AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Legen min nekter å gi meg sovetabletter uansett hvor mye jeg sliter med søvnen. Eneste han gir ut er slike melatonin og Atarax som funker mot sin hensikt da jeg blir sinnsykt trøtt og slliten hele dagen. Hovedproblemet har kanskje lenge vært døgnrytmen, men den er ikke så ille og jeg klarer å holde den i "sjakk" for tida. Det største problemet er at jeg ikke får sove. Jeg kan ligge å vri meg i mange timer, og tankene mine kværner i hodet. Blir helt utslitt og får ikke den søvnen jeg trenger til og konsentrere meg om dagen. Jeg har det siste året slitt med ekstreme mareritt og om voldtekt ect og i en periode turte jeg ikke å sove og fikk aldri sove. Vel, så blir det litt bedre, nå har det returnert ENDA verre. I dag våknet jeg med sikkert 120 i puls, hadde sinnsykt hjertebank. Men det som skremmer meg mest var at jeg våknet av en stemme som var helt ekstrem tydelig i øret mitt. Jeg ble LIVREDD og turte ikke engang å reise meg av senga og ville ikke se ut i rommet. Jeg turte ikke å sovne igjen, men gjorde det tilslutt og var helt sinnsykt glad når det var morgen og jeg var like uskadd. Vurderte seriøst å legge meg i dobbelsenga sammen med pappa som en seks-åring. Jeg er 25 år liksom. herre-gud. Hva skal jeg gjøre? er som jeg ikke tør å sove!, men sovner jo alltid engang.. Anonymous poster hash: 49111...324
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Legen min nekter å gi meg sovetabletter uansett hvor mye jeg sliter med søvnen. Eneste han gir ut er slike melatonin og Atarax som funker mot sin hensikt da jeg blir sinnsykt trøtt og slliten hele dagen. Hovedproblemet har kanskje lenge vært døgnrytmen, men den er ikke så ille og jeg klarer å holde den i "sjakk" for tida. Det største problemet er at jeg ikke får sove. Jeg kan ligge å vri meg i mange timer, og tankene mine kværner i hodet. Blir helt utslitt og får ikke den søvnen jeg trenger til og konsentrere meg om dagen. Jeg har det siste året slitt med ekstreme mareritt og om voldtekt ect og i en periode turte jeg ikke å sove og fikk aldri sove. Vel, så blir det litt bedre, nå har det returnert ENDA verre. I dag våknet jeg med sikkert 120 i puls, hadde sinnsykt hjertebank. Men det som skremmer meg mest var at jeg våknet av en stemme som var helt ekstrem tydelig i øret mitt. Jeg ble LIVREDD og turte ikke engang å reise meg av senga og ville ikke se ut i rommet. Jeg turte ikke å sovne igjen, men gjorde det tilslutt og var helt sinnsykt glad når det var morgen og jeg var like uskadd. Vurderte seriøst å legge meg i dobbelsenga sammen med pappa som en seks-åring. Jeg er 25 år liksom. herre-gud. Hva skal jeg gjøre? er som jeg ikke tør å sove!, men sovner jo alltid engang.. Anonymous poster hash: 49111...324 Går du i behandling hos psykolog? Kan evt psykologen hjelpe deg ved å snakke med legen din, slik at du får det som du trenger? Anonymous poster hash: 5a0e8...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Går du i behandling hos psykolog? Kan evt psykologen hjelpe deg ved å snakke med legen din, slik at du får det som du trenger? Anonymous poster hash: 5a0e8...a1a Det gjør jeg ja, hos dps. Snakker gjør vi jo, men kommer da aldri til noe poeng eller noenting.. 45 min hver 14 dag er håpløst for en som meg. Vet vel at legen ikke vi gi meg blant annet fordi jeg har tatt overdoser... men, skal jeg lide hele tiden selv om? Anonymous poster hash: 49111...324 1
Gjest iGirl Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Hvor mange mg Atarax tar du? Og når i forhold til leggetid? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Det gjør jeg ja, hos dps. Snakker gjør vi jo, men kommer da aldri til noe poeng eller noenting.. 45 min hver 14 dag er håpløst for en som meg. Vet vel at legen ikke vi gi meg blant annet fordi jeg har tatt overdoser... men, skal jeg lide hele tiden selv om? Anonymous poster hash: 49111...324 Jeg håper at det blir en løsning slik at du får detsom du trenger. Kan du evt høre med psyikiateren her http://forum.doktoronline.no/index.php?/forum/7-psykiatri/ om hva han kan anbefale for å sove på, og deretter ta det opp med din psykolog og lege? Anonymous poster hash: 5a0e8...a1a
Guri1985 Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Bytt fastlege. Har slitt mye med søvnen selv og stilnoct er det beste. Det er innsovningsmiddel som fungerer raskt uten hangover. NB: skal maks brukes i 4 uker sammenhengende. Du kan lese om det her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=88694 Endret 27. juli 2014 av Guri1985 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Det gjør jeg ja, hos dps. Snakker gjør vi jo, men kommer da aldri til noe poeng eller noenting.. 45 min hver 14 dag er håpløst for en som meg. Vet vel at legen ikke vi gi meg blant annet fordi jeg har tatt overdoser... men, skal jeg lide hele tiden selv om? Anonymous poster hash: 49111...324 Da trenger du ikke engang be legen om sovetabl. Tar du ny overdose vil legennstå ansvarlig, og det vil ingen vetug lege. Det du har hatt kalles flach backs, du opplever ting på nytt like levende som om du skulle opplevd det live. Til tider er det vel som om det er en film som kommer igjen og som du ikke får skrudd av? Når du tillater filmen å være der og å spille seg av tilstrekkelig mange ganger så blir den pussig nok borte, tilslutt. Nå stresser du fælt, men det enewte som hjelper mot søvnløshet er å legge seg klokka 23 og stå opp av senga klokka 7. Fast hver eneste dag i en periode. Ikke sove på dagen, følge klokka slavisk og til slutt etter ganske få uker har du fått sove. Sovetabl. Er tull, du får ikke naturlig søvn, du blir som en søvngjenger og til slutt tror du at du ikke kan overleve uten. I nøden kan du kjøpe Johannesurt på helsekosten eller på apotek, men pass på at du ikke bruker noen av de medisinene som ikke passer sammen med Johannesurt. Husker ikke alt nå, for jeg er og trøtt og vil sove. Ha en riktig god natt.Anonymous poster hash: 4a14d...8e9 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Hvor mange mg Atarax tar du? Og når i forhold til leggetid? Det husker jeg ikke, men atm så har jeg ingen tabletter fordi jeg spiste alle i en jafs ved et "uhell"... så nå har jeg faktisk ingenting å sove på heller. I forhold til leggetid har det variert. Anonymous poster hash: 49111...324
Gjest iGirl Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Det husker jeg ikke, men atm så har jeg ingen tabletter fordi jeg spiste alle i en jafs ved et "uhell"... så nå har jeg faktisk ingenting å sove på heller. I forhold til leggetid har det variert. Anonymous poster hash: 49111...324 Hvis du tok høy nok dose, f eks 30mg 4 timer før leggetid, så vil jeg tro at du slukner før hodet treffer puta. Den hang-overen er jo sur da, men det gir seg etter en stund dersom du fortsetter å ta de og kroppen tilvennes.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Hvis du tok høy nok dose, f eks 30mg 4 timer før leggetid, så vil jeg tro at du slukner før hodet treffer puta. Den hang-overen er jo sur da, men det gir seg etter en stund dersom du fortsetter å ta de og kroppen tilvennes. Ja, de funker. Men jeg får hangover, ja. Føles faktisk ut som jeg har vært på drit-fylla, haha. Det ble ikke mye tilvenning hos meg, har brukt de 1,5 år allerede. Funka bra, og funker ikke så bra lengre Anonymous poster hash: 49111...324
Gjest iGirl Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Ja, de funker. Men jeg får hangover, ja. Føles faktisk ut som jeg har vært på drit-fylla, haha. Det ble ikke mye tilvenning hos meg, har brukt de 1,5 år allerede. Funka bra, og funker ikke så bra lengre Anonymous poster hash: 49111...324 Har du brukt de daglig i 1,5 år? Og du får fortsatt hangover?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Har du brukt de daglig i 1,5 år? Og du får fortsatt hangover? Ikke hver dag, de siste mndene har jeg ikke giddet og tatt de nettopp pågrunn av det. Men får det hver gang ejg tar dem! Melatoninen jeg går på står det at kun skal brukes i 3 mnd sammenhengde om det ikke blir bedre da, så er det ikke vits. Brukt den og i 1,5 år Anonymous poster hash: 49111...324
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Høres ut som at du aldri går i dyp søvn... :/ snakk med legen din om videre uttredning og si til personen at NÅ er det nok. Fix meg! Kan hende det hjelper med psykolog også, kan høres ut som at det også ligger noe psykisk bak det. Anonymous poster hash: c6040...e65
Gjest iGirl Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Ikke hver dag, de siste mndene har jeg ikke giddet og tatt de nettopp pågrunn av det. Men får det hver gang ejg tar dem! Melatoninen jeg går på står det at kun skal brukes i 3 mnd sammenhengde om det ikke blir bedre da, så er det ikke vits. Brukt den og i 1,5 år Anonymous poster hash: 49111...324 Hangoveren vil gi seg etterhvert, men det er dessverre en av ulempene ved førstegenrasjons antihistaminer. Kanskje du kan snakke med legen din om å heller få prøve et innsovningspreparat? Da ville du unngått den hangoveren dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Det husker jeg ikke, men atm så har jeg ingen tabletter fordi jeg spiste alle i en jafs ved et "uhell"... så nå har jeg faktisk ingenting å sove på heller. I forhold til leggetid har det variert. Anonymous poster hash: 49111...324 Her har du nok grunnen til at legen din ikke vil skrive ut noe sterkere til deg. Slike "uhell" skal ikke forekomme.Anonymous poster hash: 3107c...4ca 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Her har du nok grunnen til at legen din ikke vil skrive ut noe sterkere til deg. Slike "uhell" skal ikke forekomme.Anonymous poster hash: 3107c...4ca En løsning er jo å få en medisin til å sove på som ikke er farlig ved overdosering. En annen løsning er å få utdelt tabletter for kun noen få dager i slengen. Anonymous poster hash: 5a0e8...a1a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #17 Skrevet 28. juli 2014 En løsning er jo å få en medisin til å sove på som ikke er farlig ved overdosering. En annen løsning er å få utdelt tabletter for kun noen få dager i slengen. Anonymous poster hash: 5a0e8...a1a Her har du nok grunnen til at legen din ikke vil skrive ut noe sterkere til deg. Slike "uhell" skal ikke forekomme.Anonymous poster hash: 3107c...4ca Ja jeg har fått utdellt hver dag på døra, så ser ikke problemet med å få noe annet Anonymous poster hash: 49111...324
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #18 Skrevet 28. juli 2014 Du må be psykologen lære deg å slutte og gruble. I mellomtiden kan du forsøke å meditere. Anonymous poster hash: d2116...855 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #19 Skrevet 28. juli 2014 Hangoveren vil gi seg etterhvert, men det er dessverre en av ulempene ved førstegenrasjons antihistaminer. Kanskje du kan snakke med legen din om å heller få prøve et innsovningspreparat? Da ville du unngått den hangoveren dagen etter. har prøvd, han unngår samtaleevne og bytter når jeg tar det opp Anonymous poster hash: 49111...324
dillyduzit Skrevet 28. juli 2014 #20 Skrevet 28. juli 2014 Ser du ikke selv at du er avhening? En løsning er å lære å sove uten medisiner. 3
Fremhevede innlegg