AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Hei Jeg flytter ut fra min eks-samboer (han gjorde det slutt). Har aldri vært i denne situasjonen før. Hvordan forlater man huset/leiligheten? Gjør man det "koselig" for han å komme hjem (så godt det er mulig)?. Det var et veldig vondt brudd og han har ikke vært spesielt grei mot meg, men jeg har ikke lyst å virke bitter og sur (noe jeg heller ikke er egentlig) - har bare lyst å være raus og ok i denne forferdelige perioden i livet etter mange år sammen. Anonymous poster hash: 1cb2c...489
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Hei Jeg flytter ut fra min eks-samboer (han gjorde det slutt). Har aldri vært i denne situasjonen før. Hvordan forlater man huset/leiligheten? Gjør man det "koselig" for han å komme hjem (så godt det er mulig)?. Det var et veldig vondt brudd og han har ikke vært spesielt grei mot meg, men jeg har ikke lyst å virke bitter og sur (noe jeg heller ikke er egentlig) - har bare lyst å være raus og ok i denne forferdelige perioden i livet etter mange år sammen. Anonymous poster hash: 1cb2c...489 Normal rydding og vasking ved behov. Ønsker du han tilbake, ettersom du nevner dette med å gjøre det "koselig" for han å komme hjem? Anonymous poster hash: c3780...ea9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Normal rydding og vasking ved behov. Ønsker du han tilbake, ettersom du nevner dette med å gjøre det "koselig" for han å komme hjem? Anonymous poster hash: c3780...ea9 Nei, egentlig ikke, til det er altfor mye ødelagt. Men vil etterlate et bra etterinntrykk og vise at jeg ikke er bitter, men heller litt storsinnet Anonymous poster hash: 1cb2c...489
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Hei Jeg flytter ut fra min eks-samboer (han gjorde det slutt). Har aldri vært i denne situasjonen før. Hvordan forlater man huset/leiligheten? Gjør man det "koselig" for han å komme hjem (så godt det er mulig)?. Det var et veldig vondt brudd og han har ikke vært spesielt grei mot meg, men jeg har ikke lyst å virke bitter og sur (noe jeg heller ikke er egentlig) - har bare lyst å være raus og ok i denne forferdelige perioden i livet etter mange år sammen. Anonymous poster hash: 1cb2c...489 Tenker du "koselig" som i: Blomster på bordet, favorittmaten klar i kjøleskapet, tøflene på plass ved sofaen osv? Jeg ville ikke gjort det, men bare ryddet, støvsugd, vasket (etter behov, dersom det var støvete el.l etter meg da jeg hadde ryddet sammen tingene mine) Anonymous poster hash: c3780...ea9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Nei, egentlig ikke, til det er altfor mye ødelagt. Men vil etterlate et bra etterinntrykk og vise at jeg ikke er bitter, men heller litt storsinnet Anonymous poster hash: 1cb2c...489 Ok. Men han kan misforstå det Anonymous poster hash: c3780...ea9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Tenker du "koselig" som i: Blomster på bordet, favorittmaten klar i kjøleskapet, tøflene på plass ved sofaen osv? Jeg ville ikke gjort det, men bare ryddet, støvsugd, vasket (etter behov, dersom det var støvete el.l etter meg da jeg hadde ryddet sammen tingene mine) Anonymous poster hash: c3780...ea9 Jeg tenker MAX blomster på bordet, ingenting annet. Etter jeg tar ut mitt blir det nemlig veldig stusselig der.. Men det er jo hans valg det da Anonymous poster hash: 1cb2c...489
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Jeg tenker MAX blomster på bordet, ingenting annet. Etter jeg tar ut mitt blir det nemlig veldig stusselig der.. Men det er jo hans valg det da Anonymous poster hash: 1cb2c...489 Ok. Vet du at han er glad i blomster, så kunne du jo gjort det Anonymous poster hash: c3780...ea9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Jeg aner ikke hva som er normalt å gjøre. Da han midlertidig flyttet ut (etter å ha dumpet meg) la han på rent sengetøy, satte opp bilder av oss, la frem koselige kort han tidligere hadde gitt meg og kjøpte inn mat. (galskap, ikke sant?) - jeg har ikke tenkt å dra det så langt... Anonymous poster hash: 1cb2c...489
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Jeg ville ha etterlatt meg leiligheten ren, uten å gjøre noe mer ut av det. Anonymous poster hash: fcd77...cb9 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Det er nesten så jeg ikke forstår spørsmålet. Vi brøt opp på høsten i fjor. Jeg tok med meg alt mitt, han ba om noen lys-holdere for jeg holder ett veldig koselig hus, noe han har blitt vant til gjennom 13 år, så han fikk de jeg ikke ville ha med meg. Det var en av tingene han mistet ved å oppføre seg på en måte som gjorde at jeg måtte gjøre det slutt, ett koselig hjem. Nå har han ett sted å bo. Ikke mitt problem. Vaske det som blir av rot og møkk ved utflytning men jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal pynte opp for ham før du drar. Han er vel en voksen mann, han kan kjøpe seg blomster sjøl. Anonymous poster hash: bdd15...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Det er vel ingen fasit på det, men da jeg forlot huset "vårt", la jeg frem nye sengklær og vasket det forrige, ryddet og sørget for at det så bra ut, og ikke noe mer. Jo, jeg skrev et vers av sangen vår på en lapp og la den på puta hans, bare som et siste takk, eller hva jeg skal kalle det. Anonymous poster hash: 71f64...8e7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Det er nesten så jeg ikke forstår spørsmålet. Vi brøt opp på høsten i fjor. Jeg tok med meg alt mitt, han ba om noen lys-holdere for jeg holder ett veldig koselig hus, noe han har blitt vant til gjennom 13 år, så han fikk de jeg ikke ville ha med meg. Det var en av tingene han mistet ved å oppføre seg på en måte som gjorde at jeg måtte gjøre det slutt, ett koselig hjem. Nå har han ett sted å bo. Ikke mitt problem. Vaske det som blir av rot og møkk ved utflytning men jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal pynte opp for ham før du drar. Han er vel en voksen mann, han kan kjøpe seg blomster sjøl. Anonymous poster hash: bdd15...4cf Du har vel på en måte rett i dette. Kanskje det er min måte å være snill mot en jeg fortsatt (tross alt) er veldig glad i. Men han har seg selv å takke, og han har jo valgt meg bort.. TS Anonymous poster hash: 1cb2c...489
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Det er vel ingen fasit på det, men da jeg forlot huset "vårt", la jeg frem nye sengklær og vasket det forrige, ryddet og sørget for at det så bra ut, og ikke noe mer. Jo, jeg skrev et vers av sangen vår på en lapp og la den på puta hans, bare som et siste takk, eller hva jeg skal kalle det. Anonymous poster hash: 71f64...8e7 Hvordan responderte ham på det med sangen? Var det du eller han som ville gå? TS Anonymous poster hash: 1cb2c...489
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Du har vel på en måte rett i dette. Kanskje det er min måte å være snill mot en jeg fortsatt (tross alt) er veldig glad i. Men han har seg selv å takke, og han har jo valgt meg bort.. TS Anonymous poster hash: 1cb2c...489 Jeg er glad i min x jeg også. Han får til og med komme på besøk og kose seg litt hos meg noenganger, men som man reder ligger man Nei du, ta med deg tingene og forlat leiligheten i normal ren tilstand, du skylder ikke ham en siste room-service. Anonymous poster hash: bdd15...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 jeg hadde bare tatt med tingene mine og ikke gjort noe mer. hvorfor skal du vaske og pynte når du ikke skal bo der noe mer? og han er grunnen til det. om du gjør koselige ting for han så tror han jo du har tilgitt han og at oppførselen hans er helt grei. Anonymous poster hash: 138a9...3a5 3
Gjest Jørild Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Jeg hadde lagt igjen hybelkaninene og dratt. 3
Adhara Skrevet 28. juli 2014 #17 Skrevet 28. juli 2014 Jeg synes det virker noget spesielt å skulle pynte etter seg når man har blitt dumpa. Jeg hadde pakket sakene mine og bare dratt. Hadde ikke kommet til å løfte en finger en gang. Så bitter er jeg 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #18 Skrevet 28. juli 2014 Jeg er ikke vaskehjelp. Jeg hadde tatt med meg tingene mine og dratt. Null vasking, rydding eller pynting. Har du ikke nok med flyttingen? Du kan jo pynte så mye du bare orker i ny leilighet. Anonymous poster hash: d1ebc...7b1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #19 Skrevet 28. juli 2014 Jeg rydda og vaska etter meg før jeg dro, men ikke mer enn det. Og det er som det blir sagt, det er greit å oppføre seg litt skikkelig selv i en sår situasjon. Og jeg er glad for det, vi er kompiser nå noen år etterpå, så jeg glad jeg ikke demonstrerte på noe vis, men heller vaska opp etter meg. Anonymous poster hash: 1a145...a3a
Gjest RottusFrekkus Skrevet 28. juli 2014 #20 Skrevet 28. juli 2014 Ikke for å være brutal her, men i endel tilfeller så er man ganske forsynt av det meste ved personen man gjør det slutt med(der og da, på helt irrasjonelle ting). Hadde noen skrevet dikt, tent lys og gjort ting som var mer enn fullstendig dagligdags for den vedkommende hadde jeg ikke følt savn tror jeg, heller stusset litt og muligens lurt på hva som foregikk i topplokket. Når man gjør det slutt er man, eller iallefall vil bli ferdig. Romantiske og mer enn normalt høflige gester for å lage et poeng er ikke hva man responderer positivt på. Alle kan vaske og pynte med noen lysestaker, jeg ville vel heller håpet på at vedkommende savnet eller iallefall i ettertid satte pris på noe langt dypere enn det- type samtalene vi hadde, lyden av at en endelig er hjemme, humør/sex/personlighet osv. Hvordan jeg vasker badet eller lager skinkegrateng er vel revnende likegyldig. Om du lurer på hva som er normalt høflig i et brudd ved utflytting så er det vel at man ikke lar en gjeng ting stå igjen lenge og at man rydder litt etter selve flyttingen? (og selvsagt at man ikke klipper alle slipsa og boxerne i to ) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå