Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 3år nå. Vi hadde sex i starten, men så ble hun gravid og vi har nå ett barn sammen. Barnet er straks 2 år. Vet at kvinner får redusert sexlyst av og amme. Hun ammer enda.

Men hun har sagt rett ut til meg at hun ikke tenner på meg mer.. Og vi har ikke hatt sex siden sist sommer.. Har vel ikke noe serlig til kjærlighetsliv heller. Skal ikke skylde på barnet for at det tar all oppmerksomheten heller. Har prøvd og være romantisk osv.

Så jeg vil egentlig bare spørre. Hvordan få henne til og tenne på meg igjen?

Anonymous poster hash: 40d89...dad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må gjøre en innsast hun også! Forstår hun det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare være tydelig.

Fortelle henne at du kan ikke leve slik. At hun må slutte å amme, og ta ansvar for å komme i form og føle seg vel så hun får opp sexlysten igjen.

Det er forståelig når barnet er yngre, men nå er barnet to år. Hun skylder deg å prøve hardere.

Når det er sagt, må du være forbredt på at hun kanskje trenger endringer fra deg også. Hvis du furter når du ikek får sex, kan det f.eks være veldig avtennende. Hvis du bare gjør noe fint for henne for å få sex, er det også veldig avtennende. Da føles det ikke som kjærlighet, men som noe du gjør bare for å få sex.

Anonymous poster hash: 91ded...381
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette virker som et klassisk scenario. Mange kvinner ser ikke på sex som et fysisk behov, men bare for når man er forelsket, råtent og alt er perfekt. Når hverdagen kommer og sommerfuglene har lagt seg er det ikke så spennende lenger så da gidder man ikke og han kan ha det så godt.

Unnskyldningene er gjerne hva som helst - sliten, hodepine, barn tar energi osv.

Selv som kvinne vet jeg ikke helt hva som er svaret for henne. Jeg ville ikke overdrevet hvor mye du legger deg i "selen" for henne. Romantikk er koselig og smigrende, men ikke seksuelt.

Det viktigste er i bunn og grunn å finne en partner man er seksuelt kompatibel med og som har samme syn på sex - at sexlivet er aktivt og at man har noe "uemosjonell knulling" nå og da.

Av personlig erfaring er det mest avtennende en mann som blir "tøffel".

Mange kvinner gir opp samlivet ved å si nei til sex og la seg selv forfalle, men mange menn slutter også å ha ryggradd, og blir mer som familiens hund enn en autoritetsfigur.

Jeg synes hun virker usjarmerende og lite samarbeidsvillig. Man kan ikke bare sette seg på bakbena og si "jeg tenner ikke på deg mer" som om det er noe du bare skal fikse uten å vite hvordan.

Snakk med henne.

Anonymous poster hash: ea9d5...f1f
  • Liker 4
Skrevet

Hva tenker hun om hva som skal til for at hun skal tenne på deg igjen? Så lenge hun innrømmer at hun ikke tenner på deg lenger må hun jo være klar over at det er et problem og bør være interessert i å finne en løsning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig og råde noen da vi ikke vet hvordan hun har det og hvordan dere har det. Jeg kan bare fortelle at for min del gikk det nok et par år etter at vi fikk vårt første barn. Men etter den perioden var jeg plutselig kåt som bare det, så dette trenger ikke å være "kroken på døra". Dessverre kan jeg ikke si hva som skjedde med meg. Jeg var kjempeglad i han, men tanken på sex gjorde at jeg ble nesten dårlig. Prøvde å tvinge meg selv igjennom det også men da følte jeg det enda verre etterpå - "voldtatt". Ikke noe god løsning. Mannen min prøvde ikke å tvinge igjennom noe men han følte seg jo elendig selvsagt. Vel - Jeg var ung (21) og tror at det og få barn satte meg ut. Følte at kroppen min ikke skulle brukes til sex tror jeg. Var nok litt rystet over disse store forandringene i livet. Fikk to barn til siden, og sexlivet har bare tatt seg opp med årene. Nå tar jeg initiativ hele tiden....Dette er min historie, men det kan selvsagt hende at hun har helt andre problemer. Det eneste rådet jeg føler er "safe" å gi er; Vær tolmodig - forsøk å snakke om det med henne. Kanskje hun greier å åpne seg for å kjenne på følelsene sine. Jeg tipper at hun er fortvilet selv også. Alle jenter vil jo helst ha lyst på mannen sin :hjerte:

Anonymous poster hash: b0841...7f3
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor ammer hun fortsatt?

Skrevet

Hvorfor ammer hun fortsatt?

Hva er det for et tåpelig spørsmål? Verdens Helseorganisasjon anbefaler amming til minimum 2 år, fordi det har en rekke helsegevinster (fysisk og psykisk) for både mor og barn.

Hun ammer fordi både hun og barnet trives med det, og da er det ingen grunn til å slutte. Menneskearten ammer i en naturlig setting i mellom 2-7 år, det er vi biologisk tilpasset.

(Og nei, du er ikke nødvendigvis en dårlig mor hvis du ikke fikk til ammingen bla bla bla..)

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Vi har vært sammen i 3år nå. Vi hadde sex i starten, men så ble hun gravid og vi har nå ett barn sammen. Barnet er straks 2 år. Vet at kvinner får redusert sexlyst av og amme. Hun ammer enda.

Men hun har sagt rett ut til meg at hun ikke tenner på meg mer.. Og vi har ikke hatt sex siden sist sommer.. Har vel ikke noe serlig til kjærlighetsliv heller. Skal ikke skylde på barnet for at det tar all oppmerksomheten heller. Har prøvd og være romantisk osv.

Her må kona di på banen og ta ansvar. Det aner meg at hun er en av dem som er blitt aldeles oppslukt av det å bli mamma, og at alt annet er blitt mindre viktig, deg inkludert. At hun sier hun ikke tenner på deg lenger, som om det bare er noe du må finne deg i, og ikke er noe hun ønsker å endre på, er for lettvint. Ønsker hun å bli alenemor? Du får spørre henne om det.

Å amme til barnet er 2 år, er overhodet ikke nødvendig. Eksperter mener at den helsemessige fordelen ved å amme, gjelder de første 6 måneder av barnets levetid. I Norge har barn tilgang på andre næringskilder enn MM, og rent ernæringsmessig er det ikke nødvendig å amme så lenge. I hungersrammede land i Afrika blir saken selvfølgelig noe annet.

At noen orker amme så store barn, går over min forstand, men vi er jo alle forskjellige.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det for et tåpelig spørsmål? Verdens Helseorganisasjon anbefaler amming til minimum 2 år, fordi det har en rekke helsegevinster (fysisk og psykisk) for både mor og barn.

Hun ammer fordi både hun og barnet trives med det, og da er det ingen grunn til å slutte. Menneskearten ammer i en naturlig setting i mellom 2-7 år, det er vi biologisk tilpasset.

(Og nei, du er ikke nødvendigvis en dårlig mor hvis du ikke fikk til ammingen bla bla bla..)

De norske anbefalingene nå er å starte fast føde v 4 mnd, og øke etterhvert.

Dette mye pga jern og B12.

Ved 2 år fullammer man ikke, i beste fall ammer hun litt her og der egentlig mest for kosens skyld.

Det er mer skadelig med samlivsbrudd og raknet familie for et barn enn å droppe amming totalt- selv om jeg ikke tror helt på forklaringen hennes uansett.

Når man strever med amming er det klart at kroppen føles fanget og tilhørende babyen- men ved litt her og der etter 2 år så er det på tide å vurdere kutt dersom det fortsatt påvirker evnen til seksuell nytelse.

Er jo nok av ammende som har sex.

Du får spørre henne om dette er hvordan hun ser for seg et ideelt samliv, og hva dere kan gjøre begge to for å endre ting.

Jeg hadde sexlyst helt fra fødsel, men vet jeg ville mistet den om jeg eksempelvis følte meg alene om ansvar/mannen ikke delte på ansvaret med babyen.

Uansett har dere nok begge en jobb å gjøre.

Anonymous poster hash: 83c09...3a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er snart 2 år, et svangerskap tar 9 måneder, dvs at dere hadde vært sammen kun noen måneder før hun ble gravid?

2 hovedmuligheter:

1. Noen mister lett sexlyst pga endringer i hormoner og livssituasjon. Når man ikke har hatt tenning på lang tid, kan det avseksualisere forhold til partner selv om det ikke er tenning på partner som var problemet i utgangspunktet. Dette kan trolig fikses hvis begge går inn for å jobbe med saken.

2. Forholdet var bare noen måneder gammelt før dere plutselig skulle bli foreldre. Da er alt nytt og i honeymoon-fasen, kanskje ville det dabbet av naturlig og blitt slutt tidlig fordi dere ikke passer sammen, dersom graviditeten ikke hadde dukket opp og overstyrt den naturlige utviklingen? Hvis det er tilfelle, er det ikke lett å fikse.

Tenner hun på andre? Har jun egensex, eller føler hun seg fortsatt skrudd av seksuelt?

Anonymous poster hash: d9564...3e5

Skrevet

Vet du hva kompis? Slå neven i bordet og krev forandring, eller reis deg opp og gå. Det "forholdet" du høres ut som en enveis-deal med hun som eneste mottaker.

Skrevet

Vet du hva kompis? Slå neven i bordet og krev forandring, eller reis deg opp og gå. Det "forholdet" du høres ut som en enveis-deal med hun som eneste mottaker.

Hun er så ego at hun bruker seg opp på felles barn?

Skrevet

Hun er så ego at hun bruker seg opp på felles barn?

Noen kvinner innbiller seg at de kan pisse på sin partner så fort ungen er på plass. Det er slik man skaper alenemødre.

• Liker 2
Skrevet

Har det skjedd noen endringer med deg fysisk og væremåte?

Her kan det være et hav av årsaker så vanskelig og gi råd.

"Reagerer" selv på at hun ammer fortsatt, selv om det på ingen måte er skadelig. Så er det vel svært uvanlig og amme så lenge i dagens moderne samfunn.Hvor mye amming påvirker sexlysten skall jeg definitivt ikke utale meg om..

Har dere snakket om hva hun tenner på hvordan tenningsmønsteret hennes er, fantasier drømmer etc.

Sex er jo mye psykologi og en porsjon ren kroppslig tiltrekkning.

Du må finne mere ut hva som gjør at hun ikke tenner på deg, er det noe du kan gjøre med det så må du prøve det.

Jeg ville gjort følgende: Ta det opp med henne på en hyggelig og seriøs måte der du får frem at sex er viktig for deg.Prøv og ta tak i ting som hun sikkert irriterer seg over med deg (som sannsynligvis ikke har noe med sex og gjøre).Vis at du elsker henne men samtidig vær tydelig på at sextørken må ta slutt på et tidspunkt.

Lykke til!

Skrevet

Noen kvinner innbiller seg at de kan pisse på sin partner så fort ungen er på plass. Det er slik man skaper alenemødre.

Hva mener du at kvinner som har fått sexlysten sin ødelagt ifbm svangerskap, fødsel og barneomsorg skal gjøre? Betjene mannen sin som en prostituert? Hva slags mann ser slik på moren til sitt barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig og råde noen da vi ikke vet hvordan hun har det og hvordan dere har det. Jeg kan bare fortelle at for min del gikk det nok et par år etter at vi fikk vårt første barn. Men etter den perioden var jeg plutselig kåt som bare det, så dette trenger ikke å være "kroken på døra". Dessverre kan jeg ikke si hva som skjedde med meg. Jeg var kjempeglad i han, men tanken på sex gjorde at jeg ble nesten dårlig. Prøvde å tvinge meg selv igjennom det også men da følte jeg det enda verre etterpå - "voldtatt". Ikke noe god løsning. Mannen min prøvde ikke å tvinge igjennom noe men han følte seg jo elendig selvsagt. Vel - Jeg var ung (21) og tror at det og få barn satte meg ut. Følte at kroppen min ikke skulle brukes til sex tror jeg. Var nok litt rystet over disse store forandringene i livet. Fikk to barn til siden, og sexlivet har bare tatt seg opp med årene. Nå tar jeg initiativ hele tiden....Dette er min historie, men det kan selvsagt hende at hun har helt andre problemer. Det eneste rådet jeg føler er "safe" å gi er; Vær tolmodig - forsøk å snakke om det med henne. Kanskje hun greier å åpne seg for å kjenne på følelsene sine. Jeg tipper at hun er fortvilet selv også. Alle jenter vil jo helst ha lyst på mannen sin :hjerte:

Anonymous poster hash: b0841...7f3

Hun er veldig lik deg der, kjente meg veldig igjen. Hun har samme meningene om det, hun føler det unaturlig med samleie osv.. får håpe det går samme veien her også. Takker for svar alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man amme når ungen er gammel nok til å løfte genseren og finne puppen sjæl? Det er så feil!

Anonymous poster hash: 68e98...a05

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du at kvinner som har fått sexlysten sin ødelagt ifbm svangerskap, fødsel og barneomsorg skal gjøre? Betjene mannen sin som en prostituert? Hva slags mann ser slik på moren til sitt barn?

Hun skal ta tak i problemet og endre det, ikke bare si nei og fortelle ham at han er avtennende som om dette er hans problem.

Anonymous poster hash: ea9d5...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...