Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har vært sammen med mannen min i snart 5 år, og vi er også gift. Problemet er at foreldrene hans hater meg. De snakker dritt til resten av familien, blokkerer på Facebook, nekter å prate med mannen min når jeg er der, ignorerer bursdager, inviterer kun han i selskaper osv. Det er i og for seg greit, mannen min har så og si ikke noe med dem å gjøre lenger, men nå er jeg gravid.

Har de krav på noe samvær med babyen? De påstår at de skal være "beste" og "besta", og ta med ungen på turer - men jeg føler meg ikke komfortabel med det. I tillegg har de begge et alkoholproblem.. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal ordne dette?

Anonymous poster hash: 989b5...87f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen kjipe svigers! Nei, de har ingen samværsrett(!) Dere som foreldre bestemmer helt og holdent hvem barnet skal bli "utsatt" for. Snakk med mannen din så dere blir enige. Jeg ville absolutt ikke godtatt at barnet mitt hadde kontakt med svigerforeldre som har lagt meg til hat. Det merker ungene bedre enn du tror. Min søster har selv akkurat fått barn og har en svigerinne som absolutt ikke skal få komme i nærheten av ungen nettopp pga samme problem

Anonymous poster hash: 009d8...fc8
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen kjipe svigers! Nei, de har ingen samværsrett(!) Dere som foreldre bestemmer helt og holdent hvem barnet skal bli "utsatt" for. Snakk med mannen din så dere blir enige. Jeg ville absolutt ikke godtatt at barnet mitt hadde kontakt med svigerforeldre som har lagt meg til hat. Det merker ungene bedre enn du tror. Min søster har selv akkurat fått barn og har en svigerinne som absolutt ikke skal få komme i nærheten av ungen nettopp pga samme problem Anonymous poster hash: 009d8...fc8

Åh, så bra! Merker jeg blir stresset bare av å tenke på det. Tenker de får komme i dåpen og det blir det. Skjønner ikke hvorfor det skal bli sånn, ideelt hadde jo alle vært venner - er jo det jeg har håpet på i mange år. Men føler ikke at jeg takler det mer :(

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare fortelle mannen din at du kommer til å blånekte på at de skal kalles beste og besta. Det hadde jeg aldri tolerert slik som de har oppført seg.

Ikke send barnet med på turer med dem om du ikke føler at de behandler deg bra.

Egentlig må du ta en alvorsprat med mannen. Jeg hadde nektet å invitere dem i dåpen også i og med at de ikke inviterer deg til bursdager og slikt.

:hug: Håper du og mannen kan bli enige på en måte du er komfortabel med. :hug:

Anonymous poster hash: da4f9...089
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har vært sammen med mannen min i snart 5 år, og vi er også gift. Problemet er at foreldrene hans hater meg. De snakker dritt til resten av familien, blokkerer på Facebook, nekter å prate med mannen min når jeg er der, ignorerer bursdager, inviterer kun han i selskaper osv. Det er i og for seg greit, mannen min har så og si ikke noe med dem å gjøre lenger, men nå er jeg gravid.

Har de krav på noe samvær med babyen? De påstår at de skal være "beste" og "besta", og ta med ungen på turer - men jeg føler meg ikke komfortabel med det. I tillegg har de begge et alkoholproblem.. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal ordne dette?

Trodde først du var svigerinnen min som stakk av fra sin syke samboer (nyre), men så så jeg at du er gravid og forsto jeg at det ikke var henne. :)

Anonymous poster hash: 30518...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Trodde først du var svigerinnen min som stakk av fra sin syke samboer (nyre), men så så jeg at du er gravid og forsto jeg at det ikke var henne. :)Anonymous poster hash: 30518...3f0

Hehe, har faktisk gått fra han en gang på grunn av dem. Da inviterte dem han med ut for å spise og kjøpte en dyr flaske champagne for å feire at han skulle skilles...

Fant ut at jeg ikke ville at de skulle komme imellom oss og kom fort tilbake.

Hadde det ikke vært for jobben til mannen min og at vi må bo her, hadde vi flyttet langt unna. Håper han kan finne seg en like bra betalt jobb et annet sted, så vi kan flytte :)

AnonymBruker
Skrevet

Krav nei? Du bestemmer hvem du tar med barnet til ;) du og barnefarem

Anonymous poster hash: da865...43d

AnonymBruker
Skrevet

Rent juridisk har ikke besteforeldrene krav på noe som helst. Dere er foreldrene til ungen, og dere bestemmer. Men syns du ikke det er særdeles egoistisk av deg å frarøve barnet ditt muligheter for å ha god kontakt med sine egne besteforeldre? Jeg forstår at det er hensyn som taler mot - blant annet dette alkoholproblemet, men klarer besteforeldrene å oppføre seg rundt ungen, er det vel lite som skal kunne tilsi at ungen tar skade av det. Ungen vil jo i så fall bare være med besteforeldrene i korte perioder, og gjerne mens dere har tilsyn.

Forøvrig må jeg bare påpeke at jeg innser at dette ikke er din drømmesituasjon. Men helt ærlig så har du satt deg selv litt i en knipe, når du velger å få barn med en mann med foreldre du ikke har et godt forhold til. Det er trist og leit at det må være sånn, og disse "besteforeldrene" høres ut som ganske kjipe mennesker, men du visste jo dette på forhånd, så du bør vel strengt tatt tenkt på det tidligere også, når dere begynte å planlegge å stifte familie, eller?

Anonymous poster hash: 27be2...592
Skrevet

Rent juridisk har ikke besteforeldrene krav på noe som helst. Dere er foreldrene til ungen, og dere bestemmer. Men syns du ikke det er særdeles egoistisk av deg å frarøve barnet ditt muligheter for å ha god kontakt med sine egne besteforeldre? Jeg forstår at det er hensyn som taler mot - blant annet dette alkoholproblemet, men klarer besteforeldrene å oppføre seg rundt ungen, er det vel lite som skal kunne tilsi at ungen tar skade av det. Ungen vil jo i så fall bare være med besteforeldrene i korte perioder, og gjerne mens dere har tilsyn.

Forøvrig må jeg bare påpeke at jeg innser at dette ikke er din drømmesituasjon. Men helt ærlig så har du satt deg selv litt i en knipe, når du velger å få barn med en mann med foreldre du ikke har et godt forhold til. Det er trist og leit at det må være sånn, og disse "besteforeldrene" høres ut som ganske kjipe mennesker, men du visste jo dette på forhånd, så du bør vel strengt tatt tenkt på det tidligere også, når dere begynte å planlegge å stifte familie, eller?

Anonymous poster hash: 27be2...592

Man kan jo like gjerne snu på det.

Utrolig korttenkt av foreldrene hans å være såpass negative til svigerdatteren om de ser for seg at de ønsker et forhold til barnebarna!

Jeg sender ikke mine unger til folk som ikke greier å forholde seg til meg.

Her må hans foreldre ta ansvar for egne handlinger.

Unger savner ikke besteforeldre de aldri har møtt.

Vær ærlig om omstendighetene når barna vokser til.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rent juridisk har ikke besteforeldrene krav på noe som helst. Dere er foreldrene til ungen, og dere bestemmer. Men syns du ikke det er særdeles egoistisk av deg å frarøve barnet ditt muligheter for å ha god kontakt med sine egne besteforeldre? Jeg forstår at det er hensyn som taler mot - blant annet dette alkoholproblemet, men klarer besteforeldrene å oppføre seg rundt ungen, er det vel lite som skal kunne tilsi at ungen tar skade av det. Ungen vil jo i så fall bare være med besteforeldrene i korte perioder, og gjerne mens dere har tilsyn. Forøvrig må jeg bare påpeke at jeg innser at dette ikke er din drømmesituasjon. Men helt ærlig så har du satt deg selv litt i en knipe, når du velger å få barn med en mann med foreldre du ikke har et godt forhold til. Det er trist og leit at det må være sånn, og disse "besteforeldrene" høres ut som ganske kjipe mennesker, men du visste jo dette på forhånd, så du bør vel strengt tatt tenkt på det tidligere også, når dere begynte å planlegge å stifte familie, eller? Anonymous poster hash:

27be2...592

Ja, jeg skulle selvfølgelig tatt abort når jeg fant ut at jeg var gravid (ble gravid på pillen)

Jeg synes også det er egoistisk av meg og det er derfor jeg vil ha forskjellige synspunkter på dette. Det er ikke lett, og jeg vil jo helst at barnet skal ha hele familien rundt seg, men jeg vet ikke om det lar seg gjøre.

Ts

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei!

De har ikke krav på samvær.

Sålenge de demonstrerer så sterkt at de misliker deg,vil barn oppdage dette,og DET er ikke bra!

Så jeg ville bedt de i dåpen,og ellers forventet unnskyldninger og totalt endret holdning til deg før jeg lot barnebarn være hos dem.

De kan komme på besøk til dere. Om de klarer oppføre seg anstendig!

Besteforeldre er ikke alltid et gode for barn. Ikke når de oppfører seg sånn. Og på tur med de som har et alkoholproblem? No way.

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt sjokkert over at det går an!

Anonymous poster hash: 91e9c...65b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skulle selvfølgelig tatt abort når jeg fant ut at jeg var gravid (ble gravid på pillen)

Jeg synes også det er egoistisk av meg og det er derfor jeg vil ha forskjellige synspunkter på dette. Det er ikke lett, og jeg vil jo helst at barnet skal ha hele familien rundt seg, men jeg vet ikke om det lar seg gjøre.

Ts

Alkoholiserte mennesker trenger du ikke ta hensyn til på den måten. Disse høres jo ikke helt gode ut dessverre.

Anonymous poster hash: 02226...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...