Gå til innhold

Noen som har erfaring med seng fra IKEA?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal kjøpe ny seng, og det står mellom en fra IKEA (ca kr 4000) og en fra Bohus (ca kr 6000). Vil jo ha god kvalitet, men samtidig, greit å ikke betale for mye. Derfor lurer jeg på om noen her har IKEA-seng, og om du evt. er fornøyd eller misfornøyd?

Takker for svar! :)

Anonymous poster hash: 46bd7...76c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en enkeltseng fra IKEA på jenterommet mitt da jeg var yngre, og var da relativt fornøyd! Den gikk da ikke i stykker hvert fall, til tross for mine ekstra kiloer... :fnise: Men dette var ikke en rammemadrass, men en sånn vanlig... Tja... Hva skal jeg si? Tre-seng? Madrass til å legge oppi og sånt. Og madrassen som fulgte med var ikke noe særlig, så bra det gikk an å bytte den ut!

Så det kommer sikkert helt an på åssen type seng. Er det rammemadrass? For jeg hadde rammemadrass fra IKEA også en gang, den var litt hard men helt ålreit :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er strålende fornøyde med sengen, madrassene og overmadrassen vår fra Ikea! De har jo utrolig mange ulike madrasser og senger, og kan ikke sammenlignes med hvordan de var tidligere. :)

Anonymous poster hash: ffbce...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en enkeltseng fra IKEA på jenterommet mitt da jeg var yngre, og var da relativt fornøyd! Den gikk da ikke i stykker hvert fall, til tross for mine ekstra kiloer... :fnise: Men dette var ikke en rammemadrass, men en sånn vanlig... Tja... Hva skal jeg si? Tre-seng? Madrass til å legge oppi og sånt. Og madrassen som fulgte med var ikke noe særlig, så bra det gikk an å bytte den ut!

Så det kommer sikkert helt an på åssen type seng. Er det rammemadrass? For jeg hadde rammemadrass fra IKEA også en gang, den var litt hard men helt ålreit :biggrin:

Takk for svar! :-) Det er rammemadrass ja. Den skulle visst være veldig bra ifølge hu på IKEA, men jeg så lurer jeg på om "veldig bra" fra IKEA er like bra som "veldig bra" fra Bohus. (Eller om de har en lavere standard på en måte. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På IKEA får du "sove på det", og du kan ha sengen og madrassen i 90 dager, om du ikke er fornøyd ettepå får du pengene tilbake. De har virkelig utvidet sortimentet sitt, og akkurat nå er det 20% på dobbeltsenger ser jeg på nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sengeramme fra Ikea, men det var kanskje ikke det du mente.

Anonymous poster hash: 65a97...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal kjøpe ny seng, og det står mellom en fra IKEA (ca kr 4000) og en fra Bohus (ca kr 6000). Vil jo ha god kvalitet, men samtidig, greit å ikke betale for mye. Derfor lurer jeg på om noen her har IKEA-seng, og om du evt. er fornøyd eller misfornøyd?

Takker for svar! :)

Her har du mange gode råd angående seng, fjærsystemer m.m. fra sengeekspert :)http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=833268&page=1&#entry14373110

Anonymous poster hash: cff54...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var godt fornøyd med IKEA-senga vår i mange år. Den har vært moden for utskifting noen år nå, men så er den 13-14 år gammel også. I sin tid var den den dyreste rammemadrassen Ikea hadde, men fremdeles ganske rimelig i forhold til mye annet.

Om jeg skal tippe og synse vil jeg tro de beste sengene på Bohus er bedre enn det du får på IKEA, men at om du har et begrenset budsjett får du bedre seng for pengene på IKEA.

Anonymous poster hash: dc1fe...27d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for gode råd! :) Ikke lett å finne frem i denne sengejungelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne madrassen som er viktigst? Vi har en sultan-madrass (tror jeg) fra ikea - sikkert en av de billigere siden vi fikk den i innflytningsgave. Helt JÆVLIG å ligge på. Samme gjelder hodeputene til IKEA (tror vi har prøvd snart alle..) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte senga mi på IKEA, og er veldig fornøyd, men jeg betalte 12.000 for den. Det er ofte sånn at man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har seng fra ikea, dvs hver vår madrass i sengeramme.

Madrassene koster vel inkl overmadrassen tilsammen 9000,- så det er ikke det billigste man får der. Vi er veldig fornøyd med valget vårt iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er gjerne madrassen som er viktigst? Vi har en sultan-madrass (tror jeg) fra ikea - sikkert en av de billigere siden vi fikk den i innflytningsgave. Helt JÆVLIG å ligge på. Samme gjelder hodeputene til IKEA (tror vi har prøvd snart alle..) :P

Senger må prøves og velges selv - det som er verdens beste seng for ett menneske kan være rene torturinstrumentet for et annet. Veldig kjedelig når man får en så dyr gave og den ikke er brukbar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senger må prøves og velges selv - det som er verdens beste seng for ett menneske kan være rene torturinstrumentet for et annet. Veldig kjedelig når man får en så dyr gave og den ikke er brukbar.

Den er jo brukbar... Hehe, vi har hatt den i snart 4 år. Men ja, har prøvd bedre senger for å si det sånn. Verre også faktisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har også seng fra IKEA. Kostet cirka 8000,-, og er veldig fornøyd! Putene er derimot ikke noe særlig synes jeg..

Anonymous poster hash: 67cc2...de8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med min IKEA-seng. Er nå slik at jeg får vondt i ryggen om jeg sover et annet sted, men ikke i min fantastiske IKEA-seng.

Anonymous poster hash: d4f9a...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tusen takk for svar! :) Var inne å prøvde den aktuelle Bohus-senga i dag. Den var litt for hard syns jeg, og hvis man ville ha noe bedre, måtte kostet det over 10000, det gidder jeg ikke. Så da blir det IKEA. (Ifølge mange svar, så høres jo ikke det så ille ut) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har IKEA rammemadrass og er kjempefornøyde. Har hatt den i 5 år, like fin ennå.

Nå er det jo også slik at IKEA gjentatte ganger har slått langt dyrer merker i diverse tester, bare å google!

Anonymous poster hash: 5f56c...f88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...