ring 8timer over og andre gang tok jeg ut p ringen en uke fårtidlig .. nå 3 dager etter har jeg fått mensen. .. betyr det at jeg er ikke gravid?? Eller må det ikke ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...