Gå til innhold

Er det unormalt at større barn onanerer foran andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser jo om at små barn gjør det, men når man er blitt 10-12 år burde man ikke da skjønne at man ikke burde gjøre sånt?

Husker at jeg gjorde det, men at jeg også tenkte over det at noen ikke skulle se meg. Prøvde å skjule det, men ble oppdaget og fikk kjeft for det.

Når jeg tenker tilbake på det så skammer jeg meg sånn og forstår ikke hvorfor jeg ikke forstod at det ikke var ok å gjøre foran andre.

Anonymous poster hash: af03c...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke normalt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, å leke lege og sånne ting er fy fy og helt unormalt. Barn som gjør det må meldes inn til barnevernet så de kan få sendt dem til BUP og få dem sperret inne der.

Anonymous poster hash: ddf07...c18
  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke normalt at en gjør det foran andre i den alderen. De fleste vil nok få beskjed fra relativt tidlig alder at de kan gjøre det når de er helt alene, feks på rommet/i senga...

• Liker 2
Skrevet

Wow! Definitivt ikke normalt.

• Liker 1
Skrevet

Husker at jeg gjorde det, men at jeg også tenkte over det at noen ikke skulle se meg. Prøvde å skjule det, men ble oppdaget og fikk kjeft for det.

Når jeg tenker tilbake på det så skammer jeg meg sånn og forstår ikke hvorfor jeg ikke forstod at det ikke var ok å gjøre foran andre.

Her motsier du deg selv litt... ;) Du skriver jo at du prøvde å skjule dette! Men som barn så har man andre vurderingsevner og tenker ikke alltid på at andre kan se/oppdage det når en HAR skjult seg. (De aller minste er jo "borte" når de holder hendene foran ansiktet) ;)

Jeg syns du er unødvendig hard mot deg selv og når disse tankene/skammen kommer - så skal du fortelle deg selv at du bare var et barn og ikke visste bedre! Og tvinge deg selv til å tenke på noe annet/avlede deg selv.

Jeg har jobbet lenge med en lignende skam fra barndommen av selv, så det er mulig å slutte å kverne på tanker som en får om ting som skjedde for mange år siden. En kan uansett ikke få gjort noe med det nå, så en må bare forsone seg med det og gå videre. Klem :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kanskje det, men jeg føler meg jo ikke så mye bedre når det helt klart ikke er normalt å gjøre.

Hadde en litt vanskelig barndom, men vet ikke om det er relatert til det. Husker egentlig lite av barndommen min, og det jeg husker er som regel ikke gode ting.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, å leke lege og sånne ting er fy fy og helt unormalt. Barn som gjør det må meldes inn til barnevernet så de kan få sendt dem til BUP og få dem sperret inne der.

Anonymous poster hash: ddf07...c18

Du trenger ikke å være spydig. Kanskje det er normalt for små barn, men når man er så gammel så er det vel ikke så normalt.

Skrevet

Nei, det er ikke normalt. De burde vite at de skal gjøre det i privaten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg spurte om dette, for nå føler jeg meg egentlig bare verre :(

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du gjorde det foran andre, men samtidig at du prøvde å skjule det. Hvis jeg forstår deg riktig, så betyr det at du gjorde det på et sted der sjansen for å bli oppdaget ikke akkurat var liten, men at du ikke gjorde det helt åpenlyst?

Det du sa om barndommen din spilte nok absolutt også inn, så dette synes jeg du skal la deg selv slippe å skjemmes over lenger.

Anonymous poster hash: 6c811...616
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 12-13 år onanerte en gutt foran meg og en venninne av meg, han var bittelitt eldre. Ikke akkurat tatt skade av det ;)

Anonymous poster hash: 00c02...42c
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg spurte om dette, for nå føler jeg meg egentlig bare verre :(

Det er det nok ingen grunn til.

Hvorvidt det er "unormalt" eller ikke at litt større barn onanerer slik at andre kan se det, vet jeg ikke, men jeg tror jeg kan si at det ikke er helt uvanlig. I hvertfall ikke hvis det er snakk om en situasjon der barnet forsåvidt ønsket å være i fred, men kanskje ikke gjorde en spesielt god jobb med å skjule seg.

Uansett er det vel ikke noe å lage en stor sak av?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kanskje jeg ikke burde lage noen sak ut av det.

Er vel bare noe jeg sliter litt med å akseptere, men ja jeg burde vel jobbe med å slå meg til ro med det.

Slik jeg husker det, så trodde jeg at jeg klarte å skjule det, og hadde kanskje ikke lært at det ikke var ok å gjøre andre steder enn for seg selv. Vi pratet ikke akkurat mye om slike ting.

Skrevet

Nei, kanskje jeg ikke burde lage noen sak ut av det.

Er vel bare noe jeg sliter litt med å akseptere, men ja jeg burde vel jobbe med å slå meg til ro med det.

Slik jeg husker det, så trodde jeg at jeg klarte å skjule det, og hadde kanskje ikke lært at det ikke var ok å gjøre andre steder enn for seg selv. Vi pratet ikke akkurat mye om slike ting.

Alle gjør feil, spesielt når man er ekstra ung. Du trenger ikke å skamme deg for noe du ikke engang viste man ikke skulle gjøre :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 3 brødre, og husker at jeg har sett ene kameratgjengen drive på litt sammen, stående i en gruppe! Mange har også seksuelt betonede leker med venner i barneår og før pubertet. Jeg har selv gjort noe som jeg håper var så diskret at ingen oppdaget det, ingen som avslørte meg åpent i hvertfall. Det handlet da bare om meg, og ikke om noe ønske om eksponering. Det er normalt at barn gjør rare ting. Ikke tenk på dette.

Anonymous poster hash: ce2b6...88c

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ikke uvanlig eller unormalt at jevnaldrende barn har seksualiserte leker sammen. Som voksen har en som oppgave å oppdra ungene til å respektere andre sine grenser. Videre så har en som voksen et ansvar for å aldri fremstille sex og seksualitet som noe å skamme seg over.

Seksualundervisning og forplantningslære inn igjen barneskolen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...