Gå til innhold

Jeg har slitt med kviser i 3 måneder nå :( Hvordan bli kvitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Æsj jeg har slitt med kviser i 3 måneder og jeg er så lei. Jeg har ikke hatt noe særlig kviser før, men i det siste har jeg ikke sett ut :(

Jeg trener og er sunn. Spiser nesten aldri sukker. Hva kan jeg gjøre? Produkter som er gode mot kviser?

Anonymous poster hash: f4c9d...c85
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 275f8...987

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23

Skrevet

Hva slags produkter bruker du til vanlig, og hvor kommer kvisene? Kan være hormonelt/stress-relatert, sånn er det ofte med meg

Skrevet

Begynn på p-pillen Diane, helsikes effektivt.

AnonymBruker
Skrevet

Når du er 23 år og først nå har begynt med kviser, så må du ta dette opp med fastlegen din. Dette er utenfor normalen.

Kviser har ingenting med sukker eller kosthold å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er kvisene? I T-sonen eller spredt over?

Har du hatt noen endringer i kosthold, livsstil eller hudpleie de siste 3 månedene?

Anonymous poster hash: 5e6e5...e06
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er kvisene? I T-sonen eller spredt over?

Har du hatt noen endringer i kosthold, livsstil eller hudpleie de siste 3 månedene?

Anonymous poster hash: 5e6e5...e06

Jeg har mest i t sonen, men noen små på kinna. Jeg har den samme kosten som jeg alltid har hatt.

Jeg har brukt Dermalogica siden i vår. Før brukte jeg MD

Gjest Artistina
Skrevet

Vær nøye med rens morgen og kveld. Skrubb ansiktet med en fin skrubbkrem 2 ganger i uken.

AnonymBruker
Skrevet

Vær nøye med rens morgen og kveld. Skrubb ansiktet med en fin skrubbkrem 2 ganger i uken.

TS bør også være obs på at overdreven rensing/skrubbing av huden kan fremprovosere kviser.

Anonymous poster hash: fa41d...a68

Gjest Artistina
Skrevet

TS bør også være obs på at overdreven rensing/skrubbing av huden kan fremprovosere kviser.

Jeg har fått beskjed av hudpleier å bruke skrubb to ganger i uken i tillegg til daglig rens. Hadde tilløp til kvise da jeg hadde min første behandling og huden min har i hvert fall aldri vært finere enn etter at jeg startet med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Kviser har ingenting med sukker eller kosthold å gjøre.

Tull. Jeg kan nærmest se på mine ansiktskviser hvor mye sukker jeg har spist forleden uke.

Anonymous poster hash: c2672...479

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed av hudpleier å bruke skrubb to ganger i uken i tillegg til daglig rens. Hadde tilløp til kvise da jeg hadde min første behandling og huden min har i hvert fall aldri vært finere enn etter at jeg startet med dette.

Ja, men du skjønner vel at folk har ulike hudtyper og at ditt personlige råd fra hudpleieren ikke gjelder for alle?

AnonymBruker
Skrevet

Tull. Jeg kan nærmest se på mine ansiktskviser hvor mye sukker jeg har spist forleden uke.

Anonymous poster hash: c2672...479

Det er bare innbilning. Kviser bestemmes først og fremst av hormoner.

Når det er sagt kan varmeperioden vi har hatt i det siste gi mer kviser i en forbigående periode.

Gjest Artistina
Skrevet

Ja, men du skjønner vel at folk har ulike hudtyper og at ditt personlige råd fra hudpleieren ikke gjelder for alle?

Nei, selvsagt - men det er vel verd et forsøk når man først har så store plager. Jeg hadde prøvd alt - men jeg hadde da også gått til en seriøs hudpleier og fått råd.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det kan godt være pga. Sommerværet. Har alltid mer kviser i juni, juli og august enn resten av året. Svetter du en del og bruker spf i ansiktet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...