AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Er det noen som har (relativt nylig) har gått Besseggen på en lørdag? Jeg leser mye om at man må gå i kø og at det er som Karl Johan, gjelder dette også sent i august? Er det en risiko for at man kommer dit og ikke får soveplass? Ideelt sett skulle jeg jo gjerne gått på en onsdag e.l., men det går ikke med hensyn til jobb og reisefølget. Er det så ille at det er bedre å ikke gå i det hele tatt, eller det litt sånn skitt au og at man kan lure seg selv til å tro at det er koselig med så mange folk i fjellet? Anonymous poster hash: 05fcb...3bf
anybody Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Soveplass? Jeg har gått besseggen fem ganger over de siste tre åra, i år på lørdager og det er mye folk men absolutt ikke noe problem. Det er et svært område, det er mye folk men man går absolutt ikke i hæla på andre mennesker. Nå har jeg stått opp og tatt den tidligste båten som kjører ut, mulig det er annerledes om man tar de båtene som går senere.. Men jeg har aldri opplevd at det er irriterende mye folk der.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Soveplass? Man sover da ikke over. Besseggen klarer man fint å gå på under en dag og vel så det Anonymous poster hash: 9c5e0...39e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Hups. Med soveplass mente jeg type Gjendesheim/Memurubu. Jeg vet at selve gåturen ikke tar så mange timer, men når man har 6-7 timer med buss hver vei er det vel litt ambisiøst å klare hele greia på en dag, i og med at det ikke går nattbusser. De fleste begynner jo å gå om morgenen, og de færreste bor vel tilfeldigvis i nabolaget, ergo må man overnatte først. Anonymous poster hash: 05fcb...3bf
Gjest bustyvel Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Seng bør du booke på forhånd! Helgene i august er rimelig travle i Jotunheimen, og også da på Besseggen, spesielt om værmeldingene er gode. Anbefaler deg å gå fra Memurubu til Gjendesheim, for da går du oppover det bratte fremfor nedover. En hyggelig tur. Jeg foretrekker å gå den utenfor sesong, men nå må du huske på at folk gjerne smører litt på når de sier at det er som å gå på Karl Johan.. Mye folk ja, men pust, nyt og kos deg på tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå