AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Den siste uken (ca) har jeg hatt en følelse av at jeg liksom må tisse hele tiden. Jeg har også litt vondt, nesten som ved mensen bare det kjennes ut som det er mer "koblet" til urinrør, litt sånn bankede smerte. Svir også før og etter jeg har tisset + litt hele tiden. Det er ikke veldig vondt eller plagsomt men kjenner det øker på. Legen min er på ferie så vil helst ikke dit hvis det ikke er nødvendig. Noen som vet hva det kan være? Kan legge til at jeg er kvinne og i fast forhold, ikke noe kjønnssykdoms greier altså (håper jeg da inderlig ) Har lest litt på nett og det kan kanskje være urinveisinfeksjon? Husker jeg hadde dette av og til som liten, men da på vinteren, også var det mye vondere så vidt jeg husker. Men det kan kanskje variere?Anonymous poster hash: 75cb8...aed
Netteemor Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 I mine ører minner forklaringen din veldig om hvordan jeg har opplevd urinveisinfeksjon. Men på meg så har kraftigheten på symptomene variert (tidvis kraftig) fra gang til gang. Mitt råd ville vært å dratt til legen med en urinprøve for å få det bekreftet eller avkreftet. En enkel telefon til legekontoret vil nok hjelpe deg med hva som er lurest å gjøre 2
fruBeist Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Svir det når du tisser skal du ikke se vekk i fra at det er uvi nei. Og det skal du ikke spøke med. Ta en telefon på legevakta i morgen tidlig.
masekopp Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Sikkert urinveisinfeksjon. Lever en urinprøve til legen din imorgen?
Gjest Pheel Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Uker? Kjære deg, kom deg til legen, er nesten garantert UVI og da du må ha antibiotika. Du leverer bare en urinprøve der, du får kopp der, så finner de fort ut av om det er snakk om det eller ikke. Du har ikke fått vondt i korsryggen også? UVI sprer seg dessverre ganske raskt til nyrene om det går ubehandlet, og merkes da med smerter i korsryggen. Sikkert forskjell fra person til person hvor raskt det sprer seg. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Jeg opplevde det slik en gang, det svidde og gjorde vondt å tisse. Gikk bort av seg selv etter en stund. Anonymous poster hash: 27bf1...5cc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 TS: Takk for svar folkens! Får komme meg til legesenteret før jobb med en prøve. Men kan man få UVI bare sånn uten videre? Jeg forbinder det med å sitte i snø, fryse eller være blaut?! Det er jo midt på sommeren, men det eneste jeg kan komme på er at jeg har badet og hatt vått badetøy..Anonymous poster hash: 75cb8...aed
Hypnotica Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 TS: Takk for svar folkens! Får komme meg til legesenteret før jobb med en prøve. Men kan man få UVI bare sånn uten videre? Jeg forbinder det med å sitte i snø, fryse eller være blaut?! Det er jo midt på sommeren, men det eneste jeg kan komme på er at jeg har badet og hatt vått badetøy..Anonymous poster hash: 75cb8...aed Ja, da har du jo vært "blaut" som du kaller det. Mest sannsynlig fått bakterier inn ett visst sted etter å ha badet andre steder enn i dusjen.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 UVI kommer ofte fra bakterier fra avføring/rumpa. Eller fra sex om du ikke tisser etterpå. Hvor lett du får UVI er individuelt. Dette høres ut som en klassiske UVI. Heldigvis er det lett å behandle. Anonymous poster hash: a25ca...03a
fresia Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 jeg har det sånn av og til, men det pleier bare å vare i en dag eller to. må på do hele tida, men det kommer bare noen dråper hver gang. det gjør ikke direkte vondt hos meg, men er såpass ubehagelig at jeg ikke klarer å slappe av og tenke på noe annet. pleier å drikke masse sånn at jeg får tissa ordentlig og tar tranebærkapsler. det hjelper! men når det varer i en ukes tid som hos deg ville jeg nok gått til legen ja.
Gjest Keikolina Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Kom deg til legen får du får nyrebekken betennelse, har hatt det og er ikke noe artig. Drøyde også å gå til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå