Alethia Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Hei! Har litt "vampyrtenner" + en fortann som er skjev nederst pga at jeg har pleid å gnisse tenner i søvne. Synes det er ubehagelig å smile osv. Plages med det daglig rett og slett. Det gjør ikke vondt fysisk på noen måte og er da redd for at tannlegen ikke vil file dem. Er det noen som har opplevd lignende og fått det fikset? Evt hva/hvordan og pris?
Alethia Skrevet 1. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2015 Holder enda på å dvele (?) rundt dette, så jeg dytter den litt
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Det er mulig å file ned tenner, har selv fått filt ned ei fortann som var litt lengre ned enn den andre Anonymous poster hash: 8658b...6b4
Million Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jeg hadde to fortenner der den ene var litt lengre enn den andre. Ikke at det plaget meg noe særlig, de bare var sånn. Men så en dag knakk det av et hjørne på den lengste av disse to fortennene. Da gikk jeg til tannlegen og sa at istedetfor å lime på en reparasjonsbit, så kunne hun file den tanna ned litt, så de ble like lange, og da ville det gå akkurat sånn at den brekte biten ble borte. Hun så gjorde, mente det var en god ide, og det ble ordentlig fint. Først da la jeg merke til hvor ulike fortennene mine faktisk måtte ha vært før i tiden Det er dine tenner, og hvis du mener du får et penere og bedre utseende ved å file ned en tann så de blir jevnlange, så er det opp til deg. Tviler på at tannlegen vil protestere noe på det, med mindre du snakker om en så alvorlig nedfiling at det ville gjøre at man traff på rota og nerven til tannen. Men det er det vel ingen som kunne finne på å be om, så smertefullt som det er Når det gjelder de spisse hjørnetennene dine er jeg usikker på om du vil få penere tenner av å file av spissen... Vil de ikke da bare bli en del kortere enn tennene rundt? Eller er spissen på de lengre enn tennene som står på hver side? (i så fall er det jo bare å få dem filt ned) Endret 1. mai 2015 av Million
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Det er mulig å file ned tenner, har selv fått filt ned ei fortann som var litt lengre ned enn den andre Anonymous poster hash: 8658b...6b4 [/ Samme har jeg. Tok 5min, og ikke vondt i det hele tatt.Anonymous poster hash: 1374d...9d3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Vær forsiktig da de sannsynligvis filer emaljen din. Den skal beskytte tennene. Anonymous poster hash: 81717...4ab
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har filet begge fortenner og fått lagt på del jeg mistet. Tannemaljen er like hel og tennene like sunne. Tannlegene filer på en måte som ikke fjerner emaljen - forståelig nok.Anonymous poster hash: 549f9...556
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 På 1.5.2015 den 20.37, AnonymBruker skrev: Det er mulig å file ned tenner, har selv fått filt ned ei fortann som var litt lengre ned enn den andre Anonymous poster hash: 8658b...6b4 Pris? Hvor gjøres dette? Anonymkode: 3ac4f...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå