Gå til innhold

Fine joggeturer i Oslo og evt treningsvenninne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser etter nye fine joggeløyper i Osloområdet. Litt lei av traseen Sognsvann rundt. Liker opplyste områder der veien til kollektivtransport ikke er for lang. Savner også en treningsvenninne som heller ikke er i toppform :) Send gjerne en pm. Jeg er alene med barn og ser for meg en kort joggetur en-to ganger i uken. Ellers er jeg rolig og blid. Husk å skriv litt om deg selv. Alle innspill mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akerselva! :-)

Anonymous poster hash: 8b560...c41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper langs Akerselva. Har en løype som går fra myraløkka på Torshov og opp til maridalsvannet forbi Frysja og frem og tilbake er det totalt 9,5km. Synes dette er en veldig fin løype med litt stigning også. Og flotte naturopplevelser til Oslo å være:)

Anonymous poster hash: fa19b...480

Skrevet

Lillomarka er fin. Lysløype og en del folk som er ute.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror også det er fint å løpe opp grefsenkollen eller vettakollen, vet om mange som gjør det, men har ikke testet selv. Noen med erfaring?

Vet også om endel som løper i marka ved årvoll

AnonymBruker
Skrevet

Lillomarka! Supert løypenett.. Linderudkollen- Trollvann-omr

Anonymous poster hash: 3e820...fc2
  • Liker 2
Skrevet

Hvor er det lurt å starte i så fall? Forslag? Er det god merking så jeg ikke trenfer kart?

Har hørt det skal være muligheter fra parkeringsplassen ved Trolltjern. Er dette et ok utgangspunt? Jeg ser for meg en joggetur på maks en time. :)

Lillomarka! Supert løypenett.. Linderudkollen- Trollvann-omr

Anonymous poster hash: 3e820...fc2

Skrevet

Tror også det er fint å løpe opp grefsenkollen eller vettakollen, vet om mange som gjør det, men har ikke testet selv. Noen med erfaring?

Vet også om endel som løper i marka ved årvoll

Vil ikke ha for mange bakker i første omgang. Noen med erfaring fra rundt Årvoll, hvor kan jeg jogge her?

Takker for svar!

Skrevet

Årvoll er veldig fint det. Ville tatt bussen til Stig, eller parkert på Grefsenkollen slalombakke dersom du har bil og startet derfra. Da har du lysløype fra starten av. Eventuelt kan du starte fra Tonsenhagen, men der er jeg litt usikker på parkeringsmuligheter, og det er litt vanskeligere å finne løypa om du ikke er kjent.

Skrevet

Rundt Nøklevann er fint om du vil ha ca åtte-ni km og en del bratte bakker. Veldig fint der, og lett å finne fram. Kan parkere på Østmarksetra eller Bøler. Ellers er det jo fint rundt Østensjøvannet hvis du vil ha en litt kortere løype, som også har mulighet til å forlenges, enten ved å løpe til Rustad skole og rundt fotballbanen der eller å ta en ekstra runde i skogen.

Skrevet

Må da være tryggere og jogge sammen en mann viss det skulle skje noe.

Skrevet

Er du ikke litt paranoid nå? Det skumleste jeg har møtt på etter hundrevis av turer i marka er elg. Jeg bor nærme Lillomarka, men jogger helst med lydbok alene eller med en sprekere kompis.

Skrevet

Hei!

Lurer på hvor trygt det er å jogge i marka. Er det en felles oppfatning her inne at det er trygt på ettermiddag/kveld rundt 20.00?

Takk for alle svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lurer på hvor trygt det er å jogge i marka. Er det en felles oppfatning her inne at det er trygt på ettermiddag/kveld rundt 20.00?

Takk for alle svar! :)

Marka er trygg! Hvis du ikke er redd huggorm, mørkredd osv sånn som meg da :-p

Anonymous poster hash: 8b560...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...