verene Skrevet 28. juni 2004 #1 Skrevet 28. juni 2004 Da var bryllupsdagen over, og den ble helt fantastisk! Dagen med stor D begynte allerede klokka 04 for min del, da hadde jeg sovet i to timer og det var plutselig helt umulig å få sove mer. Min forlover sov hos meg, og min tilkommende sov hos foreldrene, siden vi ville være litt romantiske og sove fra hverandre siste natta før vi ble ektefolk. Surret rundt her frem til morgenen da min forlover våknet, og så ble vi hentet av pappa kl. 08. Dermed bar det til frisøren, der vi ble pyntet og fikset etter alle kunstens regler. Da det var omtrent en time til vi skulle bli hentet av pappa der, så kom plutselig nervøsiteten som kastet på meg! Jeg fikk den store skjelven, og forloveren min som ville trøste litt, fikk ikke lov til å klemme meg en gang, for da hadde jeg begynt å stortute! Greide å roe meg ørlite etterhvert, og da pappa kom og jeg var klar (hadde nemlig fått det for meg at vi var i tidsnød og at jeg ikke ville rekke å komme i klærne og bli ferdig før vi skulle dra..) så greide jeg endelig å slappe av helt. Nesten ihvertfall.. Brudebuketten min ble levert hos frisøren, og den var aldeles praktfull! Det er den flotteste buketten jeg noensinne har sett, og jeg var SÅ stolt da jeg bar den! Jeg bar den som en "muffe", og det var veldig behagelig! Pappa ble helt rar da han kom, så på meg og jeg så han var veldig rørt. Fikk en god klem, og så sa han at "jeg visste ikke at jeg hadde en SÅ vakker datter!" Snille pappa'n min.. Vi kjørte så av gårde til kirken, og siden vi hadde beregnet ganske god tid, kjørte vi litt rundt først. Blant annet var vi innom en Statoil-stasjon, for jeg hadde ikke orket en matbit til da, og måtte tvangsfores med muffins og solboller! Orket ikke stort da, magen var jo allerede breddfull av sommerfugler! Vi var ved kirken ti på ett, og pappa parkerte litt unna og gikk ut for å spane litt slik t vi var sikre på at kysten var klar. Så gikk vi inn og stilte oss opp foran dørene, og klokkene begynte å slå.. DA kjente jeg det i magen ja! :o Da klokkene stilnet, satte musikken i gang, og hva hører jeg?! Trompetisten, som jeg har styra SÅ fælt med å få i orden, spilte skikkelig SURT! :evil: Det var rett og slett helt j*vlig å høre på! Men det var bare et par sekunder jeg rakk å bry meg om akkurat det, for idet jeg gikk opp mot alteret, forsvant liksom musikken, og jeg konsentrerte meg om å smile, se på alle rundt meg og ikke minst.. Finne blikket til min kjære.. DA ble jeg endelig 100% rolig inni meg. Vel oppe ved trappa foran alteret bukket min tilkommende for meg, og jeg neiet tilbake. Så fant jeg plassen min, og satte meg. Vielsen var veldig flott, presten holdt en fin og personlig tale, våre tekstlesere gjorde jobben sin fint og alt gikk knirkefritt. Bortsett fra denne hersens trompetisten da, som spilte som en dass. Til slutt ble det så latterlig at jeg ble sittende å fnise, og det var det mange som la merke til. Fikk med meg litt humring nedover benkeradene ja.. Tror trompetisten smøg seg ut bakveien etterpå jeg, for jeg så ham ihvertfall ikke igjen! Så var det tid for å utveksle løftene. Vi sa JA begge to, og da presten erklærte oss som rette ektefolk, kjente jeg tårene presse på skikkelig, og det kom et sug i magen.. Så ga vi hverandre ringene våre og kysset. Nå var vi mann og kone! Da vi kom ut av kirken, hadde en del av kollegaene mine stilt seg opp og laget en bro av bekken(!), som vi måtte gå under mens de slo bekkenene mot hverandre så det klinget lang vei! Jobber man i helsevesenet, så gjør man det. Moro var det ihvertfall! Deretter var det tid for kyssing og atter kyssing :kysse: på kirketrappa mens alle tok bilder, før vi dro av sted til fotografen i min brors stilige bil! Tok mange bilder i en stor park, både i parken og nede ved vannet. Er spent på disse! Drakk sjampis og koste oss med forloverne våre. Været holdt seg bra til tross for at det var overskyet, litt duskregn falt rett før vi var ferdig med fotograferingen, men da fikk jeg jo dette lykkebringende regnet i sløret da, så det gjorde ikke noe. Av gårde igjen, opp i lokalet. Der ble vi møtt med glade gjester, aperitif & jordbær samt et overveldende gavebord! Utpakkerne var helt svette, stakkars, de hadde virkelig jobben. Men besto oppgaven med glans! Vi fikk SÅ mye flott!! Så gikk vi til bordet, der alle gjestene ventet ved plassene sine, mens de spilte "Congratulations" og alle klappet. Middagen ja.. Den var også helt fantastisk. Maten var helt nydelig, all ære til kokka! Vi fikk masse skryt for maten hele kvelden, folk spiste og drakk og koste seg. Toastmasteren vår, som er en venn av sambo, hadde aldri gjort dette før, men han var vanvittig god! Det var som han aldri hadde gjort annet! Han hadde fotball-EM som "rød tråd" gjennom det hele, og brukte dommerfløyte for å få oppmerksomhet når han skulle si noe. Helt genialt! Han fant den gode balansen mellom alvor og spøk, og bidra sterkt til at stemningen ble kjempebra utover i middagen. Og talene.. De som holdt taler var mamma, pappa, sambo, forloverne våre, svigermor og broren min, samt en kamerat av sambo. Og de var så flotte, alle sammen! Spesielt talen fra min kjære, han sa så mye fint, og var så flink! Da rant tårene ja.. Ellers hadde jeg laget sang til min kjære, og mamma til meg. Søstrene til sambo spilte gitar og sang en sang til sambo, og tanta mi bidro med noen latterlige små episoder fra da jeg var liten. Og jevnlig gjennom middagen ble det klirret taktfast i glassene, eller man trampet i gulvene, da måtte vi reise oss/ krype under bordet - og kysse, selvsagt! Stemningen var ihvertfall helt topp da middagen var over, det var kjempevellykket! Så danset vi etterhvert brudevalsen, og det gikk greit det også, til tross for at føttene mine begynte å få nok av de høyhælte skoene. Musikken kom i gang (vi hadde en kompis som DJ, som gjorde sakene sine kjempegodt og spilte variert musikk som både gamle og unge kunne like), og discolysanlegget fra 80-tallet satte en ekstra spiss på det hele - rosa, grønne og blå lampet blinket utover festsalen så det ga gjenskinn langt nedi skauen på utsida! Baren åpnet også, og folk koste seg helt tydelig. Det har vi fått mange tilbakemeldinger på også - både i går og idag, at alle hadde det kjempegøy! Det er godt å tenke på. Vi skjærte bryllupskake som seg hør og bør, og hadde et digert kakebord. Så fortsatte festen, med litt dansing, masse prating og hygge. Vi "minglet" med de fleste, man må jo det - rusle rundt og hilse og småprate. Var så koselig at. Ble jo litt småbrisne etterhvert, men det er vel greit, det også...! 8) Ved 02-tiden var vi kjempeslitne, og tok farvel for å reise til hotellet. Da hadde noen av gjestene dratt, men noen holdt ennå ut. Bryllupsnatta på hotellet ble ingen spennende affære akkurat - vi lå på senga og småpratet litt og drakk litt mer sjampis, før vi falt i søvn uten noen slags amorøse utskeielser. Var jo så slitne, begge to.. Er det ikke typisk...! Sov lenge i dag, og fikk frokost opp på rommet. Utvekslet morgengaver - jeg fikk en nydelig alliansering i hvit gull, mens min kjære fikk et flott golfsett, som han ble kjempeglad for. Hadde en veldig koselig morgen sammen, vår første som nygifte! Så kom svigermor og hentet oss i 12-tida, og resten av dagen har gått med på å hente gaver og kaker, hente snuppa vår og å snakke om, og tenke på gårsdagen. Vi er skikkelig nyforelsket nå, og bryllupsdagen ble akkurat som jeg hadde drømt om. Nå har jeg fått mannen i mitt liv, og det føles helt herlig! HER finner du bilder av oss, og HER er bilde av den fantastiske buketten min! Klem fra Fru verene!
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2004 #2 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer så mye! Dere var kjempefine. Og for en flott bukett!
nessi Skrevet 28. juni 2004 #3 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer. Høres ut som en kjempefin bryllupsdag. Fine bilder
Saeria Skrevet 28. juni 2004 #4 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer så mye. Det hørtes ut so om dere hadde en fantastisk flott dag. :D
AugustBrud'04 Skrevet 28. juni 2004 #6 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer så masse! Det høres virkelig ut som dere har hatt en uforglemmelig og super bryllupsdag!!
Ingeborg Skrevet 28. juni 2004 #7 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer! Kjempeflott dag, tydeligvis. Men du bør kanskje øve deg på at han ikke er "sambo" lenger, men "mannen min"? Flott referat, var det!
Brud04 Skrevet 28. juni 2004 #8 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer så mye! Høres ut som en flott dag!!!
Tosca Skrevet 28. juni 2004 #9 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer ! Nydelig par, flott kjole og buketten var noe for seg selv ja.
Alida Skrevet 28. juni 2004 #11 Skrevet 28. juni 2004 Høres ut som en flott dag Dere var kjempefine begge to !
Siam Skrevet 28. juni 2004 #12 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer så mye! Hørtes ut som om dere hadde en kjempefin dag. Fine var dere også!!
Holly Hobbie Skrevet 28. juni 2004 #13 Skrevet 28. juni 2004 Dere var kjempefine - nydelig bukett, søt kjole og dere så veldig lykkelige ut! Kose dere som rette ektefolk!
Gjest MrsL Skrevet 28. juni 2004 #14 Skrevet 28. juni 2004 Nydelige og gratulasjoner oversendes herved
Mistyen Skrevet 28. juni 2004 #15 Skrevet 28. juni 2004 *sukk* Jeg sitter her og griner jeg ,Verene........ Gratulerer så mye med et flott bryllup og med at du endelig kan kalle deg frue!! Massevis med gode klemmer fra hele familien Misty.
~*Unni*~ Skrevet 28. juni 2004 #16 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer Verene og Verenemannen. Nydelig var dere
Snorkie Skrevet 28. juni 2004 #17 Skrevet 28. juni 2004 Dere var kjempeflotte Nydelig kjole og bukett, og langt og detaljert referat. Gratulerer :D
Piarina Skrevet 28. juni 2004 #18 Skrevet 28. juni 2004 Wooow! Stilig par og stilig bukett! Og takk for bra referat! Gøy å lese!
Lullu Skrevet 28. juni 2004 #19 Skrevet 28. juni 2004 Rett og slett Nydelig, nydelig, nydelig - og nydelig! Referat, kjole, brudepar og bukett
viblie Skrevet 28. juni 2004 #20 Skrevet 28. juni 2004 Gratulerer så mye med bryllupet! Det høres ut som dere også hadden en vellykket dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå