AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Det er nå 1 1/2 år siden eksmannen min var utro, hvor han flyttet så og si rett inn til den dama. ( som jeg kjente fra før) Han har vært bare vanskelig siden da, med samarbeid og samvær. Har faktisk ikke fått snakket ordentlig med han siden bruddet, og det tror jeg den dama står for. Vi var sammen i 18 år og har barn sammen. Han nekter å samarbeide, og vi har vært gjennom hele runden med Familievernkontoret, som ikke var til noe hjelp, da han siste gangen rømte derifra også. Jeg vet jeg ikke skal bruke energi på de to, men det er ikke enkelt. Pga problemene de skaper, så kommer jeg meg ikke så fort videre. Det jeg lurer på, hvor lenge varer slike rebound- forhold? Det skrives ofte her at forhold startet på utroskap ikke vil vare. Jeg håper det tar slutt snart så det går an å samarbeide og snakke sammen. For vi har tross slt 3 barn, som han har valgt å se lite til. Trodde det forholdet ville ta slutt etter ett år..? Men det er fått 1 1/2 år nå. Vet den dama er veldig manipulativ, og er etter det jeg har hørt både bilpolar og psykopatisk, med null empati for andre. Er redd eksen er fanget i et nett han ikke kommer seg ut av. Vet jeg ikke skal bruke energi på dem, men vanskelig mtp barna, men gi meg gjerne tips på det også. Anonymous poster hash: 77d33...b50
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Det er nå 1 1/2 år siden eksmannen min var utro, hvor han flyttet så og si rett inn til den dama. ( som jeg kjente fra før) Han har vært bare vanskelig siden da, med samarbeid og samvær. Har faktisk ikke fått snakket ordentlig med han siden bruddet, og det tror jeg den dama står for. Vi var sammen i 18 år og har barn sammen. Han nekter å samarbeide, og vi har vært gjennom hele runden med Familievernkontoret, som ikke var til noe hjelp, da han siste gangen rømte derifra også. Jeg vet jeg ikke skal bruke energi på de to, men det er ikke enkelt. Pga problemene de skaper, så kommer jeg meg ikke så fort videre. Det jeg lurer på, hvor lenge varer slike rebound- forhold? Det skrives ofte her at forhold startet på utroskap ikke vil vare. Jeg håper det tar slutt snart så det går an å samarbeide og snakke sammen. For vi har tross slt 3 barn, som han har valgt å se lite til. Trodde det forholdet ville ta slutt etter ett år..? Men det er fått 1 1/2 år nå. Vet den dama er veldig manipulativ, og er etter det jeg har hørt både bilpolar og psykopatisk, med null empati for andre. Er redd eksen er fanget i et nett han ikke kommer seg ut av. Vet jeg ikke skal bruke energi på dem, men vanskelig mtp barna, men gi meg gjerne tips på det også.Anonymous poster hash: 77d33...b50 Det er jo en del slike "utroskaps-forhold" som varer livet ut også? Hos noen er dette ekte kjærlighet, og hos noen er viljen til å jobbe for forholdet større når de allerede har et samlivsbrudd bak seg. Jeg er i liknende situasjon som deg, men har kommunisert at han må forholde seg til meg mens jeg ikke har noe som helst med damen å gjøre. Og nå går det fint her, vi treffes med barna innimellom og kommuniserer bare ang barna ikke noe annet. Vi er ikke venner lenger og ikke venner på fb o.l. Han lever sitt liv og jeg gjør mitt beste til å leve mitt liv. Har forøvrig konkludert med at jeg nå mens jeg har barn klarer meg fint uten en mann. Det har gjort at jeg kan ta ned skuldrene når det gjelder det å treffe en ny, og da finner jeg ro og trygghet i mitt liv. Mitt viktigste råd: Det er ikke ditt problem om eksen din er fanget i et nett hos en gal dame. Kom deg videre, han er ikke din mann lenger og han kan ta dårlige valg uten at du trenger å bekymre deg - så lenge han er en god far (og det kan man være på veldig mange måter). Anonymous poster hash: c126d...711
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Det blir problemer for både barna og meg når han er sammen med ei dame, som prøver alt hun kan for at min eks og jeg ikke skal få snakke sammen/ samarbeide om barna. Tida går og det er kjedelig at det er slik. Det er så lett å si at det ikke er mitt problem, for der fordyrer tilværelsen veldig. Du over her er heldig som får lov til p samarbeide med eksen din. Han her får ikke lov ( av henne) til å komme til tomta her engang.. Tror det har noe med at hun er utrygg på meg, for eksen og jeg har tross alt hatt 18 år sammen. Så for vår del hadde det vært best om det forholdet tok slutt. Anonymous poster hash: 77d33...b50
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Det blir problemer for både barna og meg når han er sammen med ei dame, som prøver alt hun kan for at min eks og jeg ikke skal få snakke sammen/ samarbeide om barna. Tida går og det er kjedelig at det er slik. Det er så lett å si at det ikke er mitt problem, for der fordyrer tilværelsen veldig. Du over her er heldig som får lov til p samarbeide med eksen din. Han her får ikke lov ( av henne) til å komme til tomta her engang.. Tror det har noe med at hun er utrygg på meg, for eksen og jeg har tross alt hatt 18 år sammen. Så for vår del hadde det vært best om det forholdet tok slutt.Anonymous poster hash: 77d33...b50 Ja, hvis han ikke for lov til å komme til huset ditt av henne en gang, da blir jo samarbeidet vanskelig. Hva sier din eksmann da? Har han ikke lyst til å samarbeide med moren til barna sine? Eller synes han det er lettvint å ha noe å skylde på? Prøv å få til en samtale med han om samarbeidet. Si at du vil at han skal være mer avslappet omkring barna og kunne komme hjem til der moren deres bor. Du vil kunne sende sms om barna og få svar. MEN dette krever selvsagt at du ikke oppfordrer til mer kontakt enn strengt tatt nødvendig og at du ikke ønsker han tilbake. Hvis du går og vil at dere skal bli par igjen, er det jo forståelig at hans nåværende kjæreste er usikker på deg. Her har du et ansvar i å kommunisere at du bare vil samarbeide om barnas beste. Anonymous poster hash: c126d...711 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Ja, hvis han ikke for lov til å komme til huset ditt av henne en gang, da blir jo samarbeidet vanskelig. Hva sier din eksmann da? Har han ikke lyst til å samarbeide med moren til barna sine? Eller synes han det er lettvint å ha noe å skylde på? Prøv å få til en samtale med han om samarbeidet. Si at du vil at han skal være mer avslappet omkring barna og kunne komme hjem til der moren deres bor. Du vil kunne sende sms om barna og få svar. MEN dette krever selvsagt at du ikke oppfordrer til mer kontakt enn strengt tatt nødvendig og at du ikke ønsker han tilbake. Hvis du går og vil at dere skal bli par igjen, er det jo forståelig at hans nåværende kjæreste er usikker på deg. Her har du et ansvar i å kommunisere at du bare vil samarbeide om barnas beste. Anonymous poster hash: c126d...711 Han har ødelagt for mye til at det kan bli oss to, og det vet han. Men han sa rett etter utroskapen at han mest trolig har gjort sitt livs største tabbe ... Og at han ikke vil klare å leve med meg etter det han har gjort. Kjærligheten var på bunnen veldig sterk mellom oss, men perioden han han var utro, var en veldig hektisk periode hvir vi to hadde lite tid til hverandre ( hverdagskabalen) jeg holder på å gå videre, men det tar selvsagt tid; 18 år er ikke bare å viske vekk... Hun dama er nok usikker på meg fordi hun vet at kjærligheten mellom han og meg var sterk. Derfor tør hun ikke la han og meg ha noen form for kontakt, ikke gjennom barna en gang. Derfor håper jeg det forholdet tar slutt. Kanskje tar han til fornuft da?Anonymous poster hash: 77d33...b50
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Det er faktisk ikke sånn at du MÅ snakke med ham selv om dere har barn sammen. Det går an å sende beskjeder f eks gjennom en nøytral tredjepart. Jeg synes ikke du skal bruke tid og energi over å klage på noe du ikke har, det er ikke sikkert at du får dette samarbeidet du ønsker og det er ikke sikkert at det blir slutt mellom dem heller. Anonymous poster hash: a1def...769
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Han har ødelagt for mye til at det kan bli oss to, og det vet han. Men han sa rett etter utroskapen at han mest trolig har gjort sitt livs største tabbe ... Og at han ikke vil klare å leve med meg etter det han har gjort. Kjærligheten var på bunnen veldig sterk mellom oss, men perioden han han var utro, var en veldig hektisk periode hvir vi to hadde lite tid til hverandre ( hverdagskabalen) jeg holder på å gå videre, men det tar selvsagt tid; 18 år er ikke bare å viske vekk... Hun dama er nok usikker på meg fordi hun vet at kjærligheten mellom han og meg var sterk. Derfor tør hun ikke la han og meg ha noen form for kontakt, ikke gjennom barna en gang. Derfor håper jeg det forholdet tar slutt. Kanskje tar han til fornuft da?Anonymous poster hash: 77d33...b50 Av ditt svar leser jeg at du kanskje fremdeles savner han og er lei deg for det han har gjort? Tror også min eksmann har forstått at han ødela den fine familien sin da han var utro, men at han også forstår at vi aldri kunne fortsatt sammen etter utroskapen. Tilliten var brutt og noe var ødelagt for alltid. Han valgte da heller å splitte opp familien sin og satse videre på henne han hadde forelsket seg i. Om det var et godt valg eller ikke, vet jo ingen, siden det motsatte aldri ble prøvd. Selvsagt er ikke 18 år bare å viske vekk, men mange (spesielt menn) er gode på å gå videre og ikke se seg tilbake. Det livet dere hadde sammen er fortid, han lever med en ny nå. Og du må også ta tiden til hjelp slik at du kan se tilbake på livet deres med gode minner og ikke tristhet for det tapte. Og husk at det tar MYE lenger tid for den som ble forlatt enn den som forlot å være gjennom sorgprosessen og samlivsbruddet. Det er så mye mer skuffelse og vonde følelser for den som ble forlatt, og dette er vanskelig å komme gjennom, men med tiden blekner det vonde. Kanskje du skal invitere han til samtale på familievernkontoret om hvordan dere skal være gode foreldre videre? Det finnes også kurs i regi av familievernkontoret om hvordan være en god forelder etter en skilsmisse. Antar at han har samvær med barna? Da kan det være tema for samtalen. Anonymous poster hash: c126d...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå