Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest iGirl
Skrevet

har prøvd, han unngår samtaleevne og bytter når jeg tar det opp

Anonymous poster hash: 49111...324

er du ikke fornøyd med fastlegen din så bytt

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har fått utdellt hver dag på døra, så ser ikke problemet med å få noe annet

Ok. Da burde legen kanskje din kunne skrive ut det du trenger, uten å ta hensyn til tiligere overdosering?

Anonymous poster hash: 5a0e8...a1a

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har fått utdellt hver dag på døra, så ser ikke problemet med å få noe annet Anonymous poster hash: 49111...324

At du får levert en dagsdose på døren er jo greit, men hvis det skal ha noe for seg, så må den som leverer ut medisinen også se at du tar den - ellers er hele tiltaket meningsløst. Da må noen komme på døren din hver kveld ved leggetid.

Du må virkelig unnskylde, men jeg skjønner godt hvorfor legen din ikke vil skrive ut noe mer potent til deg.

Anonymous poster hash: 3107c...4ca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Da burde legen kanskje din kanskje kunne skrive ut det du trenger, uten å ta hensyn til tiligere overdosering?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en lettvint favorittløsning på kg.

Om legen din viser ansvar og ikke lar deg bestemme ting du ikke skjønner konsekvensene av, så er ikke det noen grunn til å bytte lege.

Jeg synes legen til ts virker ansvarlig og fornuftig - selv om jeg skjønner frustrasjonen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

er fornøyd bortsett fra at han er sær på å prøve ut tabletter på meg

Gjest iGirl
Skrevet

Dette er en lettvint favorittløsning på kg.

Om legen din viser ansvar og ikke lar deg bestemme ting du ikke skjønner konsekvensene av, så er ikke det noen grunn til å bytte lege.

Jeg synes legen til ts virker ansvarlig og fornuftig - selv om jeg skjønner frustrasjonen.

spar meg. hvis man som pasient ikke føler seg sett og hørt av fastlegen burde man bytte. Samme om legen ettergir pasientens ønsker, h*n skal lytte og forklare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser du ikke selv at du er avhening? En løsning er å lære å sove uten medisiner.

Avhenging av tabeltter jeg ikke får?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

spar meg. hvis man som pasient ikke føler seg sett og hørt av fastlegen burde man bytte. Samme om legen ettergir pasientens ønsker, h*n skal lytte og forklare.

Dette er en avsporing, men du kommenterer noe annet enn jeg skriver.

At man ikke får det som man vil, er ingen grunn til å bytte. Å ikke bli sett og hørt er ikke det samme som at man skal få bestemme selv. Denne fastlegen har nok forklart ganske mye, virker det som. Å nekte å skrive ut hypnotika til en som har flere overdoser bak seg og viser lemfeldig omgang med reseptbelagte medisiner er ansvarlig.

• Liker 6
Skrevet

Avhenging av tabeltter jeg ikke får?

1. Du virker desperat

2. Atarax og Circadin blir for mildt

3. Se punkt 1.

• Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

Dette er en avsporing, men du kommenterer noe annet enn jeg skriver.

At man ikke får det som man vil, er ingen grunn til å bytte. Å ikke bli sett og hørt er ikke det samme som at man skal få bestemme selv. Denne fastlegen har nok forklart ganske mye, virker det som. Å nekte å skrive ut hypnotika til en som har flere overdoser bak seg og viser lemfeldig omgang med reseptbelagte medisiner er ansvarlig.

takk for leksjonen! :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Du virker desperat

2. Atarax og Circadin blir for mildt

3. Se punkt 1.

Er da ikke rart det når jeg våkner opp livredd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er da ikke rart det når jeg våkner opp livredd. Anonymous poster hash: 49111...324

Det høres veldig ubehagelig ut.

Jeg skjønner ditt ønske om medisiner, men det er neppe en løsning, da det ikke vil gjøre noe med det tilbakevendende traumet som ligger i bunnen.

Det jeg tror du ville hatt nytte av, er et kortvarig stabiliseringsopphold på en psykiatripost. Der ville det vært mulig å gi deg den medisineringen du ønsker i kontrollerte former, inntil man fikk stabilisert døgnrytmen din, og man ville kunnet jobbe mer intensivt med plagene dine.

Men du skal ikke regne med at en slik medikasjon vil kontinueres ved utskrivelse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

legen har forresten ikke sagt noe om hvorfor han ikke vil gi meg, emn han har hvertfall frarådet å bestille fra nett. mamma har medisiene mine nå, og jeg like r ikke å spørre etter dem, etter behov, fordi jeg liker ikke at henne vet at jeg har det "vondt".

Dessuten når jeg flyttet så skulle jeg plutselig ikke få medisin mer, siden da måtte jeg passe dem selv. klarte å overtale de. Systemet er jo fucka.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig ubehagelig ut.

Jeg skjønner ditt ønske om medisiner, men det er neppe en løsning, da det ikke vil gjøre noe med det tilbakevendende traumet som ligger i bunnen.

Det jeg tror du ville hatt nytte av, er et kortvarig stabiliseringsopphold på en psykiatripost. Der ville det vært mulig å gi deg den medisineringen du ønsker i kontrollerte former, inntil man fikk stabilisert døgnrytmen din, og man ville kunnet jobbe mer intensivt med plagene dine.

Men du skal ikke regne med at en slik medikasjon vil kontinueres ved utskrivelse.

Alle andre får jo, folk som ikke prøver og ta livet sitt, folk som ikke har det like vondt (ikke at jeg skal sammenlikne) så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få som faktisk har store problemer

å legges inn funker ikke prøvd tusen ganger..

AnonymBruker
Skrevet

Alle andre får jo, folk som ikke prøver og ta livet sitt, folk som ikke har det like vondt (ikke at jeg skal sammenlikne) så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få som faktisk har store problemer å legges inn funker ikke prøvd tusen ganger.. Anonymous poster hash: 49111...324

Nei, alle andre får ikke utskrevet slikt. De fleste leger er ansvarlige, og følgelig restriktive med slike forskrivninger, særlig til unge, til pasienter med selvskading og suicidalietsproblematikk og pasienter med rusproblemer eller tilbøyeligheter til slikt.

Jeg skjønner at du er frustrert - men samtidig skjønner jeg godt hvorfor legen din ikke vil skrive ut slike medisiner til deg.

• Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Da trenger du ikke engang be legen om sovetabl. Tar du ny overdose vil legennstå ansvarlig, og det vil ingen vetug lege.

Det du har hatt kalles flach backs, du opplever ting på nytt like levende som om du skulle opplevd det live. Til tider er det vel som om det er en film som kommer igjen og som du ikke får skrudd av? Når du tillater filmen å være der og å spille seg av tilstrekkelig mange ganger så blir den pussig nok borte, tilslutt.

Nå stresser du fælt, men det enewte som hjelper mot søvnløshet er å legge seg klokka 23 og stå opp av senga klokka 7. Fast hver eneste dag i en periode. Ikke sove på dagen, følge klokka slavisk og til slutt etter ganske få uker har du fått sove. Sovetabl. Er tull, du får ikke naturlig søvn, du blir som en søvngjenger og til slutt tror du at du ikke kan overleve uten.

I nøden kan du kjøpe Johannesurt på helsekosten eller på apotek, men pass på at du ikke bruker noen av de medisinene som ikke passer sammen med Johannesurt. Husker ikke alt nå, for jeg er og trøtt og vil sove.

Ha en riktig god natt.

Anonymous poster hash: 4a14d...8e9

Så bastant synes jeg ikke man skal være.Det kommer jo ann på om det er et tilbakelagt kapitll,og om man anser at det ikker er fare for dette lenger.Vi har alle vår fortid,og det er helt feil hvis vår fortid skal følge oss resten av livet.Jeg tok en del intox når jeg ar yngre,og dette førte da til at jeg ikke fikk ansvar for egne medisiener.Noe som var det helt rette avgjørelsen.Men nå en god del år etterpå har jeg ansvar selv og jeg får både sovepiller,sterke smertestillende og beroligene utskrevet av legen min fordi hun vet at faren for intox nå er lik null.

Nå sier ikke jeg at dette er ts sitt tilfelle,men jeg sier at mennesker forandrer seg og at man ikke skal "straffes" for sin fortid i all evighet.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ung, har et kronisk problem og har tidligere problematikk med overdosering. Alt dette taler imot at du skal få sovetabletter i form av B-preparater. Slike midler skal kun brukes i akutte problemstillinger, evt i en kortvarig periode i forbindelse med kroniske problemer - i så fall som siste utvei. Problemene du beskriver kan løses med ikke-medikamentelle tiltak. Men slike tiltak krever mer av både deg og behandlerne dine. Jeg ville tatt det opp som et spesifikt problem med legen eller psykologen din, og prøvd å få en plan med tettere oppfølging.

Anonymous poster hash: 7d1c9...534

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å bytte fastlege, men journalen kommer ny lege til å be om å få overført. Og de aler fleste leger som får en ny pasient med spørsmål om A + B preperater ber om å få vite hva pasienten står fast på, før de skriver ut noe som helst. En som kommer og ber om sovetabl. Og er ukjent, får gjerne Vallergan og beskjed om ny time om en uke og at ny lege må ha journal og eller få fullmakt til å snakke med gammel fastlege eller andre her DPS.

Legen kan miste retten til å skrive resepter helt eller delvis om de er for slepphendte.

Reseptregisteret følger og med på legenes utskriving av resepter.

Til den over som mener at man ikke skal forfølges av sin fortid, det er ikke temaet her. TS er i situasjonen, TS har ikke lagt bak seg uhell med å tømme i seg tabl.

TS opplyser og at TS ikke klarer å bruke medisinene fast og regelmessig, da få heller ikke de medisinene TS skal ha, muligheter til å fungere optimalt.

Noen på døra med medisiner, pleier å være hjemmesykepleien.

Her tror jeg detville blitt bedre med å gi TS medisin i sprøyte, fast, for å oppnå gjevn medisinering og å unngå uhell, der alle medisinene forsvinner i et jafs i TS sin mage.

• Liker 4
Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Helt greit å bytte fastlege, men journalen kommer ny lege til å be om å få overført. Og de aler fleste leger som får en ny pasient med spørsmål om A + B preperater ber om å få vite hva pasienten står fast på, før de skriver ut noe som helst. En som kommer og ber om sovetabl. Og er ukjent, får gjerne Vallergan og beskjed om ny time om en uke og at ny lege må ha journal og eller få fullmakt til å snakke med gammel fastlege eller andre her DPS.

Legen kan miste retten til å skrive resepter helt eller delvis om de er for slepphendte.

Reseptregisteret følger og med på legenes utskriving av resepter.

Til den over som mener at man ikke skal forfølges av sin fortid, det er ikke temaet her. TS er i situasjonen, TS har ikke lagt bak seg uhell med å tømme i seg tabl.

TS opplyser og at TS ikke klarer å bruke medisinene fast og regelmessig, da få heller ikke de medisinene TS skal ha, muligheter til å fungere optimalt.

Noen på døra med medisiner, pleier å være hjemmesykepleien.

Her tror jeg detville blitt bedre med å gi TS medisin i sprøyte, fast, for å oppnå gjevn medisinering og å unngå uhell, der alle medisinene forsvinner i et jafs i TS sin mage.

Jeg skrev klart og tydlig at dette ikke gjaldt ts sitt tilfelle. Jeg siterte en komentar,og svarte på akkurat det som sto skrevet i den!

Endret av Blomst83
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...