Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2004 #1 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg begynner å få visdomstenner, i alle hjørnene på likt!!! Jeg har lyst å bare slå til meg selv i svime,kanskje det slutter å klø og gnage da?!??!! ARRRRRRRRRRGH!!! Anrde visdomstannplagede kan også sutre her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2004 #2 Del Skrevet 28. juni 2004 *sutre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 28. juni 2004 #3 Del Skrevet 28. juni 2004 :trøste: Hvis det hjelper noe så kan jeg minne om at mine tre visdomstenner (har ikke fått den fjerde enda) kom opp uten at det verken klødde eller gjorde vondt i det hele tatt.... eehh.. kanskje det ikke hjalp... Men nå blir du en vis kvinne Dustehue... hjalp det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. juni 2004 #4 Del Skrevet 28. juni 2004 Så så :trøste: Jeg har hatt mine siden jeg var 18, de kom opp helt uten at jeg merket det. Og jeg er bare sjeleglad for at de oppfører seg pent slik at jeg ikke trenger å trekke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 28. juni 2004 #5 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg kan dessverre ikke tørste deg, så jeg burde sikkert ikke skrevet svar.. Hadde problemer med alle mine visdomstenner og måtte trekke dem alle... Det gjorde vondt.. Sorry tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2004 #6 Del Skrevet 28. juni 2004 To av mine begynte sin vei ut tannkjøttet, føltes grusomt ut...så plutselig en dag gjorde det ikke vondt mer, og utviklingen stoppet....tannkjøttet har blitt tykkere igjen over tennene :-( (tror det er vanlig å få de seint i min familie..) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 28. juni 2004 #7 Del Skrevet 28. juni 2004 Det samme hendte meg som i Cleas tilfelle! Er livredd for at de må trekkes, men tannlegen har til nå aldri kommentert noe om visdomstennene... Ligg i ro, dere små, ligg i ro! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2004 #8 Del Skrevet 28. juni 2004 Men gjør de vondt når de vokser ut uansett, og kanskje de roer seg ned? aiai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. juni 2004 #9 Del Skrevet 28. juni 2004 Hvor gammel er man når man får visdomstenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. juni 2004 #10 Del Skrevet 28. juni 2004 Hvor gammel er man når man får visdomstenner? Det kommer helt an på når du blir vis det. Nei, spøk til side. Visdomstennene kan komme fra du er 16-17, men også mye senere. Noen har ikke visdomstenner, noen har bare et par av dem, men de fleste får alle fire. Visdomstenner kan gjerne forstyrre tannstillingen til de andre tennene (de som har regulering får gjerne ikke fjernet den bakpå tennene før visdomstennene kommer ut, nettopp av denne grunnen) og fordi de er vanskelige å pusse og dermed lettere får hull er det vanlig å fjerne dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. juni 2004 #11 Del Skrevet 28. juni 2004 :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2004 #12 Del Skrevet 28. juni 2004 Hvor gammel er man når man får visdomstenner? Mamma fikk sine når hun var 25, mens venner jeg har fikk sine når de var rundt 20. Tror det er alt ettersom.... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 28. juni 2004 #13 Del Skrevet 28. juni 2004 http://www.tenner.no/visdomstenner.htm Dustehue, du får kjøpe deg en bitering da. Jeg har forresten fjernet alle mine. Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2004 #14 Del Skrevet 28. juni 2004 En liten solskinnshistorie fra meg. Jeg har trukket to visdomstenner, og skal ta de to siste om et par måneder. Jeg hadde ingen problemer, det var absolutt ikke vondt, hverken under trekkingen eller etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 28. juni 2004 #15 Del Skrevet 28. juni 2004 Har ennå ikke fått noen, og jeg er 31 . men det hender det klør litt baki der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 28. juni 2004 #16 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg sleit også skikkelig med mine visdomstenner, så jeg har trukket alle sammen. Det gjør ikke vondt å trekke dem, så mitt råd er; løp til tannlegen, du vil få det så mye mye bedre. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #17 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg er 26, har en visdomstann som er sånn halveis ute. De andre har jeg ikke fått. En tannlege hadde sikkert sagt til meg at jeg må trekke den tanna som er halveis ute, men den har ikke vokst noe på et år, har aldri gjort vondt, og det klør ikke. Så jeg bryr meg ikke noe om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 29. juni 2004 #18 Del Skrevet 29. juni 2004 de som har regulering får gjerne ikke fjernet den bakpå tennene før visdomstennene kommer ut, nettopp av denne grunnen Jeg har hatt regulering, men fikk fjernet den selv om ikke alle visdomstennene mine hadde kommet ut da. Hva annet kan visdomstennene forandre på enn å skyve de andre tennene tettere sammen egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 29. juni 2004 #19 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg begynner å få visdomstenner, i alle hjørnene på likt!!! Jeg har lyst å bare slå til meg selv i svime,kanskje det slutter å klø og gnage da?!??!! ARRRRRRRRRRGH!!! quote] Masse sympati herfra :trøste: Du får gå på apoteket og kjøpe deg sånn middel som man har på gommene til babyer for at det ikke skal klø når de får tenner, Dustehue. Var det ikke Dentinox det het, da? Den bedøver tannkjøttet, så det vil nok hjelpe litt. Ellers får du trøste deg med at det er over når du nå får alle de fire tennene samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå